MBANEWS > اخبار ام.بی.ای , تبلیغات > آگهی کوکاکولا، صدای جامعه اعراب آمریکا را درآورد

آگهی کوکاکولا، صدای جامعه اعراب آمریکا را درآورد


14 بهمن 1391 |
آگهی کوکاکولا، صدای جامعه اعراب آمریکا را درآورد

شنبه14بهمن1391

جامعه اعراب آمریکا به شدت از آگهی تبلیغاتی کوکاکولا در Super Bowl انتقاد کرده و آن را نژاد پرستانه می‌نامند. در این آگهی تبلیغاتی یک مرد عرب سوار بر یک شتر از بیابان گذر می‌کند. این گروه از کوکاکولا در خواست کرده تا قبل از پخش در روز یک شنبه و مشاهده بیش از 100 میلیون بیننده آمریکایی، آن را تغییر دهند.
چرا همیشه اعراب در قالب شیخ‌های ثروتمند با منابعی غنی از نفت نشان داده شده یا به عنوان تروریست معرفی می‌گردند؟
کوکاکولا هفته گذشته در نمایش تیزری از یک آگهی بازرگانی، مرد عربی را نشان داد که هنگام عبور از بیابان با مشاهده چند کابوی و گروه های دیگر برای رسیدن به یک بطری بزرگ کوکاکولا مسابقه می‌داد.
در این آگهی، کوکاکولا از مردم می‌خواست تا با آراء خود برنده این مسابقه را تعیین کنند. در این نظرسنجی جایی برای رای دادن به پیروزی مرد عرب مشخص نشده بود.
این کار خشم اعراب را بر انگیخت و سوابق مشابه کوکاکولا را در تحقیر اعراب در یک آگهی دیگر به نام " Camel Jockeys" به یاد آنها آورد.
به نظر می‌رسد که با این کار، استعداد پایین اعراب در مقایسه با دیگر کاراکترهای موجود در آگهی تبلیغاتی فوق نشان داده می‌شود.
البته سخنگوی کوکاکولا این ادعا را تکذیب کرده و به رویکرد سینمایی برند در به خدمت گرفتن کاراکترهای مختلف به عنوان نمادی از تعلق به فیلم‌های ادوار گذشته اشاره می‌نماید.
با این وجود کوکاکولا در همه جای دنیا از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا طرفدار داشته و شادی می‌آفریند.

www.reuters.com
مترجم: مرضیه فروتن