MBANEWS > بازتاب, تبلیغات > نشریات وابسته به شهرداری نباید ابزار تبلیغات و گمراهی شهروندان شود

نشریات وابسته به شهرداری نباید ابزار تبلیغات و گمراهی شهروندان شود


19 اسفند 1391 |
نشریات وابسته به شهرداری نباید ابزار تبلیغات و گمراهی شهروندان شود

شنبه19 اسفند1391

خبرگزاری پانا: عضو مجمع نمایندگان تهران گفت:شهرداری تهران دارای نشریات وابسته به خود است اما در این میان نکته ای که حائز اهمیت است، نحوه بهره برداری از این نشریات است و باید توجه کرد که نشریات وابسته به شهرداری نباید ابزار تبلیغات و سوء استفاده و گمراهی مردم شوند.
مجتبی رحماندوست در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص نشریات وابسته به شهرداری تهران بیان کرد: بحث نشریات شهرداری از دو منظر قابل بحث است و می توان درباره آن اظهارنظر کرد.
عضو مجمع نمایندگان تهران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام دنیا شهرداری ها در تماس با مردم بوده و مسائل مدیریتی شهری، حمل و نقل عمومی، موضوعات فرهنگی و آموزشی در ارتباط با مدیریت شهری و اطلاع رسانی در خصوص پروژه های فرهنگی، عمرانی و زیر بنایی را از طریق نشریات تخصصی و وابسته به خود اعلام می کنند و این کلیت اصلا غیر منطقی و غیر معمول نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: شهرداری تهران نیز طبق همین رویه، دارای نشریات وابسته به خود است اما در این میان نکته ای که حائز اهمیت است، نحوه بهره برداری از این نشریات است و باید توجه کرد که نشریات وابسته به شهرداری نباید ابزار تبلیغات و سوء استفاده و گمراهی مردم شوند.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین باید توجه شود که نشریات شهرداری نباید سبب اسراف بیت المال و بودجه ای که باید به منظور خدمات رسانی به شهروندان تهرانی مورد استفاده قرار گیرد، شود.
رحماندوست تاکید کرد: ماهیت وجود نشریات شهرداری حتی در تیراژ گسترده هیچ مانعی ندارد اما باید دید این نشریات با چه هدف و در چه راستایی منتشر می شوند و اگر قرار باشد تا از این نشریات در راستای فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتی سوءاستفاده شود، باید مورد بررسی های قانونی قرار گیرد.

به گزارش پانا،مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از شهرداری بابت صرف 9 میلیارد تومان به انتشار مجلات شرکت همشهری و ضرردهی آن انتقاد کرد و خواهان پاسخگویی مسوولان روزنامه همشهری به شورای شهر شد.