» درمان در امان با Roche
» چشم‌انداز گوسفندی گوگل
» اولین کاتالوگ خودرو کاملا زیست محیطی در جهان
» با پرچم داران سامسونگ از نو ببینید
» جادوی چشم‌های یک دلال معاملات ملکی
» ژاکت کاغذی تبلیغاتی Old Spice با قابلیت دور انداخته شدن
» کمپین هایی که به پیشواز بهار رفتند
» 4 نمونه خارق العاده از داستان سرایی برند (قسمت اول)
» درک مشکلات مهاجران با حضور در اتاقک شیشه ای
» ورقه های سس کچاپ در راهند

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
بالا رفتن سن در ایران انگیزه برای سرمایه گذاری را کاهش می دهد

ام بی ای نیوز - بر اساس بررسی های صورت گرفته انگیزه برای رسیدگی به امور مالی و پس اندز دردو گروه سنی نوجوانان وافراد میانسال کمتر از سایر گروه های سنی در ایران است.
به گزارش "ام بی ای نیوز" نتایج تحقیقات موجود نشان می دهد که بالا رفتن سن در ایران انگیزه برای سرمایه گذاری رسیدگی به امور مالی وپس انداز را کاهش می دهد.
درصد بالایی از افراد که وارد دوران پیری می شوند نسبت به اموال و دارایی ها و یا حتی حفظ آن بی تفاوت می شوند و نیازی به انجام امور مالی خود احساس نمی کنند .جالب اینکه این احساس و بی تفاوتی به امور مالی در میان نوجوانان با کمی اختلاف نیز دیده می شود که شاید دلیل اصلی آن نیز نداشتن منبع مالی مستقل است.
ادامه این خبر
 
 
 
سمينار تكنيك هاي افزايش فروش برگزار مي شود

ام بی ای نیوز - سمينار آموزشي تكنيك هاي افزايش فروش با هدف آشنايي هر چه بيشتر شركت ها و بنگاه ها با روش هاي نوين فروش و بازار يابي 24 تير ماه توسط انجمن مهندسي صنايع ايران در پژوهشكده سيستم هاي پيشرفته صنعتي برگزار مي شود .
به گزارش "ام بی ای نیوز"، سيد حجت طباطبايي مدير آموزش گفت : اين سمينار با هدف آشنايي هر بيشتر شركت ها و بنگاه ها با روشهاي نوين فروش و بازيايي طراحي شده و سعي بر اين بوده كه متدهاي روز و كارآمد در اين زمينه به شركت هاي مختلف ارائه شود تا بدينوسيله بتوانند در زمينه فروش محصولات و خدمات خود به موفقيت بيشتري دست يابند كه اين موضوع در نهايت رونق اقتصادي بازار را به همراه خواهد داشت .
ادامه این خبر
 
 
 
سرانه مصرف زیتون در ایران پایین است
ام بی ای نیوز - بیشتر از 50 درصد مردم مصرف زیتون را در برنامه غذایی و خوراکی قرار داده اند.
به گزارش" ام بی ای نیوز"، اهمیت مصرف زیتون چه به صورت دانه و چه روغن آن تا آنجا است که علاوه بر خواص غذایی آن جنبه دارویی این میوه نیز بسیار قابل توجه است چرا که دارای خواص دارویی بوده وباعث جذب ویتامین های موجود در چربی شده همچنین می تواند باعث پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان شده ویا روند پیری را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد.
با توجه به خواص بی شمار این دانه خوراکی متاسفانه سرانه مصرف زیتون در ایران پایین است، در بررسی های انجام شده بیشترین مصرف کنندگان زیتون در درجه اول افراد مسن و کهنسالان هستند که به خاطر ارزش دارویی آن و برای التیام درد ناشی ازکهولت سن فرآورده های زیتون را مصرف می کنند و بعد از آن میانسالان قرار می گیرند که برای پیشگیری از بیماری های احتمالی زیتون مصرف می کنند در این میان نوجوانان وجوانان به ارزش غذایی ودارویی این دانه پی نبرده و علاقه ای به خوردن زیتون ندارند.
ادامه این خبر
 
 
 
بیشترمردم توجهی به تبلیغات گردشگری نمی کنند
ام بی ای نیوز - بیشتر افراد تحصیلکرده در ایران مخالف استفاده از آگهی ها و مقالات روزنامه و مجلات برای انتخاب محل گذراندن تعطیلات خود می باشند.
به گزارش "ام بی ای نیوز" در حالی که به نظر می رسد بهترین گزینه برای افرادی که قصد سفر دارند و به دنبال بهترین محل برای گذراندن تعطیلات خود می باشند،رجوع به آگهی های چاپ شده در روزنامه ها ومجلات باشد اما نتایج یک بررسی در این مورد نشان داد که بیشتر افراد تحصیلکرده در ایران مخالف استفاده از آگهی ها و مقالات روزنامه و مجلات برای انتخاب محل گذراندن تعطیلات خود می باشند.
از طرفی افراد بی سواد و زیر دیپلم به خاطر عدم آشنایی و یا نداشتن اطلاعات مربوط به گردشگری و اماکن تفریحی ،سیاحتی و زیارتی برای انتخاب محل گذراندن تعطیلات بیشتر از آگهی ها استفاده می کنند .
همچنین در این تحقیق مشخص شد که افراد در گروه های سنی 15 تا 24 سال و55 سال به بالا ترجیح می دهند به تنهایی و بدون توجه به تبلیغات برای انتخاب محل گذراندن تعطیلات خود تصمیم گیری نموده و اصلا به این نوع آگهی ها توجه نمی کنند.
ادامه این خبر
 
 
 
17 میلیارد تومان صرف تبلیغات 10 شرکت شد
"ام بی ای نیوز"_ هزینه تبلیغات 10 شرکت برترایرانی در فروردین ماه سال جاری در رسانه ها به 17 میلیارد تومان رسید.
به گزارش "ام بی ای نیوز" بررسی ها نشان می دهد تبلیغات بانک ملت در فروردین ماه با 3 میلیارد تومان هزینه بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است. همچنین این بانک با اختصاص 2/8 میلیارد تومان در تلویزیون و 119 میلیون تومان در روزنامه ها رکورد دار تبلیغات شد.
در این بررسی ایرانسل با اختلاف 220 میلیون تومانی با بانک ملت یعنی 6/2 میلیارد تومان هزینه در رده دوم تبلیغات شرکت ها قرار گرفت. این گزارش حاکی است :این شرکت با 4/2 میلیارد تومان هزینه در تلویزیون و231 میلیون تومان در روزنامه ها یکی از پر تبلیغات ترین شرکت ها در کشور می باشد. نکته جالب در این بررسی آن است که ایرانسل بعد از سام سرویس (با 682 میلیون تومان هزینه تبلیغاتی ) بالاترین تبلیغ کننده محصولات خود در روزنامه های کشور است .
ادامه این خبر
 
 
 
47 درصد تحصیلکردها ی کشور دارای رایانه شخصی هستند
"ام بي اي نيوز"- 47درصد افراد تحصیلکرده در کشور از رایانه یا pcهای شخصی استفاده می کنند.
به گزارش "ام بي اي نيوز"بررسی های انجام شده درخصوص رابطه ميان سطح تحصيلات افراد و استفاده از رايانه و هزينه كردن براي خريد رايانه شخصي نشان مي دهد كه میان استفاده از کامپیوترها و تحصیلات رابطه مستقیم و همسووجود دارد .
این تحقیقات نشان می دهد که16 درصد افراد زیر دیپلم به دليل اينكه از رايانه شخصي استفاده نمی کنند بنابراین هزینه ای بابت خرید آن نیز پرداخت نمی کنند در حالی که 47 درصد افراد تحصیلکرده با تحصیلات عالیه دارای رایانه شخصی می باشند. همچنین 30 درصد با تحصیلات لیسانس و 7 درصد در مقطع فوق دیپلم به بالا دارای رایانه شخصی هستند.
ادامه این خبر
 
 
 
