MBANEWS > اخبار ام.بی.ای , بازاریابی > بازاریابی ایمیلی در 2017

بازاریابی ایمیلی در 2017


22 دي 1395 |
بازاریابی ایمیلی در 2017


ام بي اي نيوز:2016 سال موفقی برای بازاریابی مبتنی بر ایمیل بود. این رسانه به عنوان یک کانال بازاریابی به رشد خود ادامه می‌دهد و بخش مهمی از آمیزه‌ی بازاریابی است. در حالی که در سایر پلتفرم‌ها (به خصوص شبکه‌های اجتماعی) رشد چشمگیری وجود دارد، بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی کامل برای درگیری و رسیدن به مشتریان باقی می‌ماند.

شخصی‌سازی، خودکار بودن و بهینه‌سازی، سه موردی است که بیشترین توجه را در بازاریابی ایمیلی می‌طلبد. با نگاهی به سال 2017، هر سه مورد به شد خود ادامه می‌دهد، اما کاربرد هر کدام تغییر می‌کند تا ترندها و تکنولوژی جدید را بازبتاباند.

شخصی‌سازی:
این مقوله تاثیرگذاری بیشتری پیدا کرده‌است، اما همچنان راهی طولانی برای طی کردن پیش رو دارد. جایی که تمرکز بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، پیشنهاد محصول است. به طور مثال آمازون از طریق فعالیت‌های گذشته‌ی شما از محصولات مورد علاقه‌‌تان اطلاع پیدا می‌کند و مشتریان رو مورد هدف قرار می‌دهد. هرچند که هنوز به هدف اصلی خود نرسیده‌اند. به طور مثال کنسول Xbox را به کسی که بازی آن را خریداری کرده پیشنهاد می‌دهد، حال آنکه مشتری کنسول را دارد.
در سال 2017 انتظار داریم که تکنولوژی از شخصی‌سازی فوق پیشرفته و حالت مطلوب تجربه‌ی مشتری بهره گیرد. تامین‌کنندگان تکنولوژی در حال حاضر مشغول به غلبه کردن بر این چالش‌ها هستند و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در سال آینده شاهد عملکرد بهتر آن‌ها باشیم.

خودکارسازی (اتوماسیون):
اتوماسیون بی‌وقفه ترند بزرگی در 2017 خواهدبود. اتوماسیون بی‌وقفه برای درگیر کردن مشتریان و جلب کردن نظر آن‌ها به محتوا، بسیار مهم خواهدبود. برندها می‌توانند با استفاده از تکنولوژی بی‌وقفه، محتوای خود را سازگار کنند که در تناسب با نیاز مشتریان باشد. در eBay، محتوای ایمیل در لحظه تولید می‌شود و مطابق با چیزی است که مشتری جست و جو می‌کرده و خریداری کرده‌است؛ حتی برای جست‌وجوهایی که پس از ارسال ایمیل انجام شده‌است. این رویکرد از رویکرد گذشته‌ی برندها دور است و آن‌ها باید از روش بی‌وقفه برای جذب مشتریان آینده و نگه داشتن مشتریان کنونی بهره گیرند.

بهینه‌سازی:
رشد هوش مصنوعی در بحث پیرامون بهینه‌سازی علی‌الخصوص با وجود خطوط موضوع، غیر قابل چشم‌پوشی است. هوش مصنوعی از طریق فهم اینکه چه احساساتی منجر به کلیک کردن، تغییر و باز کردن می‌شود، میتواند برای تولید خطوط موضوع که بهترین نتایج را برای کمپین‌ها به بار می‌آورد، استفاده شود.

با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، اعتماد به فرمت‌های آزمایشی ایمیل از خطوط موضوع تا محتوا از طریق خود ایمیل کم شده‌است. برای مثال اگر شما به اجرای تست‌های دوبخشی AB عادت داشته‌باشید، شاید فکر کنید که نسخه‌ی A بهتر از نسخه‌ی B کار می‌کند، اما در حقیقت B موثرتر است. اینجا جایی است که یادگیری ماشین می‌تواند بسیار موثر باشد، چرا که احتمال خطای انسانی را کمتر می‌کند. این قضیه به بهینه‌سازی محتوای شما می‌انجامد و در نهایت به افزایش درگیری مخاطب می‌انجامد.
حالا صنعت گام‌های رو به جلوی بزرگی را برداشته‌است و بازاریابی ایمیلی به عنوان کانال بازاریابی به شکوفایی خود ادامه می‌دهد و در سال 2017 قدم‌های خود را محکم‌تر می‌کند.
اما چیزی که صنعت همچنان در انجام موثر آن قاصر است، تخصیص دادن است.ما اهمیت دادن بیشتری به کانال ایمیل نیازمندیم تا بتوانیم هزینه‌ی مصرفی آن را در مقایسه با سایر ترکیبات بازاریابی درآوریم و بدانیم برندها چقدر باید هزینه کنند.

بازاریابی ایمیلی در 2017

مترجم: افروز مصلایی پور
www.digitaldoughnut.com
چهارشنبه 22 دی 1395