» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» هواوی خطاب به خریداران گوشی آیفون: آبمیوه بخورید، طول می کشد

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
فوتبال ببینیم یا تبلیغ؟

شنبه24 فروردین1392

دوشنبه شب عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 انتقاد تندی به تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین در استادیوم آزادی داشت. او انتقاد داشت که تبلیغات به قدری زیاد شده‌اند که حواس تماشاگر را از بازی پرت می‌کنند.
به گزارش برترينها به نقل از تماشا در دیدارهایی که این فصل در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، چهار طبقه تبلیغات دور زمین دیده می شود. اتفاقی که در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود. در دو ردیف از تابلوهایی که در ورزشگاه آزادی وجوددارد، تابلوها دیجیتالی و با پخش تصاویر انیمیشنی و با نور زیاد یک برند خاص را تبلیغ می کنند.

مدیران شرکتی که تبلیغات دور زمین را در اختیار دارند در حالی این تصمیم را گرفته اند که تقریبا در تمام لیگ های معتبر دنیا بیش از یک ردیف تبلیغ در دور زمین دیده نمی شود. آنها ترجیح می دهند در دور زمین چند برند خاص را تبلیغ کنند.
در بازی هایی که در استادیوم های ایران برگزار می شود تعداد زیاد برندهای مختلف تبلیغات می کنند و البته هم نور تابلوها و سرعت انیمیشن در تابلوهای تبلیغاتی به قدری زیاد است که برای تماشاگران دردسرساز می شود.

حمید رضا صدر، کارشناس فوتبال در گفت و گو با تماشا معتقد است که این تعداد تابلو در استادیوم از جذابیت بازی کم می کند: «صددرصد من با حرف شما موافق هستم. این مسئله باعث می شود تماشاگران با نگاه کردن به تصاویر رنگارنگ تابلوها، حواسشان از بازی پرت شود.»
البته فیفا در این زمینه هیچ قانون روشنی ندارد و تبلیغات دور زمین معمولا به قانون داخلی فدراسیون های فوتبال برمی گردد. در چند سال گذشته مسئولیت تبلیغات لیگ قهرمانان اروپا دست یوفا است و آنها برای بازی هایی که در آن سطح برگزار می شود هم بیش از یک ردیف تبلیغ برای هر بازی در نظر نمی گیرند.

استدلال آنها این است که اتفاق اصلی در زمین بازی می افتد و تماشاگران نباید بیش از حد به تابلوهای تبلیغاتی دور زمین توجه کنند. دقیقا به همین دلیل هم است که تبلیغات معمولا در طول بازی ساکن هستند و نور آنها هم طوری نیست که چشم ها را به خود خیره کند.
این قانون تقریبا در تمام لیگ های اروپایی که تبلیغات دست خود باشگاه هاست هم رعایت می شود. ظاهرا در تمام دنیا قوانین برای جذاب کردن بازی است جز ایران. در ایران کوچکترین کاری برای جذاب شدن فوتبال انجام نمی شود.

با تمام این حرف ها حجت الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ عقیده دارد در همه جای دنیا تبلیغات مهمترین نقش را دارد: «در همه جای دنیا تبلیغات مهمترین نقش را دارد و من فکر نمی کنم ما کار بدی کرده باشیم. من خودم در بازی هایی که در خارج دیده ام بیشتر از 3 طبقه تابلوهای تبلیغاتی هم دیده ام.»
او ادعا می کند تا جایی که تبلیغات جلوی تماشاگران را نگیرد، مشکلی به وجود نمی آورد: «تا جایی که تبلیغات جلوی دید تماشگران را نگیرد، منعی از نظر قانونی وجود نخواهد داشت. باز هم می گویم که اگر تبلیغات در فوتبال نباشد، باید در فوتبال را ببندیم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا این تعداد تبلیغ دور زمین باعث نمی شود که جذابیت بازی کمتر شود هم گفت: «اگر منظور شما نور تابلوهاست می توان در مورد آن صحبت کرد اما همانطور که زیبایی فوتبال مهم است، درآمد هم مهم است.»

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تخریب تبلیغات ورزشگاه آزادی توسط ماموران ...
  • تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد
  • راهیابی تبلیغات شبکه های ماهواره ای به ور ...
  • اپراتورها یکه تاز تبلیغات فوتبال
  • ابتکار ویژه فیفا در حوزه تبلیغات
  • تلویزیون سریال مهران مدیری را تبلیغ کرد!
  • رویانیان: تبلیغ چی‌توز و گربه را کردند ام ...
  • سهم درآمد تبلیغاتی تعلق گرفته به باشگا ها ...
  • حاشیه‌ هاي تبليغاتي دیده‌نشده از آخرین ...
  • وقتی "توپ" در میان "تبلیغات" گم می‌شود!
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر