» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز- شهرنشینان با تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر 24 درصد کمتر از سایرین پس انداز می کنند.
به گزارش ام بی ای نیوز، نتایج بررسی های صورت گرفته ازسوی یک موسسه تحقیقات داخلی بر روی رفتارهای مالی جمعیت بالای 15 سال شهرنشین کشور،با تحصیلات و سن آنها نشان می دهد که 36 درصد این افراد در پس انداز بخشی از درآمدهای خود مصر هستند.
آمارها حاکی از آن است که در بین سطوح مختلف تحصیلی، افراد با تحصیلات دیپلم و فوق دیپلم بیش از سایرین نسبت به پس انداز دقت نظر دارند، به طوری که 4 درصد بیشتر از سایرین پول پس انداز می کنند. افراد زیردیپلم و لیسانس درخصوص پس انداز درآمدهای خود رفتار تقریباً مشابهی دارند و به ترتیب سه و چهار درصد کمتر از دیگر سطوح تحصیلی پس انداز می کنند.
همچنین ارقام نشان می دهد که شرایط زندگی شهروندان رده سنی بین 25 تا 45 سال، آنها را مجاب می کند تا چهار درصد بیش از سایر افراد پس انداز کنند و این رقم در بین جوانان زیر25 سال، یک درصد بیشتر از سایرین است. اما روند پس انداز با گذشتن سن افراد از 45 سال به بالا هم کاهش می یابد به طوری که افراد در رده سنی 45 تا 55 سال یک درصد کمتر از دیگران پس انداز می کنند و این روند شاهد کاهش بیشتری در رده سنی بالای 55 سال که معمولاً سن بازنشستگی است، می باشد چراکه افراد این رده سنی 13 درصد کمتر از دیگران ترجیح می دهند، پول خود را پس انداز کنند.
همچنین بیشترین میزان پس انداز در شهر اصفهان صورت گرفته و شهروندان این شهر 27 درصد بیشتر از سایر شهروندان به پس انداز تمایل داشتند، پس از آن اهوازی ها و تهرانی ها به ترتیب 6 و دو درصد بیشتر از دیگران درصدد پس انداز درآمدهای خود بودند اما کمترین پس انداز توسط شهروندان شیراز رقم خورده است، به طوری که ساکنین این شهر 25 درصد کمتر از ساکنین سایر شهرها به فکر پس انداز می باشند.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • در 12 ماه گذشته،8 درصد شهرنشینان کشوربیکار ...
  • تقاضای 5 درصدی برای خرید خانه و ملک در 12 ما ...
  • نیمی از بازار پفک کشور ،در اختیار یک برند
  • 62 درصد بازارچیپس کشور درانحصار یک برند
  • اقبال کمرنگ تئاتر در میان دهک های پائین د ...
  • آیدین ؛همچنان یکه تاز در بازار تافی ها
  • سهم بازار 32 درصدی شکلات برای یک برند
  • امسال خرید کتاب 11 درصد افزایش یافت
  • تحصیل کرده ها در سبد غذایی خود روغن مایع ر ...
  • بازار ساعت مچی کشور در تصاحب برندهای خارج ...
  •