» روزجهانی ارتباطات با تلگرام فیلتر شده گرامی داشته شد
» نرم افزار کمکی برای افراد دست به گریبان با افسردگی
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند (قسمت اول: Meicai)
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت اول)
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد
» كتاب مدل‌هاي استارتاپي منتشر شد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
فقط يك درصد تحصيلكرده‌ها از گياهان دارويي استفاده مي‌كنند
"ام بی ای نیوز"- 62 درصد ايراني‌ها به خوردن گياهان دارويي به جاي مصرف داروهاي شيميايي اعتقاد ندارند و فقط 38 درصد معتقدند گياهان دارويي جايگزين مناسبي براي داروهاي شيميايي است.
به گزارش "ام بی ای نیوز"، بر اساس تحقيقات انجام شده معمولاً افراد مسن به اين دليل كه در گذشته بيشتر از طب سنتي براي بهبود و سلامت استفاده مي‌كردند اعتقادي به داروهاي شيميايي و طب جديد نداشته و بر اساس بررسي‌هاي انجام شده افرادي كه بالاي 55 سال سن دارند ترجيح مي‌دهند گياهان دارويي را جايگزين داروهاي شيميايي نمايند اين در حالي است كه با كاهش سن ارزش گياهان دارويي به مرور رنگ و ارزش خود را از دست داده و اعتماد به طب سنتي كاهش مي‌يابد چرا كه افراد زير 24 سال ترجيح مي‌دهند براي تسريع در بهبود روند سلامت خود از داروهاي شيميايي استفاده كنند تا داروهاي گياهي.
ادامه این خبر
 
 
 
تنها 2 درصد مردم به قصد دریافت جایزه خرید می کنند
"ام بی ای نیوز"- 26 درصد مردم هرگز هنگام خرید به دنبال تبلیغاتی مانند جوایز قرعه کشی نیستند.
به گزارش "ام بی ای نیوز"بیشتر مردم با این ذهنیت که اکثر جوایز اعلامی برای فروش کالاها در یک فروشگاه با ارزش نبوده و تنها به خاطر کسب سود است دید مثبتی به خرید از این نوع فروشگا ه ها نداشته و بر این عقیده اند که که فروشندگان با بهانه اعطای جوایز در صورت خرید تا سقف معینی با اغنای خریداران قیمت کالای اصلی را افزایش داده و خرید از این فروشگا ها به خاطر جایزه اصلا به صرفه نمی باشد .
16 درصد مردم نیز معتقدند گاهی اوقات به تبلیغات اهمیت داده وبه قصد دریافت جایزه به خرید کالاها حتی اگر به آن نیازی نداشته باشند اقدام می کنند. تنها 2 درصد مردم صرفا به خاطر دریافت جوایز از حراجی ها خرید می کنند ومعتقدند معمولا کالایی که دارای کیفیت هستند اما ناشناخته اند تبلیغ می شوند بنابراین حتی اگرنیازی به آن کالا نداشته باشند باز هم به خاطر تبلیغ صورت گرفته اقدام به خرید می کنند. به عنوان مثال در پایان هر فصل ، حراجی ها به دلیل تخفیف بالا و جوایز اهدایی از سوی مردم مورد هجوم قرار می گیرند.
ادامه این خبر
 
 
 
60 درصد ایرانی ها از تاکسی سرویس استفاده می کنند
"ام بی ای نیوز"- در یکسال گذشته 60 درصد مردم از تاکسی سرویس استفاده کرده و 40 درصد نیز از این وسیله برای سفرهای داخل شهری استفاده نکرده اند.
به گزارش "ام بی ای نیوز"، بررسی انجام شده در 12 ماه گذشته نشان می دهد 35 درصد مردم یکبار در هر ماه و یا کمتر و25 درصد نیز یک یا دو بار در ماه از تاکسی سرویس برای جابه جایی استفاده کرده اند و فقط 6 درصد مردم روزانه از این وسیله برای رسیدن به مقصد خود استفاده می کنند، در یک جمع بندی می توان فهمید به طور میانگین مردم ایران 3/5 بار در ماه از آژانس استفاده می کنند.
همچنین نوجوانان، جوانان و افراد مسن به ترتیب بالاترین آمار استفاده از آژانس های مسافرتی را به خود اختصاص می دهند، این گروه با کسب 70 درصد آمار، بالاترین استفاده کنندگان و میانسالان با 30 درصد کمترین استفاده کننده از تاکسی سرویس ها بوده و اعتقادی به استفاده از آژانس های مسافرتی برای جابه جایی ندارند.
ادامه این خبر
 
 
 
64 درصد مردم خرید از فروشگاه محلی را به مراکز خرید ترجیح می دهند

"ام بی ای نیوز"- مردم صرفه جویی در زمان و مسافت را به پول ترجیح می دهند تا آنجا که برای خرید کالاهای اصلی و متفرقه به فروشگاه های محلی یا سوپر مارکت های نزدیک به محل سکونت خود مراجعه می کنند.
به گزارش "ام بی ای نیوز"، در بررسی های صورت گرفته 64 درصد مردم اظهار می دارند خرید از فروشگاه های محلی را به خاطر کوتاه بودن مسافت و صرفه جویی در زمان به سوپر مارکت های بزرگ و یا فروشگاه های زنجیره ای ترجیح می دهند.
در این بررسی 48 درصد مردم معتقدند که بازارهای روزانه مانند پنجشنبه بازارها و یا جمعه بازارها به دلیل اینکه فقط در یک روز خاص برپا می شوند نمی توانند جوابگوی نیازهای روزانه و مایحتاج متفرقه باشند.
ادامه این خبر
 
 
 
