اخبار ام.بی.ای » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» روابط عمومی ها در برابر مخاطبانشان پاسخگو باشند
» دونات های Dunkin با تم دریایی مژده تابستان راحت را می دهند
» نکات و استراتژی های تبلیغات تابستانی (قسمت اول)
» رنو در مسیرنو
» ورساچه طولانی ترین تصویر تبلیغاتی جهان را ساخت

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
شگرد جدید ايرانسل براي كسب درآمد
ام بی ای نیوز - شركت ايرانسل از راه‌هاي مختلف مخفي براي جذب سرمايه و بالا بردن میزان درآمد خود استفاده مي‌كند.
به گزارش ام بی ای نیوز، اكثر مشتركين شركت ايرانسل در رابطه با خدمات اين شركت دچار مشكل شده‌اند.
با مراجعه به سايت اين شركت و بازديد از قيمت خدمات اين سايت به موضوعي در مورد هزينه تماس با خدمات برخواهيم خورد كه در نظر اول بسيار سخاوتمندانه است در صورتي كه با تماس با اين شماره‌هاي گويا پي به چگونگي روش درآمدزايي شركت خواهيم برد.
اين شركت اعلام نموده در صورت تماس با شماره‌هاي مربوط به خدمات دهی این شرکت ،هزینه یک دقيقه اول تماس به حساب مشتركين و هزینه دقايق بعدي به حساب شركت ایرانسل قرارخواهد گرفت. این در حالی است که مشترکین برای گرفتن خدمات مورد نیاز خود باید حداقل 5 بار تماس بيش از یک دقيقه ای با اين شركت داشته باشند چرا که تماس های اولیه به بهانه‌هاي مختلف از جمله خرابي شبكه با صرف هزینه برای مشترکین بدون نتیجه می ماند.
ادامه این خبر
 
 
 
صادرات پسته و خشکبار امسال به 1/5 میلیارد دلار می رسد
ام بی ای نیوز- صادرات خشکبار در سال زراعی که از مهر ماه آغاز می شود بالای 1/5 میلیارد دلار برآورد شد.
به گزارش خبر نگار ام بی ای نیوز، محمد رضا فرشچیان نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان پسته و خشکبار در باره میزان صادرات در سال 88 افزود : سال قبل 340 هزار تن خشکبار به ارزش 1/3 میلیارد دلار صادرنموده ایم که نسبت به سال قبل (87 )از نظر ارزشی 29 درصد افزایش و از نظر وزنی 2 درصد کاهش داشته است.
وی در باره میزان صادرات پسته و خشکباردر سه ماهه اول سال 89 گفت: جمع کل این سه ماهه 64 هزار تن و به ارزش 235 میلیون دلار بوده است و امیدواریم در سال زراعی که از مهر ماه آغاز می شود به بالای 1/5 میلیارد دلار برسد.
نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان پسته و خشکباردر ادامه افزود: میزان صادرات پسته و خشکبار در سال 87، 347 هزار تن و به ارزش 1 میلیارد و 21 میلیون دلار بوده است.
ادامه این خبر
 
 
 
فقط 3 درصد محصولات باغی کشور صادر می شود[thumb=left]
م بی ای نیوز- میزان تولید محصولات باغی در سال 88، 30 میلیون تن بوده که تنها 3 درصد از این تولیدات به کشورهای دیگر صادر شده است.
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، سید رضا نورانی رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران اظهار داشت : به خاطر تورم موجود برروی بازار و بالا بودن میزان رقابت متاسفانه به جای آنکه شاهد رشد میزان صادرات میوه و سبزیجات باشیم در 10 سال اخیر حرکت ما بسیار کند بوده است تا آنجا که در سال 78،میزان تولیدات محصولات باغی 23 میلیون تن بوده که از این میزان 3/5 درصد آن صادر می شده اما در فاصله ده ساله ما با کاهش نسبت صادرات به تولید رو به رو بوده ایم.
ادامه این خبر
 
 
 
تمایل به ترک سیگار در سال گذشته کاهش یافت
ی ام بی نیوز - مصرف سیگار در سال گذشته با کاهش 2 درصدی از 28 به 26 درصد رسید.
به گزارش ام بی ای نیوز، بررسی صورت گرفته از سوی یک موسسه تحقیقات داخلی بر روی میزان مصرف سیگار در میان افراد بالای 15 سال شهرنشین کشورنشان می دهد که مصرف سیگار در سال گذشته با کاهش 2 درصدی روبرو بوده است .این کاهش در حالی است که در چند سال گذشته تقاضا برای این محصول روند ثابتی داشته و فقط در دو سال گذشته مصرف سیگارافزایش یک درصدی را تجربه کرده بود که دوباره با کاهش مصرف به همان میزان بازگشت.
همچنین بررسی های صورت گرفته حاکی است که 26 درصد افراد جامعه جزو مصرف کنندگان سیگارهستند و این آمار نشان می دهد که 23 درصد جامعه سیگاری کشور در 4 سال گذشته درصدد ترک سیگار بودند اما تعداد این افراد اکنون کاهش یافته و فقط 17 درصد آنها به دنبال ترک سیگار می باشند.
ادامه این خبر
 
 
 
مدیران بنگاه های تجاری در ایران؛ مهمترین سد راه تحقیقات بازار
ام بی ای نیوز - مدیران تصمیم گیر در بنگاه های تجاری مهمترین سد راه توسعه تحقیقات بازار در ایران هستند.
به گزارش ام بی ای نیوز،میر احمد امیر شاهی مدرس دانشگاه در حوزه بازاریابی در خصوص معضلات توسعه تحقیقات بازار در ایران گفت:در کشور ما در زمینه تحقیقات بازار و برند اکثرا از الگوهای خارجی استفاده می شود که این عمل در دنیای پیچیده رقابتی امروز باعث پایین آمدن سطح تحقیقاتی در کشور می شود.
وی افزود:الگوهای خارجی نسبت به جامعه خود وبازار کشورهای دیگر برنامه ریزی می شوند و در نتیجه قابل استفاده در جامعه خاص داخلی نخواهد بود.برای حذف این الگوها احتیاج به تحقیقات جامع در زمینه بازار در کشور داریم که این تحقیقات به دلیل نداشتن فاکتورهای مدیریتی لازم در کشور در سطح پایینی قرار دارند و اغلب وجود ندارند.
امیر شاهی یادآور شد:یکی از عمده ترین مشکل ها نداشتن مدیران با سطح علمی بالا است که این دلیل بر استفاده از تصمیمات شهودی می شود و تصمیمات شهودی در بازار پیشرفته امروز دنیا یعنی ورشکستگی شرکتهای داخلی.
ادامه این خبر
 
 
 
نیمی از بازار دستكش ظرفشويي کشور در اختیار یک برند
ام‌بي‌اي‌نيوز- استفاده از دستكش‌هاي ظرفشويي در سال‌هاي اخير با رشد برخوردار بوده تا آنجا كه سال گذشته 65 درصد جامعه شهرنشين كشور به منظور مراقبت از پوست خود از دستكش ظرفشويي استفاده نموده‌اند.
به گزارش "ام‌بي‌اي‌نيوز"، بررسی های انجام شده از سوي يك مؤسسه تحقيقات داخلي بر روي بازار مصرف دستكش ظرفشويي در شهر های کشورحاكي است هر چه ميزان سواد در ميان مردم بالا مي‌رود اهميت به سلامت و بهداشت پوست نيز بيشتر مي‌شود تا آنجا كه افراد با تحصيلات عاليه 26 درصد بيشتر از سايرين هنگام تماس دست خود با مواد شوينده و بهداشتي از دستكش استفاده نموده‌اند. اين بررسي نشان مي‌دهد هرچه سطح درآمد بالا مي‌رود استفاده از دستكش ظرفشويي افزايش مي‌يابد؛كساني كه سطح درآمد آنها بالاتر از 999 هزار تومان در ماه گزارش شده 19 درصد بيشتر از سايرين بابت خريد دستكش هزينه پرداخت نموده و استفاده از آن را جزو ملزومات مي‌دانند.
ادامه این خبر
 
