» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ایرانی ها علاقه ای به خرید سی دی و فیلم ندارند
"ام بی ای نیوز"- مردم بیشتر ترجیح می دهند سی دی و یا فیلمهای مربوط به کنسرت ها و یا موزیک و موسیقی را خریداری و در آرشیو نگهداری کنند.
به گزارش "ام بی ای نیوز"بنا بر بررسیهای صورت گرفته در کلان شهرها ی ایران 27 در صد مردم ترجیح می دهند فیلم های خانوادگی را کرایه کرده و پس از دیدن برگردانده تا شانس استفاده بیشتر از فیلم های ویدیو کلوپ را داشته باشند. به نظر می رسد دید ن فیلم های سینمایی و یا سریالهای تلوزیونی برای یک بارکفایت می کند اما شنیدن موزیک وموسیقی و دیدن کنسرت ها به دفعات زیاد به دلیل لذت بخش بودن و تازگی که دارد باعث می شود مردم اغلب ترجیح داده این نوع فیلمها وسی دی ها را خریداری و آرشیو کنند.
ادامه این خبر
 
 
 
42درصد جامعه شهرنشین "شغل" را بر خانواده ترجیح می دهند
"ام بی ای نیوز"- با افزايش ميزان تحصيلات اهميت خانواده بر كار نقش پررنگتري گرفته و اولويت اول به حساب مي‌آيد.
به گزارش "ام .بی.ای نیوز"با توجه به اينكه روند زندگي شهرنشيني به سمت فردگرايي است و برطرف كردن اين نيازهاي فردي دغدغه اصلي مردم در شهرهاي پرازدهام مي‌باشد نتایج تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که بیشترتهراني‌ها اولويت اول خود را در اهمیت ميان شغل و خانواده به " شغل" اختصاص می دهند كه متأسفانه اين ديدگاه باعث ضعيف شدن پايه اساسي زندگي اجتماعي در شهرهاي بزرگ خصوصاً تهران است. متأسفانه اين ديدگاه در مشهد نيز پررنگ بوده و جامعه آماري بررسي شده در اين شهر نشان مي‌دهد شهري‌ها نيز اولويت اول خود را به كار و بعد از آن خانواده مي‌دهند.
اما در شهر اصفهان خانواده به كار ارجح‌تر است و مردم این شهر در این نظرسنجی بعد از تبريزي‌ها قرار مي‌گيرند كه مي‌توان سنتي بودن شيوه زندگي در اين شهرها را در قوام و ثبات خانواده بي‌تأثير ندانست.
ادامه این خبر
 
 
 
انگيزه براي كارگروهي كاهش يافته است
"ام بی ای نیوز"- در ايران انگيزه براي كارگروهي سال به سال كاهش می یابد.
به گزارش "ام.بی.ای نیوز" براساس تحقیقات صورت گرفته ،از سال 85 تاكنون ميزان علاقه به كار گروهي در ميان مردم از 55 درصد به 53 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.
از آنجا كه تحقيق و توسعه با كار گروهي لازم و ملزوم يكديگرند و در مقاطع مختلف تحصيلي نمود عيني مي‌يابند مي‌توان گفت آمار كاهش علاقه به كار گروهي در دانشگاه‌ها و مراكز علمي تكاندهنده است. تا آنجا كه 59 درصد دانش‌آموزان به طور كلي اهميتي به فعاليت‌هاي دسته‌جمعي نمي‌دهند و در مقطع فوق‌ليسانس و دكتري نيز تنها 43/1 درصد دانشجويان ترجيح مي‌دهند پروژه‌هاي خود را به صورت گروهي انجام دهند.
ادامه این خبر
 
 
 
