MBANEWS > اخبار ام.بی.ای , تبلیغات > شورای عالی بانک ها موظف به نظارت بر تبلیغات بانکی شد

شورای عالی بانک ها موظف به نظارت بر تبلیغات بانکی شد


18 ارديبهشت 1390 |
شورای عالی بانک ها موظف به نظارت بر تبلیغات بانکی شد
شورای عالی بانک ها بر اساس دستور العمل صادر شده از طرف دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است که بر تبلیغات بانک ها نظارت کند.
علیرضا کریمی مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ام بی ای نیوز با اعلام این مطلب، گفت: در حال حاضر ضعیف ترین و بی محتوا ترین تبلیغات از طرف بانکها ارائه می شود.
کریمی تبلیغات بانکها را رقابت در هدر دان سرمایه خوانده و اظهار داشت: شورای عالی بانکها باید بر اساس دستور العمل صادر شده از طرف دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد جریان شده و نظارت لازم را بر روی این تبلیغات اعمال نمایند زیرا در بسیاری از موارد تبلیغات سطح پایین و کم جاذبه ای از بانک ها مشاهد می شود.
کریمی با اشاره به اینکه وظیفه وزارت ارشاد اجرای تبلیغات نیست بلکه هدایت ونظارت بر تبلیغات است خاطر نشان کرد: در بسیاری از مواقع موضوع تبلیغات ضعیف بانکها در جلسات مطرح و آسیب شناسی آنها مورد بررسی قرار گرفته است اما نکته قابل توجه این است که خود سازمانها باید به تبلیغات و رونق اقتصادیشان توجه نمایند.
وی با تاکید بر اینکه در تبلیغات باید موضوع خلاقیت با مسائل اجتماعی آمیخته شود، تصریح کرد: اگر بانکها قوانین خود را با قوانین بانک مرکزی هماهنگ و سیاستهای سازمانی خود را بر اساس قوانین بانک مرکزی طراحی نمایند می توانند از لحاظ تبلیغات و سایر خدمات موفق بوده و جایگاه تبلیغات خود را با بهره گیری از تحلیل کارشناسان ارتقاء بخشند.