 
 
22 درصدشهروندان ایران یخچال  ندارند
ام‌بي‌اي‌نيوز- یک چهارم جامعه شهرنشين ايراني در منزل خود يخچال ندارند.
به گزارش "ام‌بي‌اي‌نيوز"، بررسي‌هاي صورت گرفته از سوي يك مؤسسه تحقیقات داخلي حاكي است 78 درصد جامعه شهري ايران در منازل خود يخچال داشته و 22 درصد نيز اظهار نموده‌اند يخچال ندارند.
بررسي‌هاي انجام شده در ميان شهرهاي مختلف نشان مي‌دهد استفاده از يخچال در ميان شيرازي‌ها از اولويت بالاتري نسبت به ساير مناطق برخوردار است.در اين تحقيق شيرازي‌ها 34 درصد بيشتر از ساير شهرهاي ايران برای خرید يخچال هزینه کرده اند. بعد از شيراز در رشت نيز داشتن يخچال از مهمترين اولويت‌ها به‌شمار مي‌رود. رشتي‌ها 10 درصد بيشتر از سايرين براي تهيه و خريد يخچال هزينه مي‌كنندوتبريزي‌ها 65 درصد كمتر از سايرين براي تهيه يخچال هزينه مي‌كنند.
گفتنی است در حال حاضربازار فروش لوازم خانگي از جمله يخچال فريزر در ركود به سر مي‌برد. در اين بازار قيمت‌ها افزايش يافته و آمار معاملات يخچال فريزر ايراني با كاهش روبه‌رو بوده است.
ادامه این خبر
 
 
 
تحصیل کرده ها" در سرمایه گذاری ریسک نمی کنند
ام بی ای نیوز - بررسی رفتارهای مالی جمعیت شهرنشین کشور نشان می دهد که فقط یک درصد افراد با تحصیلات فوق لیسانس وبالاتر از آن ازریسک درسرمایه گذاری استقبال می کنند.
به گزارش ام بی ای نیوز تحقیقات صورت گرفته از سوی یک موسسه تحقیقات داخلی بر روی رفتارهای مالی جمعیت بالای 15 سال شهر های بزرگ کشور نشان می دهد که 49 درصد افراد با تحصیلات دیپلم وفوق دیپلم ،39 درصد افراد زیر دیپلم وفقط یک درصد افراد با تحصیلات فوق لیسانس وبالاتر از آن درشهر های بزرگ کشور برای سرمایه گذاری به دنبال راههای پرمنفعت هستند.
این تحقیق درمیان گروه های سنی مختلف نشان داد که 15 تا 24 ساله ها 31 درصدبیشتر از گروه های سنی دیگر به دنبال راههای پرمنفعت برای سرمایه گذاری وریسک در آن هستند.
این درحالی است که هر چه سن افراد بالا می رود گرایش به ریسک در سرمایه گذ اری نیز کاهش می یابد تا آنجا که فقط 12 درصد افراد بالای 55 سال حاضر به ریسک در سرمایه گذاری هستند.
همچنین نتایج به دست آمده از بررسی رفتارهای مالی مردم در شهرهای بزرگ ایران نشان می دهد که 48 درصد مردم تهران برای سرمایه گذاری به دنبال راههای پرمنفعت هستند ،مردم مشهد با 14 درصد در رتبه دوم این رده بندی قراردارند واصفهانی ها با 11 درصد رتبه سوم این رده بندی را به خود اختصاص داده اند.
ادامه این خبر
 
 
 
اعزام هیئت تخصصی تجاری، بازاریابی به سه کشور اروپایی
دو هیئت تخصصی تجاری بازاریابی به جهت بازدید از نمایشگاه های صنایع غذایی به سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا اعزام میشوند.
این سفرها در دو مرحله انجام میشود که مرحله اول از تاریخ 27 مرداد ماه سال جاری لغایت دوم ابان ماه امسال و مرحله دوم 27 مهر ماه لغایت هفتم ابان ماه صورت می گیرد.
هدف از این سفرها بازدید از سه نمایشگاه بزرگ جهانی صنایع غذایی است.
ادامه این خبر