» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
شین؛ تقدیم با عشق!


ام‌بی‌ای‌نیوز: شیوا شیبانی طراح لباس جوانی است که اخیرا با برند شین، نام خود را نه فقط در عرصه ملی، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی نیز مطرح کرده است. فوریه 2013 بخش استریت استایل هفته مد میلان شاهد حضور یک زن ایرانی بود؛ حضوری که نام شیوا شیبانی و برند شین را در مجله معتبر گلامور نیز به ثبت رساند. شیبانی با ایده‌های متفاوتش، در همین مدت کم، طرفداران نسبتا زیادی را برای خود دست و پا کرده است. آنچه در ادامه می‌خوانید، گفت‌وگوی من با این جوان خوش‌فکر و خوش‌آتیه است.

طراحی لباس را از چه زمانی شروع کردید؟
من از چهارده- پانزده سالگی برای خودم و اطرافیانم لباس طراحی می‌کردم. اطرافیانم اصرار داشتند که من این کار را برای عموم انجام بدهم. از حدود پنج سال پیش کار خود را به تدریج گسترش دادم و از سال پیش رسما فعالیت خود را به عنوان یک طراح لباس شروع کردم.

شین؛ تقدیم با عشق!

چطور شد که به برند شین رسیدید؟
از همان ابتدایی که کار برایم جدی شد، به دنبال یک اسم ایرانی بودم تا طرح‌هایم را با این نام به بازار عرضه کنم. دوست داشتم اسمی که انتخاب می‌کنم، نسبتا جدید باشد و با نام و نام خانوادگی من هم هم‌خوانی داشته باشد. به خاطر این که اسم و فامیلم با حرف شین شروع می‌شود، تصمیم گرفتم این نام را برای برندم انتخاب کنم. شین در لاتین مترادف با کلمه شاین به معنای درخشش است. علاوه بر این شین یک واژه هندی هم هست. این نام را در دفتر آقای سیف‌اله صمدیان و به پیشنهاد حمید هنری انتخاب کردیم.

چطور شد که تصمیم گرفتید کارهای خود را به جز ایران، در کشورهای دیگر هم ارایه بدهید و حضور بین‌المللی هم داشته باشید؟
من دو سال پیش تصمیم داشتم به ایتالیا سفر کنم. قبلا با دنیای طراحی مد در این کشور آشنایی داشتم. این بود که تصمیم گرفتم شانسم را در این عرصه هم امتحان کنم و نظر فعالین بزرگ این عرصه را درباره کارم بدانم. طرح را فرستادم و در استریت استایل هفته مد میلان پذیرفته شد.

قصد دارید طرح‌های خود را به کشورهای دیگر هم بفرستید؟
هنوز چندان قطعی نشده است؛ اما احتمالا در آینده کارهایم را به چند کشور دیگر هم می‌فرستم.

شین؛ تقدیم با عشق!

از حضور بین‌المللی کار چه بازخوردهایی گرفتید؟
طرح من در ایتالیا بسیار خوب دیده شد. اینجا هم بازتاب‌های نسبتا خوبی را در میان مشتریان و همچنین رسانه‌ها دریافت کردم.

چه چیز طرح‌های شما را از طرح‌های سایر طراحان متمایز می‌کند؟
من هیچ وقت خودم را به سبک یا جغرافیای خاصی محدود نکردم. دلیل این که کار در فضای بین‌المللی دیده شد، این بود که این کار با وجود داشتن مایه‌های سنتی، به طرح‌های اروپایی هم نزدیک بود و یک حالت تلفیقی داشت. اصلا دوست نداشتم که حتما خودم را درگیر سبک سنتی و ایرانی کنم. شاید در کارهایم از المان‌های سنتی هم زیاد استفاده کنم، اما دوست ندارم به یک سبک خاص محدود شوم.

شین؛ تقدیم با عشق!

برای تبلیغ کار خود چه راهکارهایی را در پیش می‌گیرید؟
تعدادی پوستر و تراکت تبلیغاتی را در جاهای مختلف پخش کرده‌ام و از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیامک هم اطلاع‌رسانی می‌کنم.

