» همه خواهان چیزی هستند که اپل در گلدن گلوب نشان داد
» گراد، میزبان گرم لحظه های سرد پاییز و زمستان
» ایکیا نام محصولاتش را به عبارات سرچ‌شده در گوگل تغییر می‌دهد
» باشگاهی که پارکینگ اعضایش بیشترین فاصله را تا آن دارد
» نیوا؛ با این کرم با سرطان مبارزه کنید
» چرا واقعیت مجازی مبتنی بر محتواست؟
» Tarjeta Naranja در آرژانتین به افراد اینچنینی بیشتری نیاز دارد
» بهاره رهنما، مدل برند نیو حجاب
» تیغ دورکو؛ بُرَنده و بَرَنده
» بهترین طراحی های بسته بندی سال 2016 (قسمت دوم)

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
مصرف مواد غذایی منجمد در دهک های بالای درآمدی بیشتراست
ام بی ای نیوز - هر چه سطح در آمد افراد بالا می رود گرایش به سمت مصرف مواد غذایی منجمد نیز بیشتر می شود.
به گزارش "ام بی ای نیوز"، تحقیقات صورت گرفته در خصوص ذایقه ساکنان شهرهای بزرگ کشور نسبت به مصرف غذاهای تازه ومنجمد نشان می دهد که میزان مصرف غذاهای منجمد در کشور با توجه به میزان سطح در آمد افراد متفاوت است تا آنجا که هر چه سطح در آمد افراد بالا می رود گرایش به سمت مصرف مواد غذایی منجمد نیز بالا می رود به طوری که افراد با در آمد بالای 999هزار تومان در ماه 5 درصد بیشتر از سایرین از غذاهای منجمد استفاده می کنند .
بررسی آمارهای موجود از نظر رابطه میان سن افراد ومیزان مصرف غذاهای منجمد نیزمشخص کرد که افراد 15 تا 24 ساله 9 درصد بیشتر از سایرین به مصرف اینگونه محصولات رغبت نشان می دهند و با افزایش سن میزان مصرف مواد غذایی منجمد کاهش می یابد به طوری که افراد مسن و بالای 55 سال 18 درصد کمتر از سایرین ترجیح می دهند غذاهای منجمد شده خریداری و مصرف نمایند.
ادامه این خبر
 
 
 
تحصیل کرده ها در سبد غذایی خود روغن مایع را به روغن جامد ترجیح می دهند


ام بی ای نیوز - افراد با سطح درآمد بالای 999 هزار تومان در ماه کمتر از سایر دهک های درآمدی روغن خوراکی (چه مایع وچه جامد) مصرف می کنند.
به گزارش “ام بی ای نیوز”، نتایج بررسی های صورت گرفته درخصوص میزان مصرف انواع روغن مایع و جامد در میان ساکنان شهرهای بزرگ کشور و رابطه آن با تحصیلات حاکی از آن است که هرچه سطح سواد افراد بالاتر می رود روغن مایع ،جایگزین روغن جامد در سبد غذایی افراد می شود به طوری که افراد با تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر در جامعه آماری مذکور 6 درصد بیشتر از سایرین و افراد با تحصیلات زیر دیپلم 4 درصد کمتر از سایرین استفاده از روغن مایع را در سبد غذایی خود قرار داده اند.
ادامه این خبر
 
 
 
آب پرتقال پرطرفدارترین آبمیوه در ایران است

ام بی ای نیوز - 84 درصد ایرانی ها اظهار نموده اند در 12 ماه گذشته آبمیوه مصرف کرده اند.
به گزارش "ام بی ای نیوز " ، در تحقیقات صورت گرفته در خصوص میزان مصرف آبمیوه در میان جامعه شهرنشین کشور،فقط 8 درصد از این جامعه اعلام کرده اند که مصرف آبمیوه را برای یک بار در روز در سبد غذایی خود قرار می دهند .
در این میان 4 درصد پرسش شوندگان اظهار نموده اند که بیشتر از یک بار در روز از آبمیوه ها استفاده می کنند و 25 درصد نیز گفته اند در ماه تنها 2 یا 3 بار آبمیوه می نوشند.
در این بررسی مشخص شد که از میان مصرف کنندگان آبمیوه 39 درصد از آبمیوه های پاکتی یک بار مصرف استفاده می کنند و 31 درصد نیز آب میو های پاکتی بزرگ را برای مصرف انتخاب می کنند.
ادامه این خبر
 
 
 
پولدارها مترو را به تاکسی و اتوبوس ترجیح می دهند
ام بی ای نیوز - استفاده از مترو به عنوان وسیله نقلیه عمومی در میان افراد با سطح در آمد ماهیانه بین 500 تا 749 هزار تومان 106 درصد بیشتر از دیگران است.
به گزارش" ام بی ای نیوز" ، دربررسی های انجام شده این افراد اظهار داشته اند به ندرت از سایر وسایل نقلیه مانند اتوبوس و یا تاکسی برای جا بجایی استفاده می کنند.
این گزارش حاکی است هر چه سطح درآمد افراد بالا می رود استفاده از اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه عمومی کاهش می یابد تا آنجا که افرادی که ماهانه درآمدی پایین تر از 500 هزار تومان دارند 16 درصد بیشتر از سایرین به استفاده از اتو بوس بعنوان وسیله ایاب و ذهاب تمایل نشان می دهند.
ادامه این خبر
 
 
 
تقاضا برای ساعت های مچی گرانقیمت در ایران پایین است

ام بی ای نیوز - بیشتر ایرانی ها ترجیح می دهند برای خرید ساعت های مچی هزینه بالا پرداخت نکنند.
به گزارش "ام بی ای نیوز" ، تحقیقات صورت گرفته بر روی جامعه شهرنشین بالای 15 سال کشورحاکی از آن است که 74 درصد این جامعه در فاصله زمانی مورد بررسی ساعت مچی خریده اند ، 5 درصد از این تعداد اظهار داشته اند که این خرید رابرای اولین بار انجام داده اند و 13 درصد نیز اظهار داشته اند ساعت خریداری شده را جایگزین ساعت قبلی نموده اند.
در بررسی صورت گرفته در میان خریداران ساعت مچی 4 درصد اظهار داشته اند ساعت را برای فرد دیگری خریداری و 15 درصد نیز گفته اند ساعت را برای خودشان خریداری کرده اند.
این تحقیقات نشان می دهد میان قیمت ساعت مچی و تقاضا برای خرید این محصول رابطه غیرمستقیم حاکم است وهر چه قیمت ساعت بالا تر باشد گرایش مردم به خرید آن پایین تر می شود.
ادامه این خبر
 
 
 
مصرف غذاهای کنسرو شده در سال گذشته کاهش یافت
ام بی ای نیوز - افراد در گروه سنی 15 تا 24 سال، 18 درصد بیشتر از سایر گروه های سنی در ایران تمایل به استفاده از غذاهای کنسرو شده دارند.
به گزارش "ام بی ای نیوز" ، در تحقیقات انجام شده درخصوص میزان مصرف غذاهای کنسرو شده در ایران مشخص شد با افزایش میزان سن علاقه به مصرف غذاهای کنسرو شده در مردم کاهش می یابد تا آنجا که افراد مسن غالبا ترجیح می دهند از مصرف اینگونه غذاها پرهیز کنند.
این آمار نشان می دهد 33 درصد مردم اظهار داشته اند مصرف این گونه غذاها راکمتر از یک بار در ماه در سبد غذایی خود قرار می دهند. همچنین 20 درصد اظهار داشته اند ترجیح می دهند تنها یک بار در ماه از غذاهای کنسرو شده استفاده کنند. 22 درصد نیز مصرف 2 الی 3 بار در ماه را ترجیح داده اما تنها 7 درصد اعلام نموده اند بیشتر از یک بار در هفته از غذاهای کنسرو شده استفاده می کنند.
میزان مصرف این محصولات همچنین در سال گذشته 3 درصد نسبت به سال 87 کاهش یافته است .
ادامه این خبر
 
 
 
تقاضای 92درصدی برای فرش ماشینی درایران
ام بی ای نیوز- 92درصد ایرانی ها در منازل خود از فرش ماشینی استفاده می کنند.
به گزارش" ام بی ای نیوز" ، با توجه به اینکه فرش دست باف در ایران دارای جایگاه ویژه ای است و انتظار می رود گرایش مردم به فرش دست باف بیش از سایر کف پوش ها باشد اما بر اساس بررسی های صورت گرفته فقط 8 درصد ایرانی ها از فرش دستباف و سایر کف پوش ها در منزل خود استفاده نموده و مابقی اظهار نموده اند ترجیح می دهند در منزل خود از فرش ماشینی استفاده کنند.
این گزارش همچنین حاکی است بیشتر تقاضاهای موجود برای خرید فرش های ماشینی تا سقف 300 تا 600 هزار تومان است و فقط 3 درصد از پرسش شونده ها در این تحقیق خرید فرش ماشینی تا سقف قیمتی 100هزار تومان را تایید نموده اند و 13 درصد نیز گفته اند در صورت لزوم حاضرند تا سقف3 میلیون تومان نیز برای خرید فرش ماشینی هزینه نمایند .
ادامه این خبر
 
 
 
بازی های رایانه ای گران قیمت متقاضی ندارد
ام بی ای نیوز - تقاضا برای خرید بازی های کامپیوتری تنها تا سقف 5 هزار تومان وجود دارد.
به گزارش "ام بی ای نیوز"، بررسی آمارهای به دست آمده ازیک تحقیق نشان مي دهد که تقاضا برای خرید بازی های کامپیوتری تنها تا سقف 5 هزار تومان وجود دارد واز این رقم به بالا کمتر کسی حاضر به خرید بازی های کامپیوتری است . درحالیکه کاربران برای تهیه نرم افزار مورد نظر خود تا سقف 90 هزار تومان نيز هزینه مي كنند .
دموگرافی کسانی که برای بازی های رایانه ای و یا نرم افزارها هزینه کرده اند نشان می دهد 39 درصد نوجوانان برای تهیه بازی های رایانه ای و40 درصد آنها برای تهیه نرم افزارها هزینه پرداخت می کنند در حالیکه بابالا رفتن سن و وارد شدن به دوران جوانی گرایش به سمت تهیه نرم اولویت پیدا می کند.
این آمار نشان می دهد میانسالان و افراد مسن اصلا تمایلی به هزینه کردن برای تهیه نرم افزارها ندارند که مهمترین دلیل آن نیز عدم آشنایی گروه سنی میانسالان و بالاتر با کامپیوتر می باشد.
ادامه این خبر
 
 
 
80 درصد ایرانی ها شیرینی دوست دارند
ام بی ای نیوز - 80درصد مردم در سالهای اخیر خوردن خوراکی های شیرین را به طعم های دیگر ترجیح داده اند.
به گزارش "ام بی ای نیوز" نتایج بررسی ها درمورد ذائقه مردم ایران نسبت به مصرف خوراکی های نشان می دهد 80 درصد مردم شهر های بزرگ ایران خوردن خوراکی های شیرین را به طعم های دیگر ترجیح می دهند وفقط درصد کمی از ایرانی ها از خوردن خوراکی های شیرین لذت نمی برند.
این میل به شیرینی جات در اکثر نقاط ایران نیز تقریبا به یک نسبت می باشد و تنها تهرانی ها و مشهدی اظهار داشته اند که طعم خوراکی های ترش را به شیرین ترجیح می دهند.
همچنین نتایج بررسی رابطه میان سطح تحصیلات افراد و علاقه به شیرینی جات نشان می دهد که افراد بی سواد یا کم سواد با اختلاف بسیار پایینی نسبت به گروههای دیگر میل به خوردن خوراکی های شیرین دارند.این در حالی است که بیشتر نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت خوراکی هایی با طعم ترش و شور می روند و هر چه سن بالا می رود و به دوره میانسالی و دوران پیری نزدیک می شوند میلشان به طعم شیرین خوراکی ها نیز افزایش می یابد.
ادامه این خبر