» شیر ESL رامک؛ تازه‌تر برای روزهای بیشتر
» حرکت چراغ خاموش فونت در هویت بصری برند
» انگیزه‌ات هر چه باشد، همه با هم هستیم
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» امن‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی کدام‌ها هستند؟ (قسمت دوم)
» نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
استفاده بازاریابان از اس ام اس در فعالیت‌های بازاریابی

دوشنبه 14 مرداد 1392

وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰: ارسال اس ام اس در فعالیت های بازاریابی بسیار مرسوم است. اما موردی که باید به آن توجه کرد این است که از این تکنولوژی به نحوه صحیحی باید استفاده شود. در این مطلب به بررسی تعداد بازاریابانی که از این تکنولوژی در فعالیت های بازاریابی خود استفاده می کنند پرداخته می شود.
همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است از هر ۵ نفر بازاریاب فقط یک نفر از ارسال اس ام اس در فعالیت های بازاریابی خود استفاده می کند.

استفاده بازاریابان از اس ام اس در فعالیت‌های بازاریابی

یافته ها نشان دهنده این موضوع است که میزان مشارکت دریافت کنندگان اس ام اس بسیار بالاست و در کمتر از ۱۵ دقیقه از زمان دریافت اس ام اس نسبت به اس ام اسی که دریافت کرده اند واکنشی نشان می دهند مثلا آن را باز می کنند. تحت پوشش قرار دادن مخاطبان بیشتر ، هزینه کم و درصد بازگشایی بالا از جمله فواید استفاده از اس ام اس در بازاریابی است. در کشور ما متاسفانه از بازاریابی اس ام اسی بعضا برداشت اشتباهی می شود و ارسال اس ام اس انبوه را با این قضیه اشتباه می گیرند. اولین قدم در انجام بازاریابی اس ام اسی به دست آوردن شماره موبایل های مخاطبان مرتبط به کسب و کار است که برای دریافت این گونه اس ام اس ها اعلام آمادگی کرده اند.

این شماره ها را می توان از طرق مختلف به دست آورد و تعداد اس ام اس های ارسالی نیز نباید زیاد باشد و در بازه های زمانی خاص اقدام به ارسال اس ام اس کرد. به عنوان مثال در صورتی که فروشگاهی دارید مثلا فروشگاه پوشاک و در بازه های زمانی خاصی درصد تخفیفی برای محصولات خود در نظر می گیرید می توانید پس از خرید مشتریان از فروشگاه خود ، شماره موبایل آن ها را برای ارسال این گونه اس ام اس ها بگیرید و مثال دیگر اینکه اگر در نمایشگاهی شرکت می کنید سعی کنید اطلاعات بازدید کنندگان را جمع آوری کنید و با آن ها ارتباط داشته باشید. دو مثال گذشته در مورد جمع آوری اطلاعات در حالت آفلاین بود. می توانید بازدید کنندگان وب سایت را به پر کردن فرم هایی تشویق کرد و با ارائه خدماتی به آن ها شماره آن ها را گرفت.

کاربرد دیگر اس ام اس در بازاریابی مجدد است. بازاریابی مجدد یعنی اینکه مشتری که یکبار از وب سایت خرید کرده است را تشویق به خرید مجدد نمود. مثلا در مورد اشتراک اینترنت و یا خدمات دیگر اینترنتی حتما با این موضوع مواجه شده اید. با نزدیک شدن به زمان شارژ مجدد و با ارسال پیش فاکتورهای اینترنتی ، هم ایمیل ارسال می شود و هم پیام کوتاه دریافت می کنید.

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ترکیب دو روش بازاریابی ایمیلی و بازاریاب ...
  • چهار تاکتیک اصلی بازاریابی بر اساس موقعی ...
  • سامان دهی ایمیل های تبلیغاتی، نیاز اصلی ب ...
  • ناتوانی نیمی از بازاریابان اینترنتی در ا ...
  • آموزش روشهای نوین"بازاریابی اینترنتی"
  • 5 اشتباه بزرگ در بازاریابی با ایمیل
  • مقاله: روش های نوین "بازاریابی اینترنتی"
  • ایمیل مارکتینگ، روش ها و نکته ها
  • افزایش فروش از طریق بازاریابی با پیامک
  • طراحی برنامه‌های کاربردی بازاریابی
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر