MBANEWS > بازتاب, آموزشی > کتاب: تبلیغات و فرهنگ

کتاب: تبلیغات و فرهنگ


21 آبان 1392 |
کتاب: تبلیغات و فرهنگ

سه‌شنبه 21 آبان 1392

همشهری آنلاین: کتاب تبلیغات و فرهنگ تالیف عیسی کشاورز منتشر شد. در کتاب تبلیغات و فرهنگ، نویسنده به شیوه‌ای اصولی به مبحث رابطه‌ی تبلیغات و فرهنگ و مرزهای تعامل و تقابل این دو در جوامع انسانی با تأکید بر جامعه‌ای ایرانی پرداخته است .
کتاب شامل دو بخش است .
بخش نخست با عنوان تبلیغات به طور عمده به تعریف‌ها و راهبردها پرداخته و به معرفی انواع رسانه‌ها و تناسب آن‌ها با موضوع تبلیغ و روش تبلیغ نظر دارد .
نویسنده در بررسی تبلیغات تجاری نقش‌های مختلفی نظیر نقش بازاریابی، نقش ارتباطی، نقش اقتصادی، نقش اجتماعی و... قائل می‌شود و با توجه به این نقشه‌ها، هدف‌هایی را تعیین می‌کند و راهبردهایی را جهت رسیدن به این اهداف که در صنعت تبلیغات به کار گرفته می‌شوند، معرفی می‌نماید .

بخش دوم عنوان فرهنگ به خود گرفته است. در این بخش، نویسنده برآن است تا با تعریف اجمالی از فرهنگ، مشخصه‌ها و ابعاد آن به بحث‌های نظری پیرامون فرهنگ و تبلیغات بپردازد. نویسنده بر این باور است که تبلیغاتی اثربخش خواهد بود که بتواند با مقتضیات فرهنگی جامعه خود را انطباق دهد .
آنچه در خصوص این کتاب باید گفته شود، نگاه کردن آن است که به هیچ وجه جنبه‌ی انتزاعی ندارد و اگرچه مسائل به صورت تئوریک و نظری مطرح شده‌اند، اما با واقعیت‌های عینی ایران انطباق داده شده‌اند .
کتاب تبلیغات و فرهنگ در پاییز 1391 به قیمت 7500 تومان در قطع رقعی در 232 صفحه توسط انتشارت سیته منتشر شده است .