تارگت‌های کار شما چه کسانی هستند؟
بیشتر خانم‌های جوان تا میانسال.

در زمینه برندینگ فعالیت خاصی انجام داده‌اید؟
طراحی لوگوی کار من بر عهده سالار خسروجردی بوده است. زمانی که کارم در استریت استایل هفته مد میلان راه پیدا کرد، تا حدی از فرصت استفاده کردم و در رسانه‌های مختلف در کنار معرفی طرح پذیرفته شده در این رویداد، نام برند شین را هم مطرح کردم. با این حال، فعلا چندان به دنبال خبرسازی نیستم و ترجیح می‌دهم تا کارم را با صبر و حوصله پیش ببرم. منتظرم کارم به جاهای بهتری برسد و فعالیتم گسترده‌تر شود؛ بعد برنامه‌های ویژه‌ای را در زمینه معرفی برند شین پیاده کنم.

شین؛ تقدیم با عشق!

به جز کسانی که در زمینه تبلیغات و طراحی لوگو و ... به شما کمک کردند، آیا از نیروی دیگری هم برای طراحی لباس‌ها کمک می‌گیرید؟
معمولا طراحی کارها را خودم انجام می‌دهم. اما قرار است کالکشن پاییزه را با کمک یکی از دوستان عکاسم و با حضور چند مدل معرفی کنم.

برای کالکشن پاییزه شین چه برنامه‌هایی دارید؟
فعلا روال کارم مثل قبل است. البته شاید این کالکشن را در مکان‌های عمومی‌تر هم به نمایش بگذارم؛ چون تا پیش از این اکثر دعوت‌ها خصوصی بود. اسم این مجموعه پاییزه "عشق" است. برای معرفی این کار این چند جمله را نوشته‌ام: تقدیم به تمام آنهایی که عشقی دارند؛ تقدیم به آنهایی که عشقی را از دست داده‌اند؛ تقدیم به آنهایی که با عشق زندگی می‌کنند؛ و تقدیم به کسانی که منتظر عشق هستند. البته قرار نیست کل کارهای این مجموعه قرمز رنگ باشد. فقط این کانسپت را برای عکاسی انتخاب کرده‌ام.

شین؛ تقدیم با عشق!

قیمت‌گذاری کارهایتان را بر چه مبنایی انجام می‌دهید؟
متاسفانه امسال قیمت پارچه تقریبا سه برابر شده است و همین مساله روی قیمت‌گذاری‌های جدید من تاثیر می‌گذارد. بخش اعظم مبلغی که برای کار در نظر می‌گیرم، بر اساس قیمت پارچه و دستمزد خیاط است و چندان بابت طراحی به قیمت کار اضافه نمی‌کنم. قیمت‌گذاری‌های من بیشتر فصلی است و برای کالکشن‌های پاییزه و زمستانه قیمت بیشتری را در نظر می‌گیرم.

برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟
روال کاری من به تدریج در حال تغییر کردن و گسترش پیدا کردن است. دوست دارم در آینده نزدیک، طرح‌هایم را در کشورهای دیگر هم ارایه بدهم و همچنین برای آقایان هم لباس طراحی کنم.

mbanews.ir _ واحد خبر _مریم عربی
چهارشنبه 20 شهریور 1392

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مدیر فیس‌بوک: کارم مهم‌تر از لباس‌هایم ...
  • چهره ها: گفت‌وگو با مریم خاوازی؛ مدیرعام ...
  • چهره‌ها: حمید امیر مالک HA؛ می‌خواهم در ص ...
  • نمایشگاهی با هدف فرهنگسازی پوشیدن لباس ا ...
  • پیامِ جایگاه سازی بر روی اتیکتِ لباس
  • همه چیز از نزدیک
  • طلای ارزان در یک گالری شیک!
  • چهره‌ها: پوشاک فرم؛ باید یک سال از ایران ...
  • چهره ها: گفت‌وگو با مریم خاوازی؛ مدیرعام ...
  • گسترش برند خارجی به دلیل عدم آگاهی از تکن ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: ظفری | [ايميل] | تاريخ ارسال: 29/06/1392 - 15:02
     

    خوب بود. ممنون از مصاحبه
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0