اخبار ام.بی.ای » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» روابط عمومی ها در برابر مخاطبانشان پاسخگو باشند
» دونات های Dunkin با تم دریایی مژده تابستان راحت را می دهند
» نکات و استراتژی های تبلیغات تابستانی (قسمت اول)
» رنو در مسیرنو
» ورساچه طولانی ترین تصویر تبلیغاتی جهان را ساخت

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
امسال خرید کتاب 11 درصد افزایش یافت
ام بی ای نیوز- میزان تقاضا برای خرید کتاب، در 12 ماه گذشته با رشد 11 درصدی مواجه شد.
به گزارش ام بی ای نیوز، نتایج بررسی های صورت گرفته از سوی یک موسسه تحقیقات داخلی درخصوص رابطه میزان خرید انواع کتاب توسط افراد بالای 15 سال وسطح درآمد آنها در شهرهای بزرگ کشور نشان می دهد که 71 درصد جامعه شهرنشین کشور، در 12 ماه گذشته برای خرید انواع کتاب هزینه صرف کردند، بر این اساس میزان تقاضای خرید کتاب که در دو سال گذشته با افزایش چهار درصدی به 60 درصد رسیده بود، توانست در مدت یاد شده با رشد 11 درصدی تا 71 درصد افزایش یابد.
ادامه این خبر
 
 
 
بررسی راهکارهای کاهش قیمت تمام شده کالا در کشور
ام بی ای نیوز- راهکار های کاهش قیمت تمام شده اکنون در کمیسیون اقتصادی در دست بررسی است.
به گزارش خبر نگارام بی ای نیوز، محمود دودانگه رییس موسسه مطالعات و پژو هشهای وزارت بازرگانی با اشاره به اینکه راهکار های کاهش قیمت تمام شده کالاکه یکی از ارکان اساسی اصول بازاریابی به حساب می آید؛ اکنون در کمیسیون اقتصادی در دست بررسی است افزود : برخی از این راهکار ها که توسط دستگاه ها قابل اجرا است و نیاز به مصوبه دولت ندارد (مانند ایران کد )صد درصد اجرایی شده است.
دودانگه به ایجاد فضای رقابت بین بانک ها اشاره نمود و گفت: در حال حاضربانک مرکزی با برخی بانکهای خارجی در حال رایزنی برای ایجاد بانکهای مشترک در کشور است تا به این وسیله رقابت را در حوزه پولی و بانکی افزایش داده و زمینه را برای دسترسی سرمایه گذاران خارجی تسهیل نماید و در این راه نیز موفق بوده و برخی از بانکهای خارجی نیز اعلام آمادگی نموده اند.
ادامه این خبر
 
 
 
همایش بین المللی همگرایی اقتصادی کشورهای اسلامی
ام بی ای نیوز_ دومین همایش بین المللی همگرایی اقتصادی بین کشور های اسلامی از 30 آبان ماه لغایت اول آذر ماه (21 تا 22 نوامبر)در تهران ...

30مرداد1389
ادامه این خبر
 
 
 
10 برند برتر جهانی در سال 2010
ام بی ای نیوز – جدول روبرو ، 10 برند برتر جهانی در سال 2010 را نشان می دهد.
این جدول که به نقل از marketingweekمنتشر شده است به مقایسه 10 برند برتر جهانی سال 2009 و 2010،تغییر رتبه های این برندها و بیان ارزش هر برند پرداخته است.
بر این اساس برند های WALMART,GE,HP,TOYOTA رتبه های سال 2009 خود را حفظ کرده و تغییر جایگاهی نداده اند.
لطفا برای مشاهده جدول در اندازه بزرگ،روی عکس کلیک و چند لحظه صبر کنید
ادامه این خبر
 
 
 