فقط 16درصد جوانان به خوردن ساندویچ علاقه دارند
"ام بی ای نیوز"- افرادي كه ماهيانه درآمدي بالاي 750 هزار تومان دارند براي خوردن غذا بیشتر ترجيح مي‌دهند به رستوران بروند تااینکه ساندويچ بخورند.
براساس آمار به دست آمده در يك تحقيق مشخص شد 4 درصد كساني كه ماهانه درآمدي زير 300 هزار تومان دارند خوردن ساندويچ را به رفتن به رستوران ترجيح می دهندو تنها 3 درصد آنها به خوردن غذا در رستوران علاقه نشان داده‌اند.
اين درحالی است که ابراز تمايل به خوردن ساندويچ در افرادي كه ماهانه درآمدي بالاتر از 500 هزار تومان دارند به 19 درصد مي‌رسد.
همچنين 26 درصد كساني كه از درآمدي بالاي 750 هزار تومان برخوردار هستند ترجيح مي‌دهند براي خوردن غذا به رستوران رفته و 22 درصد آنها خوردن ساندويچ را در برنامه غذايي خود قرار مي‌دهند.
ادامه این خبر
 
 
 
23 درصد ایرانی ها در کلاس های آ موزشی شرکت  می کنند
"ام بی ای نیوز"- ورزش در میان کلاسهای آموزشی و تفریحی بالاترین طرفداران را به خود اختصاص می دهد.
به گزارش "ام بی ای نیوز"، مردم همواره در کنار کارهای روزمره خود به دنبال پر کردن اوقات فراغت با توجه به علایق وسلایق خود می باشند . در بررسی های صورت گرفته میان کلانشهرهای ایران مشخص شد که کلاسهای ورزشی با اختصاص 23 درصد جامعه آماری مذکور بالاترین رتبه را در میان مردم ایران دارد.
شاید تفریح و سرگرمی در این کلاسها یکی از دلایل اصلی گرایش مردم به گذراندن اوقات فراغت خود در باشگاه های ورزشی باشد. اما در انتخاب یک دوره آ موزشی علاوه بر تفریح، آموزش نیز از اولویت بسزایی برخوردار است تا آنجا که کلاسهای زبان با 21 درصد ، کامپیوتر 17 درصد، رانندگی 11 درصد و پیش دانشگاهی با 8درصد به ترتیب توانسته اند رتبه دوم تا پنجم را در این تحقیق به خود اختصاص دهند.
ادامه این خبر
 
 
 
فقط 25  درصد مردم روزانه شیر می خورند
"ام بی ای نیوز"- هرچند92 درصد ساکنان شهرهای بزرگ کشور به مصرف شیر اهمیت می دهند اما با این وجود این ماده غذایی فقط درسبد غذایی 25 در صد این افراد به صورت روزانه قرار می گیرد.
به گزارش "ام بی ای نیوز" آمار به دست آمده ازبررسی عادات غذایی ساکنان شهرهای بزرگ کشورنشان می دهد که شیر در سبد غذایی 31 درصد جامعه مورد بررسی در هفته 2 یا 3 بار قرار می گیرد. این در حالی است که تنها 25 درصد ساکنان شهرهای بزرگ اظهار داشته اند روزانه یک یا دو بار شیر می نوشند. این اختلاف 6 درصدی در میان مصرف کنندگان روزانه و هفتگی نشان می دهد هنوز شیر از لحاظ منبع غذایی روزانه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
ادامه این خبر
 
 
 
رکود بازار فرش ایران در 4 سال گذشته
"ام بی ای نیوز"- توجه به فرش ایرانی طی چهار سال گذشته با رکود رو به رو بوده تا آنجا که در سال گذشته فقط 33 درصد مردم به خرید فرش ایرانی مبادرت نموده اند.
به گزارش "ام بی ای نیوز"، فرش ایرانی سالهاست مورد اقبال و توجه جهان به خصوص اروپایی ها است. تنوع در رنگ ، نقش های بی بدیل وظرافت خاص بکار رفته در طرح ها را تنها می توان در فرش های ایرانی جست و جو کرد که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل نفوذ فرش های ماشینی و ورود کشورهای رقیب مانند هند و چین باعث شده فرش ایرانی جایگاه اصلی خود را از دست بدهد .
با وجود کاستی ها و بی رونق شدن بازار فرش دستباف در چند سال اخیر همچنان فرش ایرانی حرف اول را در بازار می زند و هر چه قدمت و سال بافت آن بالا تر باشد دارای ارزش بیشتری است تا آنجا که فرش دست باف با قدمت 20 سال هم به لحاظ مالی و هم از لحاظ ارزش بیشتر مورد توجه است.
ادامه این خبر