» از نزدیک با یک کمپین: اوج موج شادی؛ کمپین تابستانی
» بدون شرح: اوجِ خلاقیت
» از نزدیک با یک کمپین: اخطار! خواندن این متن خطر افت فشار در پی دارد
» تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد
» مایکل پورتر در گرمدره
» سلفی بگیرید؛ تخفیف بگیرید
» هویت در کلمه؛ عسل جان دوستت دارم
» بدون شرح: در آگهی اورجینال، پای مهمان درمیان نیست
» بدون شرح: زردیِ من از تو
» پوسترهای جذاب كوكاكولا، پر از جزئيات پيچيده

» ایتنا: وایبر فیلتر می‌شود؟
» ایسنا: طراحی استادیوم با سقف کاهویی‌
» موبنا: پیامک‌های انبوه همچنان در حال ساماندهی
» مهر: فروش کتاب مشهور جان گرین ثروت کمپانی برتلزمن را افزایش داد
» تابناک: تولید انرژی از پسماند قهوه!
» تسنیم: تی شرتی که صدای صهیونیست ها را در آورد
» شارا: کمپین روابط عمومی اسرائیل در هشدار به غرب: « شما نفر بعدی هستید»
» پرشین خودرو: ماشین 600 میلیونی آغل گوسفند شد
» ایده یاب: ادویه‌ McCormick
» خلاقیت: خودکار علفی

 

 
ايران آگروفود 2013

یکشنبه12 خرداد1392

نمایشگاه بین‌المللی تهران در چند روز گذشته دوران پرجنب و جوشی را تجربه کرد. بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین‌الات و صنایع وابسته در سه بخش تخصصی "ایرانفود"، "ایرانفودتک" و "ایران آگرو" برگزار گردید که 667 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 97 شرکت خارجی از 19 کشور جهان در فضای حدود 55000 متر مربع در این نمایشگاه شرکت کرده‌‌اند.

نمایشگاه حال وهوای خاصی داشت؛ در ورودی نمایشگاه ون‌های سفیدی که لوگوی شرکت آرزو یکی از حامی‌های این نمایشگاه بر روی آن نصب شده بود؛ بازدیدکنندگان را به سالن‌های مختلف راهنمایی می‌کردند. 15سالن برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. سالن‌ها مملو از جمعیت است، بازدیدکنندگان از هر قشری هستند. غرفه‌ها با سمپلینگ محصولات قدیمی و جدید خود از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کردند.
شرکت مواد غذایی محسن یکی دیگر از حامی‌ها در هر سالن غرفه‌ای برای ارائه قسمتی از محصولات خود دارد. شرکت شیر پگاه با غرفه بزرگ و چند بخشی خود در سالن 6 خودنمایی می‌کرد. تزنین غرفه سان‌استار مانند سواحل دریا جالب و قابل توجه بود. هر سالن بوی خاصی می‌داد؛ در سالن 7 عطر چای پیچیده بود. در این سالن شرکت‌های چای "میعاد، غزال، فامیل، شهرزاد، احمد" قرار داشتند.
صدای آگهی های تبلیغاتی فضای کلی نمایشگاه را پر کرده بود. شیوه‌های تبلیغاتی به کار رفته در این نمایشگاه جالب بود. در غرفه شرکت آرزو تولیدکننده برنج که به تازگی چای را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است، بهمن هاشمی مجری تلویزیونی مردم را به بازدید از این غرفه دعوت می‌کرد. در غرفه محسن شخصی با لباس هندی که یادآور بیلبوردهای تبلیغاتی چای این شرکت است به مردم نوشیدنی تعارف می‌کرد. نمایشگاه به گردهمایی مدیران بازاریابی و فروش شرکت‌ها تبدیل شده است و این مکان فرصت مناسبی جهت برقراری ارتباطی مستقیم بین خریداران و فروشندگان کالا و خدمات مختلف صنعت کشاورزی و غذایی کشور شده است.

ايران آگروفود 2013

در بازدید از نمایشگاه به غرفه شرکت لبنی "شکلی" که به تازگی برند لیوار را نیز به بازار لبنی کشور روانه کرده است؛ سری زده و با خانم گروسی مدیر تحقیقات و بازاریابی شرکت لیوار گفت‌وگویی را انجام دادم.

از لیوار برایمان بگویید؟
لیوار یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شمال غربی ایران می‌باشد. شرکت به صورت هلدینگ با دو برند عمومی شکلی و لیوار و چندین برند تخصصی در زمینه‌های مختلف خدماتی را ارائه می‌دهد. برندلیوار؛ محصولاتی را مانند دوغ و پینر با طعم‌"های مختلف به بازار مصرف ارائه می‌دهد. برای امسال محصولات جدیدی را نیز در نظرگرفته و به بازار روانه خواهیم داد.