مراكز تفريحي ارزان‌قيمت، اولويت اول ايراني‌ها
"ام بی ای نیوز"- پارك‌ها در ايران به دليل دسترسي آسان، تعداد زياد و از همه مهم تر كم‌هزينه‌بودن، پراستقبال ترین مركز تفريحي مردم به حساب مي‌آيد چنانچه بر اساس تحقيقات صورت گرفته 81 درصد ايراني‌ها براي تفريح و سرگرمي و گذران اوقات بيكاري خود ترجيح مي‌دهند به پارك بروند.
به گزارش "ام.بی.ای نیوز" ، آنچه در اين ميان قابل توجه است اينكه هرچه مركز تفريحي كم‌هزينه‌تر و به‌صرفه‌تر باشد بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد تا آنجا كه رفتن به رستوران با 24 درصد، پارك موزه‌ها با 23 درصد، سينما با 19 درصد و كافي‌شاپ با 13 درصد به ترتيب اولويت دوم تا پنجم در انتخاب مراكز تفريحي مي‌باشد.
پايين بودن سطح درآمد مردم از يك سو و دور بودن از مراكز شهر و عدم دسترسي آسان، بليط‌هاي ورودي گران از سوي ديگر باعث شده فقط درصد كمي از مردم براي گذران زمان و تفريح به اين مراكز بروند تا آنجا كه خانه های بازي با کسب سهم 2 درصدی، به دليل پر هزينه بودن تا اندازه‌اي از لیست سرگرمی های مردم با سطح درآمد متوسط جامعه، حذف شده است.
ادامه این خبر
 
 
 
فقط يك درصد تحصيلكرده‌ها از گياهان دارويي استفاده مي‌كنند
"ام بی ای نیوز"- 62 درصد ايراني‌ها به خوردن گياهان دارويي به جاي مصرف داروهاي شيميايي اعتقاد ندارند و فقط 38 درصد معتقدند گياهان دارويي جايگزين مناسبي براي داروهاي شيميايي است.
به گزارش "ام بی ای نیوز"، بر اساس تحقيقات انجام شده معمولاً افراد مسن به اين دليل كه در گذشته بيشتر از طب سنتي براي بهبود و سلامت استفاده مي‌كردند اعتقادي به داروهاي شيميايي و طب جديد نداشته و بر اساس بررسي‌هاي انجام شده افرادي كه بالاي 55 سال سن دارند ترجيح مي‌دهند گياهان دارويي را جايگزين داروهاي شيميايي نمايند اين در حالي است كه با كاهش سن ارزش گياهان دارويي به مرور رنگ و ارزش خود را از دست داده و اعتماد به طب سنتي كاهش مي‌يابد چرا كه افراد زير 24 سال ترجيح مي‌دهند براي تسريع در بهبود روند سلامت خود از داروهاي شيميايي استفاده كنند تا داروهاي گياهي.
ادامه این خبر
 
 
 
تنها 2 درصد مردم به قصد دریافت جایزه خرید می کنند
"ام بی ای نیوز"- 26 درصد مردم هرگز هنگام خرید به دنبال تبلیغاتی مانند جوایز قرعه کشی نیستند.
به گزارش "ام بی ای نیوز"بیشتر مردم با این ذهنیت که اکثر جوایز اعلامی برای فروش کالاها در یک فروشگاه با ارزش نبوده و تنها به خاطر کسب سود است دید مثبتی به خرید از این نوع فروشگا ه ها نداشته و بر این عقیده اند که که فروشندگان با بهانه اعطای جوایز در صورت خرید تا سقف معینی با اغنای خریداران قیمت کالای اصلی را افزایش داده و خرید از این فروشگا ها به خاطر جایزه اصلا به صرفه نمی باشد .
16 درصد مردم نیز معتقدند گاهی اوقات به تبلیغات اهمیت داده وبه قصد دریافت جایزه به خرید کالاها حتی اگر به آن نیازی نداشته باشند اقدام می کنند. تنها 2 درصد مردم صرفا به خاطر دریافت جوایز از حراجی ها خرید می کنند ومعتقدند معمولا کالایی که دارای کیفیت هستند اما ناشناخته اند تبلیغ می شوند بنابراین حتی اگرنیازی به آن کالا نداشته باشند باز هم به خاطر تبلیغ صورت گرفته اقدام به خرید می کنند. به عنوان مثال در پایان هر فصل ، حراجی ها به دلیل تخفیف بالا و جوایز اهدایی از سوی مردم مورد هجوم قرار می گیرند.
ادامه این خبر