» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
سهم 30 درصدی فروشگاه های بزرگ در دربازار پوشاک
ام بی ای نیوز- 70 درصد مردم تمایلی به خرید از فروشگاه های بزرگ پوشاک داخلی ندارند.
به گزارش "ام بی ای نیوز "تحقیقات انجام شده برروی میزان استقبال ازمراکز خرید پوشاک نشان می دهد که گرایش به سمت برند های معروف در صنعت پوشاک کشور در سال های اخیر از رشد مناسبی برخوردار نبوده وتنها عده کمی برای تهیه لباس مورد علاقه خود به فروشگا ه های معروف داخلی سر می زنند؛ به طوری که تنها 30 درصد جامعه شهری سال گذشته برای خرید پوشاک به فروشگاه های معروف داخلی مراجعه کرده اند و70 درصد نیز ترجیح داده اندپوشاک خارجی یا غیر معروف ایرانی بخرند .12 درصد این مصرف کننده ها اظهار داشته اند برای تهیه لباس بالاترین مراجعه را به فروشگا های زنجیره ای اتکا داشته اند . در این میان پاتن جامه با 7درصد بعد از فروشگاه اتکا قرار دارد.
کیفیت کمیت و زیبایی از اصول جذب مشتری در بازار می باشد که با رعایت آن می توان بسرعت سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفت .در این تحقیقات مشخص شده است که البسکو با اختصاص سهم 4 درصدی از این بازارنیز یکی از فروشگاه های مورد توجه در بازار پوشاک داخلی است که تا کنون توانسته سهم هر چند اندکی از بازار پوشاک را به خود اختصاص دهد.
ادامه این خبر
 
 
 
فقط 5/2 درصد مردم از لیزینگ ها خودرو می خرند
ام بی ای نیوز- سهم شرکت های لیزینگ در فروش خودرو تنها 5/2درصد است.
به گزارش "ام بی ای نیوز" تحقیقات صورت گرفته دربازار خودرو نشان می دهد 23درصد مردم هنگا م خرید خودرو ترجیح می دهند وسیله نقلیه خود را از فروشنده های شخصی خریداری کنند تا از کارخانجات و یا شرکت های لیزینگ،در مقابل 20درصد مردم نمایندگی های فروش و 5/18درصد نمایشگاه های اتو مبیل را بهترین گزینه برای خرید وسیله نقلیه خود می دانند. این در حالی است که فقط 8 درصد مردم خودرو مورد نظر خود را از کارخانجات ،5/2درصد از شرکت های لیزینگ و 10 درصد ازسایر مراکز عرضه خودرو خریداری می کنند.
ادامه این خبر
 
 
 
تیغ های معمولی  پرطرفدارترین نوع تیغ در ایران است
ام بی ای نیوز- در 12 ماه سال گذشته 87 درصد جامعه شهری از تیغ استفاده کرده اند.
به گزارش "ام بی ای نیوز" در بررسی های انجام شده بر روی بازار مصرف انواع تیغ و ژیلت مشخص شد 87/4 درصد از این جامعه آماری سال گذشته از تیغ استفاده کرده اند. این در حالی است که از میان مصرف کننده های تیغ تنها 4 درصدشان روزانه تیغ مصرف نموده اند.بالاترین رقم در میان مصرف کننده های تیغ در این بررسی 28 درصد با مصرف 2بار در هفته گزارش شده است. 26 درصد گفته اند تنها هفته ای یک بار و 17 درصد اعلام داشته اند کمتر از یک بار در هفته از تیغ استفاده می کنند. 14/5 درصد از مردم هم مصرف 3 تا 4 بار در هفته از تیغ را منا سب می دانند.
همچنین در این تحقیق مشخص شد 30درصد مصرف کننده ها در ماه 3 تا 4 عدد ، 25 درصد 2 یا کمتر از 2 عدد و 21 درصد 5 تا 9 عدد تیغ در ماه استفاده می کنند.
این گزارش حاکی است تیغ های معمولی با اختصاص 52 درصد مصرف کننده ها به خود پر طرفدارترین نوع تیغ در ایران است . تیغ های یک بار مصرف نیز با اختصاص 40 درصد بازار به خود در رتبه بعدی قرار دارند. تیغ های قابل تعویض هم با 26 درصد مصرف کننده ها به خود در رتبه سوم این رده بندی قرار می گیرند. قابل توجه آنکه تیغ های شارژی با جلب نظر 13 درصد مصرف کنندگان نتوانسته اند جایگاه خوبی در میان بازار تیغ برای خود باز کنند.
ادامه این خبر
 
