» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
سه‌شنبه28 آذر1391

پس از آدیداس، P&G و نایک در رتبه های بعدی تبلیغ کنندگان برتر سال 2012 قرار دارند. در ادامه به فعالیت‌های تبلیغاتی آنها در سال 2012، به خصوص بازی‌های 2012 لندن می‌پردازیم.


Procter & Gamble
تبلیغ کننده های برتر سال: P&G و Nike (قسمت دوم)

مردم بریتانیا شاید بیش از حد به عملکرد تیم ملی این کشور در سال جاری افتخار کنند، اما هیچ کس بیشتر از مادران ورزشکاران از این موقعیت سربلند بیرون نیامده‌اند. Procter & Gamble با ایده توجه به مادران به بازی‌های المپیک زمستانی 2010 ونکوور نزدیک شده و با برگزاری کمپینی به نام "حامی افتخاری مادران" کارهایی قوی توسط آژانس تبلیغاتی Wieden & Kennedy در پورتلند انجام داده است.
این کمپین احساسی با یک آگهی زیبای تلویزیونی به نام "best job" تحسین بسیاری را برانگیخته و در رقابت با بسیاری از تبلیغ‌کنندگان که مسیری قابل پیش‌بینی را طی کرده بودند، جایگاهی برجسته یافته است. کمپین فوق در بیش از 100 کشور جهان برگزار شد. به گفته P&G، برگزاری این کمپین در اینترنت با نمایش ورزشکاران و مادران آنها، باعث شده تا فروش جهانی محصولات برند به 500 میلیون دلار رسیده و 74 میلیون نفر از کمپین اینترنتی P&G در همه جای دنیا بازدید کند.

علاوه بر این، حامی رسمی بازی‌های المپیک 2012 لندن هیچ فرصتی را برای امضای قرارداد با تعداد زیادی از ورزشکاران برتر برای درخشش در آگهی‌های برندهای مختلف خود که در تابستان بخش بزرگی از تبلیغات تلویزیونی را به خود اختصاص دادند، از دست نداده است. برای مثال P&G، پندلتون را برای تبلیغ Pantene، انیس را به عنوان یک چهره تبلیغاتی برای Olay، مایکل فلپز شناگر و مارک کاوندیش دوچرخه سوار معروف را برای تبلیغ Head & Shoulders و کریس هوی قهرمان دوچرخه سواری را برای تبلیغ Gillette به خدمت گرفت. آگهی‌های مختلف برای برندهای گوناگون P&G فقط در برقراری ارتباط میان این برندها با بازی‌های المپیک و ورزشکاران موفق موثر نبوده، بلکه در ایجاد تطابق میان برندها با شرکت مادر خود در اذهان مصرف‌کنندگان نیز نقش بسزایی داشته‌اند.

تابستان امسال، P&G همچنین در قالب یک فرایند ده ساله بودجه جهانی خود را در عرصه ورزش تا مرز 20 میلیون دلار افزایش داده و آن را در جهت تقدیر از مادران خرج می‌کند. هدف از این کار تامین بودجه ساخت اماکن ورزشی و آموزش کودکان و ارائه فرصتی مناسب برای فعالیت ورزشی است. این غول تولیدکننده کالاهای پر مصرف در جهان به خاطر شجاعت، خلاقیت و مهمتر از همه سرمایه‌گذاری برای نیل به رویای خود شایسته تمجید می‌باشد.


نایک
تبلیغ کننده های برتر سال: P&G و Nike (قسمت دوم)

نایک در سال 2012 سعی کرد تا در هر فرصتی از رقیب خود (و حامی رسمی بازیهای المپیک) آدیداس جلو بزند. در رابطه با خلاقیت، این برند ورزشی با وجد عدم کسب امتیاز اسپانسری بازی‌ها، گهگاه بر رقیب خود پیروز شده و به خصوص در کمپین "find your greatness" کفش‌های Nike Volt به پای بسیاری از ورزشکاران رفت. این کمپین جهانی در تلویزیون و فضای بیرون با هدف نمایش این موضوع که کسب موفقیت‌های ورزشی فقط منحصر به ورزشکاران نبوده و مردم عادی نیز می توانند در تبلیغات نقشی الهام‌بخش را ایفا کنند، برگزار شد. به علاوه، آگهی درخشان نایک به نام "jogger"، ساخته شده توسط آژانس تبلیغاتی Wieden & Kennedy در پورتلند، بینندگان را گرفتار خود کرده و تحقیق و بررسی در مورد آن را برانگیخت. در ضمن، کار تاکتیکی در فضای بیرون، مانند برگزاری مراسمی در تقدیر از کسب دو مدال طلا توسط محمد فرح، دونده برتیانیایی، به منظور مقابله با سلطه آدیداس بر مسابقات المپیک انجام شد.

تبلیغ کننده های برتر سال: P&G و Nike (قسمت دوم)

خارج از فضای بازی‌ها، نکته برجسته فعالیت‌های نایک در سال جاری کسب یک جایزه Grand Prix در جشنواره کن برای محصول FuelBand خود بود که در قالب یک دستبند پلاستیکی هوشمند اطلاعات مربوط به قد و وزن کاربر را روزانه ثبت می‌کرد. کمپین تعاملی "#makeitcount"، با درخشش بهترین فوتبالیست‌های جهان، موفقیت زیادی در میان طرفداران به دست آورده و بیش از 35 میلیون نفر از آن بازدید کردند. با وجود تاثیر منفی حذف دوچرخه سوار معروف، لنس آرمسترانگ از مقام سفیری برند، نایک هنوز هم به موفقیت‌های خود در سال 2012 افتخار می‌کند. برنده‌های سال‌های گذشته جایزه بهترین تبلیغ‌کننده سال در ادوار گذشته Stella Artois در سال 2011، فروشگاه آنلاین John Lewis Partnership در سال 2010، رستوران‌های COI در سال 2009، سازمان ناظر بر حمل و نقل لندن به نام Transport for London در سال 2008 و Heinz در سال 2007 را تشکیل می‌دهند.

www.campaignlive.co.uk

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تبلیغ کننده برتر سال: آدیداس (قسمت اول)
  • کمپین جدید نایک، تشویق به برخورداری از حس ...
  • کمپین های تبلیغاتی مدال آور در المپیک 2012
  • بهترین کمپین‌های المپیک 2012 لندن ( قسمت او ...
  • امگا حامی رسمی بازی های المپیک
  • المپیک لندن، فرصتی برای درخشش برند های آس ...
  • آدیداس و بریتیش ایرویز پرچمدار رقابت برن ...
  • اون ورِ آب: P&G و ارزش مادران
  • نایک همکاری خود را با بنیاد لنس آرمسترانگ ...
  • کمپین المپیک مک دونالد به روز می شود
  •