» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بهترین آگهی های تمام دوران Super Bowl

سه‌شنبه26دی1391

در آستانه برگزاری مسابقه فینال لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا معروف به Super Bowl در سال 2013، بعضی از بزرگ‌ترین برندهای جهان دوست دارند نامی بزرگ از خود به جای بگذارند. به منظور تقدیر از این رویداد، Marketing Week به نه عدد از به یاد ماندنی‌ترین آگهی‌های تبلیغات تلویزیونی Super Bowl در همه ادوار اشاره می‌کند.

Terry Tate – Reebok، آگهی‌های کمدی کوتاه به نام Office Linebacker (2003)


برداشتن یک بازیکن لیگ فوتبال آمریکایی از زمین و گذاشتن او در خطی نا آشنا چه دستاوردی برای شما در پی خواهد داشت؟ با Terry Tate در Office Linebacker این طور رفتار شد و حاصلی به جز ترس و وحشت در این ستاره به بار نیاورد. البته این آگهی پیامی درباره Reebok به ما منتقل نمی‌کند اما تاثیری منفی بر روی موفقیت این برند می گذارد.

هوندا - Matthew’s Day Off (2012)


ستاره هالیوود متیو برادریک، سال گذشته در آگهی تبلیغاتی این خودروساز ژاپنی در تجلیل از فیلم کلاسیک دهه 80 خود به نام "Ferris Bueller’s Day Off" بازی کرد. این آگهی تبلیغاتی هوشمندانه فیلم را با برادریک در موقعیت‌هایی مشابه و با کاراکتر او بیش از 25 سال پیش به روز می‌کند.

E - Trade – میمون رقاص (2000)


موسسه مالی E – Trade در سال 2000 با ساخت آگهی تبلیغاتی میمون رقاص یکی از بدترین آگهی‌های تبلیغاتی در Super Bowl در آن سال را به نام خود ثبت کرد. در این آگهی تبلیغاتی دو مرد در یک گاراژ با پخش موسیقی شروع به رقص مانند یک میمون کرده و در پایان به این جمله پوچ می‌رسند: " خوب، ما فقط 2000000 دلار را هدر دادیم. شما با پول خود چه کاری را انجام می‌دهید؟"

Diet Pepsi – Michael J. Fox (1986)


این آگهی تبلیغاتی دو جزء اصلی Super Bowl را در هم می‌آمیزد: چهره‌های مشهور و فست فود. آگهی تلویزیونی پپسی از ستاره آمریکایی فیلم "Back to the Future" به نام Michael J. Fox بهره برده که رد پای یک Diet Pepsi برای رسیدن به دست یک همسایه ثروتمند را دنبال می‌کند.

فولکس واگن – The Force (2011)


آگهی تبلیغاتی تلویزیونی این برند آلمانی در پی تصمیمی هوشمندانه مبنی بر پخش آن بر روی یوتیوب در دنیای اینترنت در Super Bowl 2011 شهرتی برتر یافت. شهرت این موفقیت غیر منتظره هنوز از خود برند بیشتر بوده و باعث شده تا چند فیلم ویدیویی به نحوی تمسخرآمیز از آن تقلید کنند.

MasterCard – Errands (2004)


آگهی تبلیغاتی تلویزیونی جالب این موسسه مالی بخشی از کمپین طولانی مدت "Priceless" آن بود. در این آگهی شخصیت کارتونی Homer Simpson با استفاده MasterCard خود به انجام ماموریت و گردش در شهر افسانه‌ای محل زندگی سیمپسون‌ها، Springfield، می‌پرداخت. این همکاری بسیار موفقیت‌آمیز موجب شد تا کوکاکولا شش سال بعد قراردادی با این خانواده انیمیشنی برای حضور در آگهی تبلیغاتی خود امضا کند.

Apple – 1984 (1984)


این آگهی تلویزیونی Super Bowl ذهن همه را هنگام یادآوری آگهی‌های منحصر به فرد به خود مشغول می‌کند.

نایک – Hare Jordan (1992)


بازاریابان نایک با مشارکت سفیر برند و اسطوره جهان بسکتبال، مایکل جردن و شخصیت کارتونی Bugs Bunny، کفشهای Air Jordan خود را تبلیغ کردند. این آگهی تبلیغاتی مشارکت دو نیرو در مقابله با تیم رقیب را نشان می‌دهد. محبوبیت بالای این فیلم تبلیغاتی کوتاه باعث شد تا فیلمی کامل از آن چهار سال بعد به نام Space Jam ساخته شود.


www.marketingweek.co.uk
مترجم: مرضیه فروتن

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نگاه طعنه آمیز پپسی به آگهی کوکاکولا
  • تاید لکه‌های ارزشمند شما را حفظ می‌کند
  • با تبلیغ جدید فولکس واگن شاد شوید
  • آگهی کوکاکولا، صدای جامعه اعراب آمریکا ر ...
  • ماموریت فضایی Axe
  • T-Mobile امسال در Super Bowl آگهی پخش می کند
  • بچه‌ها از کجا می‌آیند؟
  • آگهی 15 میلیون دلاری سامسونگ در دو و نیم دق ...
  • آگهی 15 میلیون دلاری "سامسونگ" در دو دقیقه ...
  • KRAFT؛ پدر و مادرهای عزیز نیازی نیست عالی با ...
  •