MBANEWS > اخبار ام.بی.ای , تبلیغات > ایکیا نام محصولاتش را به عبارات سرچ‌شده در گوگل تغییر می‌دهد

ایکیا نام محصولاتش را به عبارات سرچ‌شده در گوگل تغییر می‌دهد


13 دي 1395 |
ایکیا نام محصولاتش را به عبارات سرچ‌شده در گوگل تغییر می‌دهد


ام بی ای نیوز: آژانس سوئدی Åkestam Holst که پیشتر تبلیغی تلخ را در مورد رابطه‌ی یک دختر و پدر برای ایکیا ساخته بود، کمپینی جسورانه و جذاب برای برند طراحی کرده که «درمان به روش خرده‌فروشی» نام دارد.
این کمپین محصولات ایکیا را دقیقاً در قلب شعار مشهورش «جایی که زندگی اتفاق می‌افتد» قرار می‌دهد. آن‌ها نام محصولات ایکیا را به نحوی تغییر داده‌اند که مشابه مسائلی در روابط روزانه باشند که در سوئد بیش از همه گوگل شده‌اند.
هر مسأله با محصولی همراه است که آن را حل می‌کند. به عنوان مثال، «مادرم نمی‌تواند غذا درست کند» بازدیدکنندگان را به اجاق مایکروویو می‌رساند، در حالی که «خانواده‌ام به من احترام نمی‌گذارند» فرد را به یک لباس ملکه‌وار سفید راهنمایی می‌کند، محصولی که یافتن آن در ایکیا کمی عجیب است.

ایکیا نام محصولاتش را به عبارات سرچ‌شده در گوگل تغییر می‌دهد


اگرچه اغلب راه‌حل‌ها کاملاً واضح هستند و به صورت شفاف به مسأله مربوطند، برخی دیگر کمی پیچیده به نظر می‌رسند. مثلاً جای مجلات به عنوان راه‌حلی برای «دخترم در اینترنت چه کار می‌کند» و یک قیچی در جواب به «پسرم بیش از حد بازی کامپیوتری می‌کند» ارائه می‌شود.
در پایین هر صفحه، «درمان به روش خرده‌فروشی» لیست کوتاهی از «مسائل روابط روزانه مرتبط» ارائه می‌کند تا بتوانید هم‌چنان به مرور کردن در میان محصولاتی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید ادامه دهید.

ایکیا نام محصولاتش را به عبارات سرچ‌شده در گوگل تغییر می‌دهد

مترجم: بهروز پهلواني
www.adweek.com
دوشنبه 13 دی 1395