مهمترین ملاک ایرانی ها در انتخاب گوشی موبایل، تجربیات شخصی دیگران است
"ام بی ای نیوز"- تحقیقات انجام شده نشان می دهد 33 درصد ایرانی ها در انتخاب گوشی موبایل بیشتر به قیمت آن توجه می کنند تا کارایی هایی که دارد و می توان گفت شرایط اقتصادی و میزان سطح درآمد مردم در این نوع انتخاب بی تاثیر نیست.
طرح و قالب یک گوشی با توجه به کارایی که کاربر از آن انتظار دارد نیز تا 22 درصد در انتخاب گوشی موبایل مورد توجه است .
از آنجایی که تصور می شود نام کمپانی یا یک برند می تواند در انتخاب افراد برای خرید یک محصول تاثیر گذار باشد در این بررسی مشخص شد این فاکتور با اختلاف کمی از طرح و قالب یک گوشی رتبه چهارم را از نظر اهمیت در انتخاب گوشی موبایل به خود اختصاص می دهد.
ادامه این خبر
 
 
 
ایرانی ها علاقه ای به خرید سی دی و فیلم ندارند
"ام بی ای نیوز"- مردم بیشتر ترجیح می دهند سی دی و یا فیلمهای مربوط به کنسرت ها و یا موزیک و موسیقی را خریداری و در آرشیو نگهداری کنند.
به گزارش "ام بی ای نیوز"بنا بر بررسیهای صورت گرفته در کلان شهرها ی ایران 27 در صد مردم ترجیح می دهند فیلم های خانوادگی را کرایه کرده و پس از دیدن برگردانده تا شانس استفاده بیشتر از فیلم های ویدیو کلوپ را داشته باشند. به نظر می رسد دید ن فیلم های سینمایی و یا سریالهای تلوزیونی برای یک بارکفایت می کند اما شنیدن موزیک وموسیقی و دیدن کنسرت ها به دفعات زیاد به دلیل لذت بخش بودن و تازگی که دارد باعث می شود مردم اغلب ترجیح داده این نوع فیلمها وسی دی ها را خریداری و آرشیو کنند.
ادامه این خبر
 
 
 
42درصد جامعه شهرنشین "شغل" را بر خانواده ترجیح می دهند
"ام بی ای نیوز"- با افزايش ميزان تحصيلات اهميت خانواده بر كار نقش پررنگتري گرفته و اولويت اول به حساب مي‌آيد.
به گزارش "ام .بی.ای نیوز"با توجه به اينكه روند زندگي شهرنشيني به سمت فردگرايي است و برطرف كردن اين نيازهاي فردي دغدغه اصلي مردم در شهرهاي پرازدهام مي‌باشد نتایج تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که بیشترتهراني‌ها اولويت اول خود را در اهمیت ميان شغل و خانواده به " شغل" اختصاص می دهند كه متأسفانه اين ديدگاه باعث ضعيف شدن پايه اساسي زندگي اجتماعي در شهرهاي بزرگ خصوصاً تهران است. متأسفانه اين ديدگاه در مشهد نيز پررنگ بوده و جامعه آماري بررسي شده در اين شهر نشان مي‌دهد شهري‌ها نيز اولويت اول خود را به كار و بعد از آن خانواده مي‌دهند.
اما در شهر اصفهان خانواده به كار ارجح‌تر است و مردم این شهر در این نظرسنجی بعد از تبريزي‌ها قرار مي‌گيرند كه مي‌توان سنتي بودن شيوه زندگي در اين شهرها را در قوام و ثبات خانواده بي‌تأثير ندانست.
ادامه این خبر
 
 
 
انگيزه براي كارگروهي كاهش يافته است
"ام بی ای نیوز"- در ايران انگيزه براي كارگروهي سال به سال كاهش می یابد.
به گزارش "ام.بی.ای نیوز" براساس تحقیقات صورت گرفته ،از سال 85 تاكنون ميزان علاقه به كار گروهي در ميان مردم از 55 درصد به 53 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.
از آنجا كه تحقيق و توسعه با كار گروهي لازم و ملزوم يكديگرند و در مقاطع مختلف تحصيلي نمود عيني مي‌يابند مي‌توان گفت آمار كاهش علاقه به كار گروهي در دانشگاه‌ها و مراكز علمي تكاندهنده است. تا آنجا كه 59 درصد دانش‌آموزان به طور كلي اهميتي به فعاليت‌هاي دسته‌جمعي نمي‌دهند و در مقطع فوق‌ليسانس و دكتري نيز تنها 43/1 درصد دانشجويان ترجيح مي‌دهند پروژه‌هاي خود را به صورت گروهي انجام دهند.
ادامه این خبر
 
 
 
فقط 16درصد جوانان به خوردن ساندویچ علاقه دارند
"ام بی ای نیوز"- افرادي كه ماهيانه درآمدي بالاي 750 هزار تومان دارند براي خوردن غذا بیشتر ترجيح مي‌دهند به رستوران بروند تااینکه ساندويچ بخورند.
براساس آمار به دست آمده در يك تحقيق مشخص شد 4 درصد كساني كه ماهانه درآمدي زير 300 هزار تومان دارند خوردن ساندويچ را به رفتن به رستوران ترجيح می دهندو تنها 3 درصد آنها به خوردن غذا در رستوران علاقه نشان داده‌اند.
اين درحالی است که ابراز تمايل به خوردن ساندويچ در افرادي كه ماهانه درآمدي بالاتر از 500 هزار تومان دارند به 19 درصد مي‌رسد.
همچنين 26 درصد كساني كه از درآمدي بالاي 750 هزار تومان برخوردار هستند ترجيح مي‌دهند براي خوردن غذا به رستوران رفته و 22 درصد آنها خوردن ساندويچ را در برنامه غذايي خود قرار مي‌دهند.
ادامه این خبر