 
 
در بهار امسال ؛10 شرکت  61 میلیارد تومان برای تبلیغات رسانه ای هزینه کردند
ام بی ای نیوز- هزینه تبلیغات 10 شرکت اول درتبلیغات رسانه ای در سه ماهه اول سال جاری به 61 میلیارد تومان رسید.
به گزارش "ام بی ای نیوز " ، بررسی ها نشان می دهد بانک ملی با اختصاص 10 میلیارد تومان به تبلیغات در رسانه ها و با اختلاف 3/2 میلیارد تومانی از ایرانسل رتبه اول را در تبلیغات بخود اختصاص داده است.این گزارش نشان می دهد این بانک با 5/1 میلیارد تومان تبلیغات در فروردین ، 7/3 میلیارد تومان در اردیبهشت و 7/4 میلیارد تومان در خرداد توانسته بالاترین میزان تبلیغات کشور را به خود اختصاص دهد.
ایرانسل با 6/7 میلیارد تومان هزینه در سه ماهه اول سال نیز رتبه دوم را در تبلیغات بخود اختصاص داد. این بررسی حاکی است این اپراتور با هزینه 7 میلیارد تومان تبلیغات در تلویزیون و 231 میلیون تومان در روزنامه ها ( تنها در فروردین )یکی از پر تبلیغات ترین شرکت های خصوصی در کشور شناخته شده است. نکته جالب اینکه در این بررسی مشخص شد ایرانسل تنها در فروردین ماه 231 میلیون تومان در روزنامه ها تبلیغات داشته که این مبلغ در اردیبهشت و خرداد قطع شده است.
ادامه این خبر
 
 
 
10 درصد خانم های ایرانی هیچ اهمیتی به نگهداری از مو و بهداشت آن نمی دهند
7 درصد خانم های ایرانی برای بهداشت پوست و خرید لوازم آرایشی هیچ هزینه ای نمی کنند.
به گزارش ام بی ای نیوز با وجود این که پوست مهم ترین سد دفاعی بدن در مقابل انواع بیماری ها است دو به رغم اهمیت رعایت بهداشت این سد دفاعی ،7 درصد خانم های ایرانی در سال هیچ هزینه ای برای بهداشت پوست خود نمی پردازند.
نتایج این بررسی نشان داد که 19 درصد خانم های شهرنشین ایرانی کمتر از 5 هزار تومان در ماه ،12 درصد 5 تا 15 هزار تومان در ماه ،4 درصد بین 16 تا 40 هزار تومان و کمتر از یک در صد این جامعه بیش از 40 هزار تومان در ماه برای بهداشت و نگهداری از پوست خود هزینه می کنند.
قابل توجه است که همین روند در مورد خرید لوازم آرایشی نیز وجود دارد و تقریبا 7 درصدافرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند ،اعلام کرده اند که اصلا لوازم آرایشی نمی خرند؛15 درصد کمتر از 5 هزار تومان در ماه،5/10 درصد 5 تا 15 هزار تومان در ماه ،5/4 درصد 16 تا 25 هزار تومان وحدود 2 درصد بیشتر از 25 هزار تومان در ماه برای خرید لوازم آرایشی می پردازند.
ادامه این خبر
 
 
 
تبلیغات؛ ملاک انتخاب گوشی تلفن همراه در میان مردها

ام بی ای نیوز - خانم ها در انتخاب و خرید گوشی تلفن همراه دارای سلیقه ای متفاوت با آقایان هستند .
به گزارش ام بی ای نیوز تحقیقات انجام شده بر روی ملاک انتخاب گوشی در میان زن ها و مرد ها نشان می دهد خانمها در انتخاب گوشی مو بایل خود بیشتر از آقایان به زیبایی، اندازه ، برند ، ضمانت و تعهد به ضمانت وامکانات پرداخت از طریق موبایل اهمیت می دهند. این تحقیقات نشان می دهد آقایان معمولا به زیبایی ظاهری گوشی کمتر اهمیت می دهند و بیشتر مقاوم بودن و داشتن کارایی و کاربردها را در انتخاب ملاک قرار می دهند.
بر اساس آمار کسب شده در سال گذشته از میان جامعه شهری مشخص شد آقایان هنگام انتخاب گوشی مورد علاقه خود بیشتر از هر چیز تبلیغات را ملاک قرار می دهند تا آنجا که آنها 13 درصد بیشتر از خانم ها قبل از خرید به تبلیغات، 12 درصد بیشتر از خانم ها به خدمات پس از فروش و2 درصد بیشتر از خانم ها به کارایی و مقاوم بودن گوشی خریداری شده اهمیت می دهند.
ادامه این خبر
 
 
 
فقط 19درصد مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب می خرند
"ام بی ای نیوز"- به رغم بازدید سالانه میلیون ها نفر از نمایشگاه بین المللی کتاب فقط 19 درصد مردم از این نمایشگاه کتاب می خرند.
به گزارش ام بی ای نیوز، بر اساس تحقیقات صورت گرفته بر روی بازار کتاب ایران مشخص شدکه 25 درصد خوانندگان کتاب ترجیح می دهند برای خرید به مراکز فروش کتاب بروند ، 19 درصد نیز نمایشگاه بین المللی را گزینه برتر خود می دانند و بازار کتاب نیز با اختصاص 18 درصد اقبال خریداران به خود، در رده بعدی قرار دارد.
امروزه با توجه به تنوع مضامین و محتویات کتاب های منتشره، بررسی دقیق و اعلام آمار قطع به یقین از اینکه چند درصد کتابخوان داریم و این افراد بیشتر ترجیح می دهند چه کتابهایی را مطالعه نمایند کمی سخت و غیر قابل امکان به نظر می رسد اما در بررسی های صورت گرفته در12 ماه گذشته کتاب های کمک آموزشی با توجه به اهمیت و اولویت آن در سیستم آموزشی کشور از یک سو وگرایش نوجوانان و جوانان به سوی دانشگاهها و مراکز آموزشی باعث شده درصدر فروش بازار کتاب ایران قرار بگیرد.
ادامه این خبر
 
 
 
تحصیلکرده ها 84 درصد بیشتر از دیگران قهوه می خورند
ام بی ای نیوز -بر اساس تحقیقات انجام شده در سال گذشته 30 درصد جامعه شهری کشور قهوه آماده و 25 درصد نیز قهوه دم کردنی خورده اند.
به گزارش ام بی ای نیوز صنعت قهوه در ایران از بازار بالقوه ای برخوردار است. بر اساس آمار کسب شده مشخص شد 5/45 درصد ایرانی ها در روز 2 الی 3 بار قهوه آماده و 5/20 درصد نیز به همین میزان از قهوه های دم کردنی استفاده می کنند. 14 درصد مصرف کننده های قهوه نیز گفته اند یک بار در روز قهوه آماده و 17 درصد قهوه دم کردنی مصرف قهوه را در برنامه خود قرار داده اند.
ادامه این خبر
 
 
 
بازار 800میلیونی خمیر دندان در ایران
ام بی ای نیوز- آمار کسب شده حاکی است 94 درصد از شهر وندان ایرانی از خمیر دندان استفاده می کنند.
به گزارش ام بی ای نیوز در بررسی صورت گرفته بر روی بازار مصرف خمیر دندان در12 ماه سال گذشته مشخص شد 67 میلیون ایرانی حداقل یک بار در سال متقاضی خرید خمیر دندان هستند.
در همین حال بررسی های انجام شده بر روی بازار نشان می دهد 43 درصد مردم در 12 ماه سال 88 در روز یک بار از خمیر دندان استفاده کرده اند. 33 درصد نیز اظهار داشته اند روزانه 2 یا 3 بار هنگام مسواک زدن خمیر دندان مصرف کرده اند. همچنین میزان مصرف خمیر دندان به مدت 2 یا 3 بار در هفته 5 درصد گزارش شده است .
ادامه این خبر