» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز-ادامه شرایط فعلی حاکم بر بازار چرم این بازار را با رکود همراه می کند.
به گزارش خبرنگارام بی ای نیوز،محمد لاهوتی عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان چرم ایران درباره شرایط بازار چرم گفت: به دلیل نبود مواد اولیه در بازار که به خاطر کاهش کشتارایجاد شده است، واحدهای تولیدی چرم با کمبود مواد اولیه رو به رو هستند که در صورت ادامه روند موجود ،بازار چرم در ایران بزودی رونق خود را از دست می دهد.
وی در ادامه گفت: بین سال 70 تا 75 واحد های زیادی در زمینه استحصال پوست در کشور راه اندازی شده است که 4 برابر بیشتر از ظرفیت مواد اولیه موجود در بازار بودند ،از سوی دیگر کاهش 30 درصدی کشتار باعث شد که این واحد ها روز به روز با رکود بیشتر در تولید چرم رو به رو شوند.
عضو کمیته کارشناسی کنفدراسیون صادرات ایران گفت : سال گذشته میزان پوست ورودی به واحد ها روزانه بین 35 تا 45 هزار جلد بوده که امسال تقریبا به 20 تا 25 هزار جلد کاهش یافته است.
وی درباره سرمایه گذاری بر روی بازار چرم گفت: در سال85 ما پیشنهاد منطقه آزاد اقتصادی چرم را به وزارت صنایع دادیم و مصوبه دولت را گرفتیم اما متاسفانه با گذشت 3 سال از این مصوبه این پروژه همچنان عملیاتی نشده است و ما فرصت سرمایه گذاری ایتالیایی ها را در این بازار دست دادیم .
وی گفت: اگر سرمایه گذاری های خارجی در مناطق ویژه اقتصادی صورت می گرفت با توجه به پتانسیل بالای منطقه می توانست باعث رشد صنعت چرم در کشور شود.اما در شرایط فعلی ما تا کنون تمام موقعیت خود را از دست داده ایم.
وی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه صادرات، 150میلیون دلار صادرات چرم داشته ایم گفت: از این میزان صادرات 120 میلیون دلار آن متعلق به سالامبور و وت بلو بوده و 30 میلیون دلار آن سهم صادرات کیف و کفش بوده است.
وی با اشاره به میزان واردات چرم گفت: بازار قدرت مصرف پوست،سالامبور و وت بلو وارداتی به هرمیزان را دارد اما وجود استاندارد اجباری برای چرم با توجه به فساد پذیری بالای آن باعث شده واردات چرم برای وارد کننده صرفه اقتصادی نداشته باشد.
لاهوتی در پایان گفت: موانع موجود بر سر راه واردات چرم باعث شده در سالهای اخیرعده ای به صورت غیر قانونی و از مبادی غیر رسمی اقدام به واردات چرم به بازار کنند.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • امسال صادرات فرش ایران کاهش می یابد
  • صادرات میگو صرفه اقتصادی ندارد
  • تولید سالانه 400 میلیون کفش
  • چرخ صنعت چرم نمي‌چرخد
  • ممنوعیت واردات پوشاک خارجی
  • صادرات پسته و خشکبار امسال به 1/5 میلیارد د ...
  • سهم ایران از تجارت جهانی پنبه حدود 3/0 درصد ...
  • چرا تویوتا در ایران سرمایه‌گذاری نكرده ا ...
  • شکر؛ دومین محصول غذایی وارداتی
  • لغو مصوبات دولت گذشته برای تسهیل صادرات ف ...
  •