» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
دوشنبه7 اسفند1391

در ادامه بررسی سیاست‌های خرده فروشان بزرگ برای بازاریابی در فصل تعطیلات به سه نام موفق یعنی Best Buy، Amazon و Sears می‌پردازیم:

Best buy

خرده فروشان بزرگ چگونه در تعطیلات بازاریابی می‌کنند؟ (قسمت دوم)

Best Buy یک سری استراتژی کمی متفاوت با دیگران را در نرم‌افزار و سایت موبایل خود پیش می‌گیرد.
اگرچه این شرکت از صفحه اصلی نرم‌افزاری خود برای ارائه پیشنهادهای خرید خاص در فصل تعطیلات استفاده نمی‌کند اما طراحی ساده صفحه اصلی نرم‌افزاری Best Buy شامل بخش‌های مختلفی نظیر جستجوی محصولات، مشاهده تخفیف‌های ویژه و بررسی انواع کارت‌های هدیه بیشتر از دیگران به مشتریان در زمینه خرید درون فروشگاهی یا آنلاین کمک خواهد کرد.

در بخش تخفیف‌ها، پیشنهادات با کشیدن خط‌هایی دور محصولات به حراج گذاشته شده مشخص می‌گردند. به هر حال، هیچ دکمه‌ای به نام call-to-action با هدف جذب مشتری به انجام کاری بزرگ در زمینه حمل و تحویل کالا در فصل تعطیلات در آن وجود ندارد.
حمل و تحویل رایگان سفارش در قسمت بالای سایت موبایل Best Buy نوید داده شده است. کاربران می‌توانند با کلیک کردن بر روی آن ببیند که کدام دسته سفارشات شامل این خدمت می‌شوند. به این ترتیب آنها تشویق به خرید هدایای بیشتر با استفاده از حمل و ارسال رایگان خواهند گردید.

Amazon

خرده فروشان بزرگ چگونه در تعطیلات بازاریابی می‌کنند؟ (قسمت دوم)

Amazon صفحه اصلی سایت موبایل و نرم‌افزار ویژه خود را با پیشنهادهایی برای فصل تعطیلات پیش از فرا رسیدن جمعه سیاه راه‌اندازی می‌کند.در صفحه اصلی این شرکت عبارت "هفته خرید در جمعه سیاه" دیده می‌شود.
کلیک کردن بر روی آن، امکان مشاهده تخفیف‌های ویژه مناسبت‌های مختلف سال و مشاهده آماری کامل از آنها را فراهم می‌کند. چنانچه هنوز فرصت استفاده از یک نوع تخفیف خاص وجود داشته باشد، کاربران با استفاده از یک حساب در Amazon می‌توانند اجناسی را به کارت‌های خرید خود افزوده و از 15 دقیقه زمان داده شده برای بررسی و اطلاع از قیمت کالای مورد نظر با احتساب تخفیف استفاده کنند.

در این نرم‌افزار، یک باکس در سمت راست نمایشگر به تبلیغ کالاهایی خاص می‌پردازد. برای مثال، این باکس مصرف‌کنندگان را به کلیک برای خرید یک دستگاه گوشی هوشمند Droid Razr Maxx HD 4G موتورلا یا ریش تراش Braun تشویق می‌کند. قرار گرفتن آگهی تبلیغاتی یک برند در صفحه اصلی جذاب و رویایی Amazon یک راه خلاقانه برای افزایش آمار فروش هر دو شرکت به شمار می‌رود.
Amazon همچنین از این باکس در نرم‌افزار خود برای افزایش فروش کارت‌های هدیه شرکت استفاده می‌کند.

Sears

خرده فروشان بزرگ چگونه در تعطیلات بازاریابی می‌کنند؟ (قسمت دوم)

گزینه Calls-to-action یا تقاضای برای انجام کاری بزرگ از مشتریان در نرم‌افزار آیفون و سایت موبایل Sears، هر دو مصرف‌کنندگان را به خرید اول وقت در روز Black Friday تشویق می‌کنند.
علاوه براین، یک صفحه در سایت Sears ساعتی را نشان می‌دهد که کاربران را به بازگشت به نرم‌افزار در روز 21 نوامبر یعنی Black Friday و زمان اعلام تخفیف‌ها ترغیب خواهد کرد.
با استفاده از این ساعت، Sears امکان دادن انگیزه به مصرف‌کنندگان برای باز کردن نرم‌افزار قبل از روز شکرگزاری و به نوبه خود آموزش آنها به استفاده از موبایل به عنوان راهنمای خرید را به وجود می‌آورد.

سال گذشته، مشتریان این فروشگاه شاهد رشدی قابل توجه در ترافیک مراجعه به سایت از طریق موبایل در فاصله روز شکر گزاری تا دوشنبه بعد از Black Friday موسوم به Cyber Monday بودند.
کاربران تبلت بلافاصله پس از شام جشن شکرگزاری شروع به خرید آنلاین خواهند کرد اما Cyber Monday همچنان به عنوان پر فروش‌ترین روز برای خرده فروشان آنلاین به شمار می‌رود.
خرده فروشان هر روز در زمینه حضور خود در عرصه موبایل سرمایه‌گذاری نموده و سایت‌ها و نرم‌افزارها را به روز می‌کنند. به هرحال، هنوز هم درعملکرد آنها در حوزه تجربه کار با موبایل نقص‌هایی مشاهده می‌شوند. بنابراین علی‌رغم افزایش فرصت برقراری ارتباط مصرفکنندگان از طریق گوشی هوشمند یا تبلت با خرده فروشان، عملکرد ضعیف و عدم پاسخ‌دهی سایت‌های شرکت‌ها در اینترنت بسیاری از خریداران را از آنها خواهد راند.


www.mobilecommercedaily.com
مرجم: مرضیه فرتن

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • خرده فروشان بزرگ در تعطیلات چگونه بازاری ...
  • تخفیف‌های محصولات دیجیتالی در جمعه سیاه
  • KitKat راه خود را به سوی شلوغی "Black Friday" باز م ...
  • آمازون، پیشنهادهای ویژه‌ی تعطیلاتش را ر ...
  • استفاده از دستگاه های موبایل در فعالیت ها ...
  • تکنولوژی جدید Visa برای جذب مشتریان برندها
  • بلک‌فرایدی، کابوسی شیرین
  • HOLIDAY MARKETING
  • با آمازون دَش راحت تر خرید کنید!
  • جنگ خریداران در فروشگاه های بریتانیا
  •