اخبار ام.بی.ای » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
كنگره و نمايشگاه بين‌المللي معدن برگزار مي‌شود
ام بی ای نیوز- كنگره و نمايشگاه بين‌المللي معدن با حمايت وزارت صنايع و معادن و اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران، توسط خانه معدن ايران و كميته ايراني كنگره جهاني معدن از روز 26 تا 29 مهرماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران 'غلامرضا حميدي‌اناركي' دبير اجرايي خانه معدن ايران در اين مورد گفت: معدنكاري زغال‌سنگ و توسعه تكنولوژي، طراحي بهينه‌سازي و برنامه‌ريزي معدني و صنايع معدني مرتبط با حفاري، چالزني، آتشباري و حمل و نقل مواد معدني، معدن و اقتصاد كلان از ديدگاه محروميت‌زدايي و همچنين مديريت زيست‌محيطي، استانداردها و عملكردها از جمله محورهاي اين كنگره است.
ادامه این خبر
 
 
 
برنامه‌ريزي براي آموزش‌هاي تخصصي شبكه خدمات پس از فروش خودرو
ام بی ای نیوز- با توجه به اين كه آموزش‌هاي تخصصي نقش تعيين كننده‌اي در ارائه خدمات بهينه به مشتري و رضايت وي در حوزه خودرو دارد، شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو (ايساكو)، برنامه‌هاي آموزشي گسترده‌اي براي امسال تدارك ديده است.
برنامه‌هاي اين شركت تا پايان سال افزايش دو برابري آموزش‌ها نسبت به سال گذشته است كه دراين ميان تاكنون شاهد رشد 40 درصدي آموزش هاي تخصصي بوده‌ايم.
تامين قطعات يدكي در شبكه خدمات پس از فروش، استفاده صحيح از آنها و نصب دستگاه‌ها و ابزار مخصوص به انضمام روش استفاده مناسب از اين ابزار به سبب كاركرد مناسب قطعات يدكي بسيار حائز اهميت است.
ادامه این خبر
 
 
 
بحران اقتصادی ،فاصله میان برند های برتر و معمولی را کا هش داد
ام بی ای نیوز-راههای زیادی برای حضور همزمان در بازار برند‌های برتر و برند‌های معمولی وجود دارد که می‌توان بدون از دست دادن مشتریان اصلی خود را با آنها سازگار کرد.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت FinancialTimes ،پیش از این همواره یک مرز دست نیافتنی میان برند های برتر و برند‌های معمولی احساس می‌شد، اما بحران اقتصادی اخیر موجب شد تا بسیاری از برند‌های معمولی انگیزه لازم برای جذب مشتریان بیشتر را به دست آورند. برای مثال سوپر مارکت بزرگ " Waitrose " سال گذشته تخفیفی واقعی برای اجناس خود در نظر گرفت. این کار در جهت کمک به مشتریانی صورت گرفت که اندکی در مضیقه بودند.
به همین ترتیب هم اکنون تخفیف های ارائه شده از سوی برند‌های معمولی آن ها را در رقابت با دیگر برندهای مشابه و جلب اعتماد مصرف کنندگانی که به دنبال کالاهای نصف قیمت هستند، موفق کرده است.
ادامه این خبر
 
 
 
10 اشتباه رایج در برند سازی و راههای جلوگیری از وقوع آنها
ام بی ای نیوز –در مسیر برند سازی اغلب 10 اشتباه رایج صورت می گیرد که باید از وقوع آن ها جلوگیری کرد.
1-تصور شما از برند نباید فقط یک لوگو و ترکیبی از خطوط یا رنگ های مختلف باشد.
برندها معمولا هر چیزی از قبیل ادراک و دریافت پیام برند از سوی مصرف کننده، نگاه کردن و احساس کردن پیام آن، توجه به مشتری، محیط های اینترنتی و شرایط فروش و زبان برقراری ارتباط را شامل می‌شوند.

2-بر روی سرقفلی برند خود تاثیر بگذارید.
در حالی که بررسی های غیر ضروری می‌توانند صدمات جبران ناپذیری به درک پیام برند شما توسط مصرف کننده وارد کنند، وقتی برند سازی مجدد مشتریان قدیمی و ثابت را از شما می‌راند، دیگر ارزش سابق به برند شما باز نخواهد گشت. قبل از ورود به پروسه برند سازی نیازها و ذهنیات بازار هدف را در نظر بگیرید.
ادامه این خبر
 
 
 
اولویت ها ی طرح  ساماندهی برند در سال جاری اعلام شد
ام بی ای نیوز- برنامه ریزی به منظور توسعه و ترویج برند و تعیین روز ملی نام و نشان تجاری در ایران از مهمترین اولویت ها طرح ساماندهی برند کشور در سال جاری است.
به گزارش خبر نگار ام بی ای نیوز، کیومرث فتح الله کرمانشاهی معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به عمده ترین برنامه یکساله سازمان توسعه تجارت برای ساماندهی برند در سال89 گفت:ایجاد بانک اطلاعات برند در ایران، تشکیل کارگروه سیاستگذاری ، تشکیل کارگروه علمی ، اجرایی و حمایت از توسعه برند در ایران ،تشکیل تشکل مربوط به برند در اتاق بازرگانی ،برنامه ریزی و حمایت از ایجاد کلینیک مشاوره برند،برنامه ریزی جهت توسعه و ترویج برند در سال جاری و برنامه ریزی جهت تعیین روز ملی نام و نشان تجاری در ایران مهمترین برنامه کارگروه ساماندهی برند درکشور است.
ادامه این خبر
 
 
 
ترکیه 18 درصد گردشگران ایرانی را جذب کرد
ام بی ای نيوز- 23 درصد جمعیت شهرنشین بالای 15 سال کشور، در 12 ماه گذشته به خارج از کشور سفر کردند.
به گزارش ام بی ای نيوز، نتايج بررسی های صورت گرفته از سوی يک موسسه تحقيقات داخلی بر روی ميزان سفرهای خارجی انجام شده توسط جمعیت بالای 15 سال ساکن شهرهای بزرگ کشور نشان می دهد، با توجه به گرایش ایرانیان به سفرهای زیارتی ، در 12 ماه گذشته بیشترین مسافرت های خارجی به عربستان، سوریه و عراق صورت گرفته به طوری که کشورهای مذکور به ترتیب مقصد 32، 30 و 23 درصد ایرانیانی بوده که در این مدت به خارج از کشور سفر کرده اند. پس از آن ترکیه و امارات(البته شهر دوبی) ، در جذب توریست های ایرانی نسبت به سایر کشورها موفق تر بوده و توانسته اند به ترتیب هر کدام 18 و17 درصد گردشگران ایرانی را به خود جذب کنند.
ادامه این خبر
 
 
 
مدیران هنوز با جایگاه تحقیقات کیفی آشنا نیستند
ام بی ای نیوز- متاسفانه برند و برندینگ در ایران شناخته شده نیست و مرحله جوانی خود را پشت سر می گذارد با این حال عده ای از این بازار آشفته به خاطر منافع خود و سود آوری مادی و یا شهرت سو استفاده می کنند.
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز ، بهروز دولتشاهی استاد دانشگاه درخصوص اینکه در ایران برخی مدیران هنوز بین تحقیقات کمی و کیفی تفاوت قائل نمی شوند گفت: متاسفانه مدیران ما هنوز با جایگاه تحقیقات کیفی آشنا نیستند. مدیران تنها داده های عینی را می شناسند و بیشتربه اعداد و ارقام اهمیت می دهند تا داده های کیفی ،به همین دلیل ارایه گزارشات کیفی را دال بر کم کاری تلقی می کنند.
ادامه این خبر
 
 
 
اقبال کمرنگ تئاتر در میان دهک های پائین درآمدی
ام بی ای نيوز- تنها 8 درصد جامعه شهرنشين کشور، در 12 ماه گذشته بخشی از اوقات فراغت خود را در سالن های تئاتر گذراندند.
به گزارش ام بی ای نيوز، نتايج بررسی های صورت گرفته از سوی يک موسسه تحقيقات داخلی بر روی ميزان استقبال افراد بالای 15 سال از تئاتر در شهرهای بزرگ کشور نشان می دهد که استقبال از تئاترهای اجرا شده در سه سال گذشته روند ثابتی داشته، اما در 12 ماه گذشته با افزایش يک درصدی به 8 درصد رسیده است.
بر این اساس دو درصد شهروندانی که در دوره مورد بررسی به تماشای تئاتر رفته اند، اعلام کرده اند که در ماه حداقل یکبار برای تماشا به سالن های نمایش سر می زنند، یک درصد آن ها نیز در برنامه تفریحی خود، هر دو یا سه ماه یکبار برای دیدن برنامه های تئاتر وقت می گذارند و سایر این متقاضیان در طول سال کمتر از دو یا سه بار تئاتر می بینند.
ادامه این خبر
 
 
 
معرفی معتبر ترین شرکت های بزرگ دنیا
ام بی ای نیوز - شرکت تولید کننده شکلات " FERRERO " در ایتالیا به عنوان معتبر ترین شرکت از دیدگاه عموم مردم در سرتاسر جهان معرفی شد.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت " The Economist " این معرفی بر اساس تحقیقات صورت گرفته در بازار‌ کشور های مختلف و به دنبال یک نظر سنجی از افراد گوناگون درباره میزان اعتماد، تحسین واحترام و احساس خوب آنها نسبت به برند‌های ملی منتشر شده است. علی رغم بحران جهانی اخیر هنوز برخی شرکت های بزرگ شهرت و اعتبار خود را حفظ کرده‌اند. اما بعضی بخش ها از عواقب منفی این بحران رنج می‌برند. بانک‌ها و موسسات بزرگ مالی با وجود برخورداری از احترام و شهرت فراوان در سال گذشته هم اکنون به طور هشدار دهنده‌ای اعتبار و نفوذ خود را از دست داده‌اند. با این وجود هنوز هم در مقایسه با شرکت های تولید کننده تنباکو در جهان جایگاه بالا‌تری دارند.
(لطفا جهت نمایش جدول با ابعاد بزرگ تر بر روی عکس کلیک کرده و چند لحظه صبر کنید.)
ادامه این خبر