پنج استراتژی مهم برای دستیابی به یک برند جهانی موفق
ام بی ای نیوز - با توجه به روند رو به رشد عبور برندهای تجاری از مرزهای بین المللی از طریق اینترنت ،فعالان بازار ممکن است برای اطمینان از بقای برندهای خود در سطح جهان نیاز به رعایت یک سری استراتژی های خاص را احساس کنند.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت Marketingweek ، در ماه آوریل، موسسه تحقیقاتی Forrester در انگلیس از برندهای مختلف خواسته است تا برای مقابله با فشارهای دوران پس از رونق مجدد اقدام به جذب مشتری در سرتاسر جهان کنند. به نظر می‌رسد که برندهای مختلف برای جهانی شدن ملزم به رعایت یک سری اصول و مبانی مهم در این رابطه هستند.
برند کوکا کولا با توجه به این موضوع و با اجرای یک استراتژی برتر بین الملی در ماه می افرادی را به عنوان مدیر بازاریابی به نقاط مختلف دنیا فرستاده است. این افراد بیشتر بر روی بازارهای کشورهای اروپایی تمرکز کرده اند.
برای ورود به بازارهای جهانی رعایت پنج استراتژی مهم ضروری به نظر می‌رسد. این استراتژی ها ایجاد یک فرهنگ برند قوی و قاطع، بازاریابی بی حد و مرز، تاسیس مراکز در داخل کشور، پذیرفتن یک ساختار جهانی و تولید با توجه به نظرات مصرف کننده را در بر می‌گیرد.
ادامه این خبر
 
 
 
افزایش 11 درصدی مصرف عسل در کشور
ام بی ای نیوز- مصرف عسل از شهریور 87 تاکنون در کشور، از 75 به 86 درصد رسید.
به گزارش ام بی ای نیوز، نتایج بررسی های صورت گرفته از سوی یک موسسه تحقیقات داخلی بر روی رابطه مقدار مصرف عسل توسط افراد بالای 15 سال و سطح درآمد آنها در شهرهای بزرگ کشور نشان می دهد که تا اردیبهشت ماه امسال ، عسل به عنوان یک خوراکی با ارزش غذایی بالا توانسته در سبد غذایی 86 درصد شهرنشینان جای بگیرد و از 3 سال گذشته گرایش شهرنشینان برای مصرف این ماده غذایی را با روند رو به رشدی مواجه کند، چرا که مصرف این ماده غذایی باارزش در شهریور 87 ،معادل 74 درصد و در اردیبهشت 88 معادل 75 درصد بوده در حالی که در اردیبهشت 89 به 86 درصد رسیده است.
ادامه این خبر
 
 
 
لزوم ایجاد بازارهای جدید برای مصرف کنندگان مسلمان
ام بی ای نیوز- با توجه به روند رو به رشد جمعیت مصرف کنندگان مسلمان در جهان و با عنایت به قدرت، نفوذ و ثروت بالای آنها، ایجاد یک بازار برای آنها آینده‌ای روشن را برای برندهای معروف نوید می‌دهد. برای ورود به این عرصه و تاسیس یک برند جدید باید شناخت عمیقی از ارزش های این جامعه پیدا کنید.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت marketingweekپیشگامان جوان بازار با خرید دو تریلیون دلار کالا در سال 2009 و ادامه این روند در سال های آینده چهره تجارت را در آینده تغییر خواهند داد. در ادامه مصرف کنندگان جوان مسلمان با نفوذ و قدرت مالی بالای خود در مقایسه با قبل هزینه بیشتری پرداخت کرده و ارتباط خود را با بازار بهتر از قبل حفظ می‌کنند. از این پس برندهای جهانی دیگر نمی‌توانند مصرف کنندگان مسلمان را نادیده بگیرند.
ادامه این خبر
 
 
 
فقدان دانش حرفه ای برند سازی در کشور
خلاصه پرونده
"برند" در ایران سابقه چندانی ندارد تا جائیکه این حوزه فعلا در دستان تحصیل کرده های رشته بازاریابی محصور است بدون این که نقدی بر آن ...

30مرداد1389
ادامه این خبر
 
 
 
ایرانیان به کار فردی بیشتر تمایل دارند
ام بی ای نیوز_علیرغم تأکید تئوری های امروزی مدیریت بر کارایی بالای کارهای گروهی، فقط ٣٤ درصد افراد جامعه نسبت انجام فعالیت ها به این شکل ابراز تمایل کردند.
به گزارش ام بی ای نیوز، نتایج بررسی های صورت گرفته از سوی یک موسسه تحقیقات داخلی حاکی از آن است که ٣٧ درصد افرادی که به انجام کارهای گروهی تمایل دارند، افراد کمال گرایی هستند و با اطمینان به توانایی دیگران درصدد پیشرفت مهارت های خود و ارائه کار بهتری هستند، همچنین آمار نشان می دهد اعتقاد و اعتماد بیشتر ایرانیان به توانایی های فردی خود، مانع ازارتقای روحیه جمع پذیری آن ها در انجام فعالیت هایشان می شود.

ادامه این خبر