MBANEWS > اخبار ام.بی.ای , بازاریابی > #نندازمین

#نندازمین


8 تير 1395 |
#نندازمین


ام بي اي نيوز: با گسترش شبکه‌های اجتماعی و فراگیر شدن هرچه بیشتر آن بین تمامی اقشار مختلف جامعه، دغدغه‌های اجتماعی نیز پررنگ‌تر شده‌اند و افراد بیشتری به دنبال فرهنگ‌سازی و فعالیت در این زمینه‌ رفته‌اند. یکی از این دغدغه‌ها و به زعم عده‌ای مهم‌ترین آن‌ها، مسئله‌ی زباله و رها کردن آن در سطح شهر است. تاکنون فعالیت‌های زیادی در این باره صورت گرفته است؛ فعالیت‌هایی هرچند کوچک مانند جمع‌آوری فیلترهای سیگار از یک مکان کوچک مانند پردیس هنرهای زیبا تا فعالیت‌های گسترده‌تری مثل جمع‌آوری زباله از ابتدا تا انتهای خیابان ولیعصر. این مسئله با وجود اهمیت بسیار زیادی که در حوزه‌ی شهرنشینی دارد، هنوز به دست عده‌ای از افراد نادیده گرفته می‌شود. افرادی که در نظر اعضای کمپین #نندازمین نه به خاطر بی‌فرهنگی، که به دلیل ناآگاهی از تبعات کارشان آشغال و زباله را روی زمین می‌اندازند.

#نندازمین


ام‌بی‌ای نیوز با آژانس تبلیغاتی طرح باران، حامی کمپین #نندازمین، هم‌صحبت شده و جویای شکل‌گیری آن شده‌است.
محمد کمال‌علوی، کارگردان و مدیر اجرایی این کمپین دمی‌گوید:
مدتی بود که دغدغه‌ی محیط‌زیستی داشتیم و می‌خواستیم با فعالیت در این زمینه، در فرهنگ‌سازی سهیم باشیم. بعد از برگزاری چندین اتاق فکر و هم‌فکری با همکاران، متوجه شدیم سرنشینان ماشین‌ها و موتور‌ها به علت نبود محفظه‌ای برای نگهداری زباله، آشغالشان را از ماشین به خیابان پرت می‌کنند. تصمیم گرفتیم که برای جلوگیری از این امر، کیسه‌زباله‌هایی را تولید کنیم که با قرارگیری در ماشین، سرنشینان را از بیرون انداختن آشغال بی‌نیاز می‌کنند. این کیسه‌ها به سفارش طرح‌باران تولید شد و تیم اجرایی کمپین به توزیع آن در بزرگراه‌های تهران و خیابان‌های پر رفت‌و‌آمد شهر پرداخت.

این کمپین به پیشنهاد امینه مزروعی (کپی‌رایتر) #نندازمین نام‌گذاری شده است. چرا که ما فقط یک زمین داریم و برماست که آن را به بهترین شکل نگهداری کنیم. پس یکی از "ز"‌های ترکیب "ننداز زمین" را به قرینه‌ی لفظی حذف کردیم که بر یگانه بودن زمینمان تاکید بیشتری کرده‌باشیم.

#نندازمین تاکنون برای گسترش خود بر شبکه‌های اجتماعی تمرکز بیشتری داشته‌است، اما ساختن ویدیو و انتشار آن و همچنین نصب بیلبوردهای تبلیغاتی از دیگر فعالیت‌هایشان برای آشنا کردن هرچه بیشتر مردم با خود بوده‌است. ویدیویی که در آپارات و به مناسبت روز جهانی محیط زیست به مدت سه روز به عنوان ترند روز معرفی شده‌است.

#نندازمین


در ایده‌ی بیلبورد نیز از زاویه دید زباله استفاده شده است، که همه چیز بزرگ است و ممکن است در نظر کسی که یک تکه زباله‌ی کوچک روی زمین می‌اندازد، تبعات بزرگ زیست‌محیطی آن پوشیده باشد. هنرمندانی همچون اشکان خطیبی، رضا کیانیان، شبنم قلی‌خانی، بهرنگ علوی و کاوه ابراهیم‌پور تاکنون به حمایت از این کمپین و تبلیغ آن در شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌اند که با استقبال مخاطبان آن‌ها رو‌به‌رو شده‌است.

کانا‌های تلگرامی مرتبط با محیط‌زیست، سایت‌هایی نظیر سینما‌سینما و کافی‌شاپ (وبسایت معرفی کافی‌شاپ‌های اصفهان) و روزنامه‌های فرصت‌امروز و اعتماد نیز به معرفی و حمایت از #نندازمین پرداخته‌اند.

#نندازمین


در نوبت اول اجرای این کمپین، تمرکز بر بیرون انداختن زباله از ماشین است، چراکه می‌تواند حوادث ناگواری از قبیل تصادف پدید آورد. اما همان‌طور که از نام کمپین برمی‌آید، هدف کلی کمپین جلوگیری از انداختن زباله روی زمین است.
این کمپین فقط به تهران اختصاص ندارد و در هرجایی که ماشین و سرنشین ماشین وجود دارد، می‌تواند فعالیت کند و کاربرد داشته باشد.

دست‌اندرکاران:
مدیر هنری: بابک نوری
کارگردان و مدیر اجرایی: محمد کمال‌علوی
امینه مزروعی: کپی‌رایتر
فرید حسینی: گرافیست
مدیر social media: اشکان هاتف




#نندازمین

mbanews.ir- افروز مصلایی پور
سه شنبه 8 تیر 1395