ايران آگروفود 2013

هدف لیوار از شرکت در نمایشگاه موادغذایی چه بوده است؟
بیشتر آشنایی و معرفی برند جدیدمان به مصرف‌کنندگان است. از آنجایی که شرکت، تبلیغات چندانی را نداشته است نمایشگاه بهترین فرصت برای معرفی محصول و سمپلینگ آن است.

چرا تبلیغات انجام نمی‌دهید؟
شرکت کیفیت برتر را بهترین تبلیغ می‌داند و اعتقاد به شعار دادن نیست، هدف شرکت ارائه محصولاتی خوب و سالم است.

برای این نمایشگاه چه برنامه‌ای درنظر گرفته‌اید؟
در این نمایشگاه ما قصد تست شدن محصولات جدیدمان توسط مصرف‌کنندگان و پرکردن پرسشنامه‌ها توسط همکارهای ما برای ایجاد تغییرات در محصولات و یا تحقیق در مورد ارائه محصولات بهتر داریم. این پرسشنامه‌ها به ما در ارائه خدمات بهتر کمک کرده و همیشه در موقع ارائه محصول جدید این شیوه را بکار می‌بریم.

پرسش‌ها در چه زمینه‌ای هستند؟
سوال‌های عمومی در مورد وضعیت زندگی و اقتصادی افراد و ذایقه آنها بعد از تست محصول. سوال‌های تخصصی‌تر در زمینه‌ی مزه، چربی، نمک و طعم محصول از آن‌ها پرسیده می‌شود. این سوال‌ها کمک به‌سزایی به ما در تمامی مراحل تولید و عرضه محصول می‌کند.

برای دریافت سهم بیشتر از بازار شرکت چه اقداماتی را انجام می‌دهد؟
برند لیوار نو پا ولی بسیار موفق عمل کرده است. دوغ لیوار جز 5 دوغ برتر کشور قرار گرفته است. بهترین راه برای سهم بیشتر بازار کامل کردن سبد محصولات لبنی این برند است. قصد ما تولید انواع طعم‌های مختلف دوغ و پنیر است. در آینده نزدیک لیوار در بازار جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد کرد.

وضعیت بسته‌بندی لبنیات در کشور ما به چه صورتی است؟
در مورد دوغ و پنیر سه نوع بسته‌بندی (نایلونی، بطری‌های پت، بسته‌بندی پلی اتیلنی) وجود دارد. محصولات ما در بسته‌بندی تتراپک که در حال حاضر بهترین است به بازار عرضه می‌شود. کلا وضعیت بسته‌بندی در شرایط خوبی به سر می‌برد.

در وضعیت تحریم و نوسانات بازار محصولات خود را چگونه به بازار عرضه می‌کنید؟
در این شرایط ما کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم. با توجه به مشکلاتی که وجود داشته محصولات ما با همان قیمت و طعم و مزه قبل به بازار عرضه شده است. حتی شرکت از حجم محصولات نیز کم نکرده و با همان حجم قبلی به بازار محصولاتش را عرضه کرده است.

گروسی در آخر گفت‌وگو از شیوه دریافت بازخورد مشتریان خود گفت: ما هم در سایت شرکت و هم به صورت تلفنی هر روز این بازخوردها را دریافت و با اطمینان کامل همگی آنها را پاسخ می‌دهیم.
این نمایشگاه با هدف ارتقاء دانش فن‌آوری و تبادل اطلاعات روز در صنعت کشاورزی و صنایع غذایی، معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه با آخرین دست آوردهای علمی و صنعتی کشورمان و جهان در زمینه صنایع کشاورزی و موادغذایی تا 10خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

خبرنگار: نرگس فرجی

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • گذری بردومین نمایشگاه فرآورده های لبنی و ...
  • حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی مواد غ ...
  • دومین نمایشگاه فرآورده های لبنی وپروتئین ...
  • محصولات لبنی به انتخاب مشتریان رتبه بندی ...
  • برپایی بیستمین دوره نمایشگاه چاپ و بسته‌ ...
  • شمارش معکوس تا نمایشگاه ایران اگروفود 2013 ...
  • برگزاری دومین نمایشگاه غذای سالم در سالن ...
  • نمایشگاه اگروفود؛ فارغ از هیاهو های تبلی ...
  • حضور شرکت BOBST سوئیس در نمایشگاه چاپ و تبلی ...
  • گشایش چهار نمایشگاه بین المللی در تهران
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: منتقد | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/03/1392 - 14:04
     
    با سلام و احترام
    مطلب خوبی بود. اما همان طور که می دانید بسته بندی یکی از مباحث اصلی در تبلیغ کالای خوراکی است. در این نمایشگاه ابتکارات جدید در زمینه بسته بندی کالاها دیده شد، ای کاش در این مورد هم چیزی می نوشتید.... یا شاید هم در قسمت بعدی خواهید نوشت و یا ....
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر