MBANEWS > اخبار ام.بی.ای , آموزشی > شماره ی 52 توسعه مهندسی بازار منتشر شد

شماره ی 52 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


17 بهمن 1395 |
شماره ی 52 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


ام بی ای نیوز: شماره 52 (آذر و دی) دوماهنامه ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد.
تصویر جالب طرح جلد این مجله یکی از ویژگی هایی است که در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب میکند. در بخش سرمقاله پرویزدرگی مدیرمسول نشریه، به برگزاری میزگردهایی که گزارش آن درج شده میپردازد. عناوین میزگردها شامل: اعتبارسنجی و چالش های مدیران اجرایی است که در این بخش مدیر مسول توضیحاتی را در مورد آن و ضرورت برپایی آنها بیان میکند.

مثل روال هر شماره بخش اخبار حاوی مهمترین رویدادهای ایران و جهان درحوزه ی مارکتنینگ و تبلیغات است.
1200 پوند، پاداش کارکنان وفادار در ایکیا موضوع خبری است که در بخش بازار خبر درج شده و حاکی از پرداخت جایزه ی 1200 پوندی به کارکنانی است که بیش از 5 سال از مدت حضورشان در این شرکت میگذرد. نام این طرح تشکر گذاشته شده که قدر دانی از کارمندان با سابقه و قدیمی را در نظر دارد.

گارسونهای رباطی و خوشامد گویی پیتزاهات و کی اف سی،عنوان خبربعدی است، گارسونهای رباتی پدیده ی جدیدی هستند که در رستورانهای شانگهای مورد استفاده قرارگرفتند. این ربات ها سفارش نمیگیرند یا غذا را تحویل نمیدهند بلکه فقط از طریق سیستم های کامپیوتری و صفحه ی نمایش مشتریان درخواست خود را ثبت میکنند. این ربات ها درابتدای ورود مشتریان میتوانند ضمن خوشامد گویی آنها را تا سرمیزشان راهنمایی کنند.

خبرکاهش تعداد هواداران پپسی و کوکاکولا درنسل جدید و تحویل رایگان مواد غذایی در وال مارت از جمله دیگر اخباری است که در این بخش درج شده است.

نخستین میزگردی که دراین شماره آمده به موضوع "اعتبارسنجی در شرکتهای پخش و توزیع ایران" پرداخته که صاحب نظران دراین میزگرد عمدتاً با نگاهی عملیاتی به این موضوع و ابعاد آن پرداخته اند.
از جمله مباحث جالب توجهی که در این میزگرد مطرح شد در رابطه با عدم توسعه واحد وصولی و واحد حقوقی شرکت ها است با این استدلال که دیگر نیازی به آنها نیست. بلکه بر اساس نگرش دانش داده کاوی میتوانیم اطلاعات فروانی را از منابع مختلف به دست آوریم. در نهایت به یک عدد دست میابیم که معرف اعتبار شخص است.
سایر مطالب مطرح شده در این میزگرد حاوی اطلاعات وسیع و کاربردی و اجرایی برای شرکت هاست.

"چگونه یک برنامه استراتژی واقعی در کلاس جهانی داشته باشیم؟" عنوان مطلبی است که توسط امین علیرضایی، دانشجوی دکترای مهندسی صنایع ترجمه شده است. این مطلب اشاره دارد بر اینکه، برنامه استراتژی نیاز مبرم سازمانهاست ولی اکثر سازمانها در میانه ی راه برنامه را رها میکنند چون کارآمد و موثر نیست.
برنامه ی استراتژی اگر مطابق با روش های موثر "کلاس جهانی" تدوین شود، سازمان را نجات میدهد و کارایی آن را افزایش خواهد داد.
برای اینکه برنامه استراتژی واقعی داشته باشیم باید 5 قانون را اجرا کنیم که دراین مطلب به آن پرداخته شده است.

"کاربرد نانوایمپلنت ها برای مدیران بازاریابی علمی" عنوان مطلبی است که به قلم دکتر سید احسان گلپرور درج شده است، اینکه چگونه میتوان عملکرد مدیران اجرایی بویژه مدیران بازاریابی را ارتقاء بخشید سوالی است که در ابتدای بحث مطرح شده و در ادامه به توضیح راه حلهای آن پرداخته شده.
نانومارکتینگ تازه ترین پاسخ به این پرسش قدیمی است. در واقع نانومارکتینگ حوزه ی مطالعاتی نوپا در جهان است که تعداد مقالات علمی در اینباره اندک است.
در این روش به مطالعه ی رفتارمصرف کننده با استفاده از ابزارهای نانوئی غیر تهاجمی، قابل حمل و یا پوشیدنی است که رصد پیوسته و تجربه ی مصرف را امکان پذیر میکند.
استفاده از ابزارهای نانو که مستقیماً در بدن افراد ایمپلنت میشود به جای پوشیدن ابزارهای هوشمند خارجی "مانند ساعت مچی" پیشرفت بسیار بزرگی محسوب خواهد شد.

گفت و گو با الهام کیان مهر، مترجم کتاب ذهن کارآفرینان با همین عنوان در بخش دیگر درج شده است. گفت و گوی حاضر در مورد ذهن و نگرش کار آفرینان است، همچنین د رباره ی وضعیت جامعه ی ما به لحاظ کارآفرینی و دلایل و موانعی که پیش روی کارآفرینان است.
افزون برآن، ازعواملی نام میبرد که اگرچه به نظر عامه ی مردم از کاستی و نقاظ ضعف برخی کارآفرینان است، اما درجای خود، نیروی انگیزاننده ای است تا همچنان پشتکار و شکیبایی پیشه کنند و تدابیر خود را به کار اندازند.

بسته بندی های خلاقانه و نوآور بخش دیگری از نشریه است که به ارائه و معرفی بسته بندی هایی خاص و خلاق در دنیای مارکتینگ و تبلیغات پرداخته است.

"4 راه برای افزایش قیمت که مشتریان می پذیرند"، مطلبی است که محسن احمدی آن را نگاشته است. این روش ها شامل:
1- افزایش قیمتهای خود را عاقلانه زمان بندی کنید.
2- برروی رضایتمندی مشتری تمرکز کنید.
3- ارزش ویژه ی برند خود را از طریق تبلیغات بسازید.
4- از هویت محلی مشتری بهره ببرید.

مطلب جالب دیگری با عنوان "چقدرخلاق هستید ؟" ترجمه ی ارغوان راد است که در شکل 14 پرسش 5 گرینه ای میزان خلاقیت افراد را مورد سنجش قرار میدهد .

"عکس العمل مصرف کنندگان به بسته بندی فریبکارانه" عنوان مطلبی است که حمید کلامی نوشته است.
محصولات تند مصرف، نظیر اسنک ها، برای آنکه قیمت را ثابت نگه دارند، از بسته بندی متفاوت تری استفاده میکنند. نوع بسته بندی ها حجیم است که اصطلاحاً هوا فضای آن را اشغال کرده است. به همراه محصول مورد نظر این نوع از بسته بندی ها، خریدار را فریب میدهد.
بسته بندی های فریبکارنه دونوع است : الف- شخص در زمان خرید فریب میخورد، ب- شخص در زمان مصرف فریب میخورد.

معرفی تازه ترین کتابهای حوزه ی بازاریابی و تبلیغات و فروش مانند همیشه بخش پایانی نشریه ی توسعه ی مهندسی بازار را تشکیل میدهد.

شماره ی 52 توسعه مهندسی بازار منتشر شد

mbanews.ir - مريم غضنفري
یکشنبه 17 بهمن 1395