» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
مسیر برندسازی در ایران طولانی است

دوشنبه 7 مرداد 1392

خبرگزاری پانا: کارشناس حوزه برند با اعلام اینکه برای برند شدن باید هویت سازی کرد و استاندارد پارامترهای خدمتی که یکی از آنها رضایتمندی است را تعریف کرد ، اظهار کرد: انتخاب نام و نشان برای یک کالا یا خدمات تا زمانی که به برند تبدیل شود، نیازمند مسیر طولانی و پر هزینه ای است و نیازمند اتخاذ اصولی است که رعایت آن طی فرآیند یک طولانی ضرورت دارد.
حسن شریفی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، در پاسخ به این پرسش که آیا برند سازی به معنای واقعی در ایران انجام شده است، تصریح کرد: برندهای مختلفی در حوزه های گوناگون کالا و خدمات داریم، اما عزم جدی برای برندسازی در سطح کلان وجود ندارد که باید این عزم به وجود بیاید. به طور کلی برند زمانی شکل می گیرد که یک سری تحولات دست به دست هم بدهد و باهم اتفاق بیفتد.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که مجموعه های اقتصادی که قرار است وارد حوزه برند سازی شوند یا کالا تولید می کنند یا پایه خدماتی دارند.
شریفی ادامه داد: در این حوزه در سطح بین المللی، شاخص هایی وجود دارد که اگر آنها رعایت شود می توان گفت نام و نشان تجاری خاص به برند تبدیل شده است.
کارشناس مسایل اقتصادی عنوان کرد: در بحث برند سازی، کلیاتی وجود دارد که نخستین قدم آن هویت سازی است. ارتباط مناسب با مشتری، رضایتمندی و سایر پارامترها که ممکن است از کالا و خدماتی به کالا یا خدمت دیگر متفاوت باشد، برای برند سازی اهمیت دارد.

شریفی تاکید کرد: برای برند شدن باید هویت سازی کرد و استاندارد پارامترهای خدمتی که یکی از آنها رضایتمندی است را تعریف کرد. در ایران اقداماتی در زمینه برند و برندسازی انجام شده و حتی کتاب هایی با عنوان اصول برندسازی تدوین و چاپ شده است، اما هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: البته همین که کلیت این موضوع مطرح شده خوب است، اما باید اقدامات جدی تری در این زمینه انجام شود تا بتوانیم از مرحله برندهای محلی عبور کنیم و برندهای جهانی داشته باشیم.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • "هویت سازی برندها توسط آژانس برندینگ اید ...
  • تغییرات در برند اعتماد سازی می خواهد
  • حوزه های گردشگری كشور برندسازی ملی و بین ...
  • ۱۰ درصد شرکت‌های ایرانی استراتژی مکتوب ب ...
  • بررسی چالش های برندسازی در ایران
  • فناوری های "برندسازی در جایگاه سازی برند ...
  • معرفی کتاب: برندسازی در هفت گام
  • معرفی کتاب: برند و برندسازی
  • امکان برندسازی برای زعفران و خرما تا پایا ...
  • امروزه بین برند سازی و روابط عمومی مرزی و ...
  •