» 360، درباره کپی بودن آگهی دَنِت چه گفت؟
» مسیرِ جایگزین، چطور پیدا شد؟
» اعترافات یک تبلیغاتچی جوان
» دغدغه: تر و خشک را باهم نسوزانیم
» کمپین های خودجوش اصلاح الگوی مصرف آب، قوی تر از تبلیغات سازمانی
» استفاده از تکنیک تکان خوردن موها برای تبلیغ بنياد كودكان سرطاني
» بدون شرح: حرفه ای در ...
» طراحی گرانقیمت ترین مسواک جهان 4 سال زمان برده است!
» درخواست از دیزاینرها براي مقابله در برابر ابولا
» آموزش مهمترین رویکرد توسعه بازاریابی دنیای امروز است

» همشهری آنلاین: چراغ هوشمند لمسی
» مارکتینگ نیوز: تبلیغات خلاق: آدامس تریدنت
» فارس: فروش ۳۹.۴ میلیون آیفون در سه ماه
» دنیای تبلیغات: پنج نکته حیاتی درباره بازاریابی از آنتونی رابینز
» شارا: چگونه برای کسب و کار خود یک کمپین موفق ایجاد کنید
» تسنیم: "Galaxy S۵ Plus" چه مشخصات جدیدی دارد؟
» فازنت: «مایکروسافت لومیا» جایگزین برند «نوکیا» خواهد شد
» ایتنا: فیس بوک رتبه اول رقابت خبری را کسب کرد
» ایده یاب: کتاب Flowershop in the House of Flowers
» موبنا: لنوو بلک‌بری را می‌خرد

 

 
چهارشنبه پولی!


ام‌بی‌ای‌نیوز:کمپین تبلیغاتی؛ برنامه‌ریزی هماهنگ و منسجم در شاخه‌های مختلف تبلیغات به همراه اجرای آن‌ها به‌صورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیرگذاری بهتر و پیشبرد اهداف ارتباطات بازاریابی است. اجرای دقیق کمپین تبلیغاتی برای تمامی شرکت‌ها حائز اهمیت است. کمپین تبلیغاتی توسط شرکت دلپذیر برای آگاهی مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده است. برهمین اساس به سراغ شرکت دلپذیر و شرکت تبلیغاتی طراح این کمپین رفتم.

آقای صادقپور مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت کدبانو (دلپذیر) در مورد مراحل ایده تا اجرا این کمپین گفت: در دلپذیر اجرایی کردن هر کار بر اساس آمار، تحقیقات بازار، تحلیل و نتایج قابل اجرا برنامه‌ریزی و فازبندی می‌گردد. لذا قبل از اقدام به برنامه‌ریزی برای کمپین چهارشنبه پولی تحقیقات گسترده‌ای انجام شد که این تحقیقات، شامل: پرسش و تحقیق در 22 منطقه تهران از مصرف‌کنندگان نهایی، خرده و عمده فروشان محصولات دلپذیراست. اینکه چه نوع روش انگیزشی‌ای (promotion) برای جلب نظر مشتری کارایی بیشتری داشته و دلپذیرتر است، هدف اصلی این تحقیقات گسترده بود.

ما از تحلیل نمونه‌های آماری جمع آوری شده به برگزاری قرعه کشی در شرایط فعلی به عنوان بهترین شیوه رسیدیم و براساس همین نتایج، مبلغ جایزه و زمان (هفتگی) این قرعه‌کشی مشخص شد. در واقع این اقدام دلپذیر نیز به مانند تمامی عملکردهای گذشته خود براساس آمارگیری و تحقیقات بازار است. برای اطلاع رسانی این کمپین از رسانه‌های گوناگونی مانند بیلبورد، تلویزیون، رادیو، وب سایت و نشریات استفاده شده است.
این کمپین به‌صورت سراسری در کل کشور اجرا خواهد شد. این کمپین به شکل تیزینگ (به فکر واداشتن اذهان)، کدگذاری شد که بعد از بازشدن این کد، قرعه کشی آغاز شد و با اعلام برندگان و تهیه مستندی از مراسم قرعه کشی برای باورپذیری مخاطبان ادامه خواهد داشت.

وی در مورد شعار اصلی کمپین گفت: شعار آشپزی با دل و جان که در زیر کاراکتر دلپذیر درج شده، در این کمپین برجسته شده است. در واقع کاراکتر آشپزی با دل و جان (قلب) جایگزین کاراکتر قدیمی دلپذیر (سرآشپزی با شمایل آشپزهای قدیمی فرانسوی و کلاه مخصوص) شده است. این تغییر نیز براساس آمارگیری از مصرف‌کنندگان دلپذیر صورت گرفت. این کاراکتر (به شکل قلب و باکلاه سرآشپز) از طرف مصرف‌کنندگان مورد استقبال قرار گرفته است.
برای معرفی این کاراکتر ابتدا از رسانه‌ها شروع کردیم و سپس لیبل محصولات را تغییر خواهیم داد.

صادق پور در مورد کانسپت و مفهوم (چهارشنبه پولی) این کمپین گفت: چهارشنبه پولی مفهومی نوستالژیک برای ایرانی ها دارد.
چهارشنبه؛ روز خاصی برای ما ایرانیان است. "چهارشنبه پولی" بر وزن چهارشنبه سوری یادآور روزی آیینی در فرهنگ کهن ایران باستان است. در قدیم نیز در این روز قرعه کشی ها صورت می‌گرفته است. همچنین بر اساس باورهای مذهبی چهارشنبه، روزی به جهت استجابت دعا و نیایش خوانده شده است.

وی هدف دلپذیر را از این قرعه کشی این گونه بیان کرد: براساس تحقیقات بازار 98 درصد ایرانیان با برند دلپذیر آشنایی کامل (Brand Awareness) دارند. در نتیجه دلپذیر برای خرید محصول توسط مردم نیازی به دادن جایزه ندارد. محصولات دلپذیر بر طبق آمارهای مستند (Blind Test) در طعم و مزه نیز همیشه براساس تلاش خود، برند اول بوده است. در نتیجه دلپذیر به منظور همیاری و خرسندی مشتریان در این شرایط اقتصادی تصمیم به برگزاری قرعه‌کشی گرفته است. در واقع هدف دلپذیر، همیشه همراهی و خوشحالی مصرف‌کنندگان و مردم است.

دراین قرعه کشی هر هفته 20 میلیون تومان به یک نفر (که با ارسال کد محصول درج شده بر روی کالا به‌صورت پیامک داده و در قرعه کشی برنده شده) داده خواهدشد.

طراحی و برنامه‌ریزی این کمپین تبلیغاتی بر عهده شرکت تبلیغاتی شبکه آفتاب بود. بر همین اساس سراغ خانم صادقی و آقای سبیلی از این شرکت برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طراحی این کمپین رفتم.

خانم صادقی در مورد مراحل شکل‌گیری این کمپین گفت:
ایده ی اولیه این قرعه کشی در کمیته های تبلیغاتی هفتگی مشترک بین دلپذیر و شبکه آفتاب شکل گرفت: ایده ای مبنی بر برگزاری قرعه کشی به صورت هفتگی، در یک روز مشخص و برای تمام محصولات دلپذیر.
قرعه کشی که در آن هر هفته یک نفر برنده ی بیست میلیون تومان می شود.

چرایی هایی نیز در پس شکل گیری ساختار کلی این ایده وجود دارند:
چرا قرعه کشی هفتگی؟
چون با توجه به چرخه خرید محصولات دلپذیر که مصرف روزانه دارند، تکرار قرعه کشی در هر هفته، انگیزه ی خرید را در مصرف کننده افزایش می دهد و هر هفته برابر می شود با یک فرصت جدید برای برنده شدن.

و به چه دلیل جایزه را نقدی درنظر گرفتید؟
در نظر سنجی هایی که قبل از طرح این پیشنهاد روی نمونه هایی از بازار هدف انجام گرفت "جایزه نقدی" با اختلاف معناداری نسبت به خانه، ماشین، سفر و... به عنوان اولین گزینه از طرف پرسش شوندگان انتخاب شد.

و به چه علت بهتر بود که قرعه کشی هر هفته در یک روز ثابت برگزار شود؟
چون این موضوع به انتقال سریع پیام، سهولتِ فهم و ارتباط با مکانیزم قرعه کشی و همچنین به ماندگاری آن در ذهن مخاطب کمک می کند. از طرفی تکرار یک اتفاق به شکل متوالی و در یک زمان مشخص آن را به یک عادت تبدیل می کند. عادتی که موجب برنامه ریزی برای مخاطب می شود. او شش روز هفته را فرصت دارد تا محصول دلپذیر را خریده و کد روی محصول را با پیامک به سامانه ی تلفنی اعلام شده ارسال کند و در یک روز مشخص نیز منتظر شنیدن خبر خوب برنده شدنش باشد.

به این ترتیب، نوبت رسید به مرحله ی که باید در مورد انتخاب یکی از روزهای هفته تصمیم گیری می شد. تصمیم گیری که نتیجه ی آن برگزاری قرعه کشی در روز چهارشنبه بود. روزی که به تعطیلات آخر هفته نزدیکتر است. روزهای تعطیل آخر هفته، هم وقت خوبی ست برای خرید مایحتاج هفتگی خانه( که می تواند شامل محصولات دلپذیر نیز باشد) و هم فرصت مناسبی ست برای آشپزی ها و غذا خوردن های دورهمی و دست جمعی خانواده که در آن امکان مصرف محصولات دلپذیر، صحبت در مورد قرعه کشی و اقدام به ارسال پیامک و ... وجود دارد. پس هر چه روزِ قرعه کشی دلپذیر به آخرِ هفته نزدیکتر باشد امکان یادآوری آن در موقعیت های ذکرشده بیشتر است.

انتخاب روز چهارشنبه، از طرفی تمام روزهای آغازین هفته را نیز برای خرید و مصرف و ارسال پیامک در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.
بعد از این، طراحی ایده خلاقه، شعار و تم محوری کمپین قرعه کشی آغاز شد و "چهارشنبه پولی های دلپذیر" از میان ایده ها و شعارهای زیادی که در کارگاه های پردازش ایده به آن ها رسیدیم با بیشترین رای انتخاب شد.

"چهارشنبه پولی دلپذیر" کُدهای اصلی پیام را در خود دارد. کوتاه و ساده، خودمانی و خوش آهنگ است و سر زبان ها می افتد. با توجه به این که نمی توان اثربخشی ناشی از شباهت آن به "چهارشنبه سوری" را نیز در نظر نگرفت. شباهتی که باعث می شود "چهارشنبه پولی" با سرعت بیشتر و ماندگاری طولانی تری در ذهن مخاطب ثبت شود.
کمپین "چهارشنبه پولی های دلپذیر " با فاز انتظاری "چهارشنبه پولی" آغاز شد و در فاز بعد اطلاعات مربوط به جوایز و چگونگی شرکت در قرعه کشی در اختیار مخاطب قرار گرفت .

اکنون به مدت 5 هفته است که قرعه کشی های دلپذیر در روزهای چهارشنبه برگزار می شوند. در همان روز چهارشنبه، شخص برنده طی یک تماس تلفنی از این خبر خوب مطلع می گردد. نام برنده طی روزهای هفته از طریق زیرنویس های تلویزیونی اعلام شده و یکشنبه ها نیز اسم و عکس شخص برنده در روزنامه ایران منتشر می شود.
چهارشنبه پولی های دلپذیر تا اطلاع ثانوی ادامه دارند.









mbanews.ir _ واحد خبر _ نرگس فرجی
پنجشنبه 25 مهر 1392

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • آگهی های قلب دار، براساس کاراکتر تغییر یا ...
  • همراه‌اول هفته‌ای 200 میلیون تومان جایزه ...
  • بوی عید می آید
  • پیامک «شما در قرعه‌کشی برنده جایزه شده ا ...
  • مثل بهار سرسبز باشید
  • هشدار صداوسیما درخصوص پیامک‌های جعلی
  • پیامک‌های تبلیغاتی آزاد شدند!
  • بوی خوش چهره افراد را جذاب‌تر می‌کند
  • ستون ششم: دلپذیزِ دلپذیر!
  • ستون ششم: دلپذیر، لباس نو می خواهد
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 18 | نويسنده: سارا | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/12/1392 - 06:37
     
    [b]واقعا چرا هیچ جایی کدهای برنده شده اعلام نمیشه در صورتب که در تبلیقات گفته میشه هر هفته وارد وب سایتشون میشه ما شدیم بازیچه..................
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 17 | نويسنده: روشا | [ايميل] | تاريخ ارسال: 7/12/1392 - 17:22
     
    سلام .لطفازمان قرعه کشی روتوتلویزیون مشخص کنید.وتوسایت تون هم بزنید.ممنون. love
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 16 | نويسنده: tara | [ايميل] | تاريخ ارسال: 23/11/1392 - 19:18
     
    با سلام
    منم پرسشی مثل بیشتر دوستان دارم "از کجاباید بفمیم برنده شدیم؟؟؟”
    خواهشا جواب دهید
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 15 | نويسنده: سما | [ايميل] | تاريخ ارسال: 20/11/1392 - 00:29
     
    ببخشید کد محصولات رو باید به چه شماره ای پیامک کنیم. اخه چرا اطلاعات کامل نمیدین؟

     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 14 | نويسنده: فرجی (خبرنگار) | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/11/1392 - 16:29
     
    دوستان عزیز،شما می توانید سوالهای مربوط به قرعه کشی را از روابط عمومی وامور مشتریان شرکت دلپذیر پیگیری کنید.اطلاعات کامل درمورد شماره این دوواحد درسایت این شرکت به نشانی http://kadbanooco.com موجود است.باسپاس
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 13 | نويسنده: حسین | [ايميل] | تاريخ ارسال: 8/11/1392 - 09:13
     
    همش دروغه اصلا معلوم نیست اسامس برنده های هر هفته کجا میره.از کجا میاد کی قرعه کشی میه.[s]دروغ دروغ دروغ دروغ تا کیییییییییییییییییییییییییییی
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 12 | نويسنده: پرویز گودرزی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 7/11/1392 - 08:20
     
    با سلام وخسته نباشی خدمت مدیریت محترم شرکت دلپذیر ما از محصولات خوب شما زیاد استفاده می کنیم ولی چند تای ان را برایتان پیامک می کنم امید وارم من هم برنده بشوم در چهار شنبه پولی شما با تشکر تلفن 09377370230 02122706645
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 11 | نويسنده: نكيسا | [ايميل] | تاريخ ارسال: 2/11/1392 - 20:34
     
    سلام ما ازكجا بفهميم اسمون زيرنويس ميشه وكدوم شبكه پخش ميشه خواهشا بهمون بگين توروخدا what
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 10 | نويسنده: امیریان | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/11/1392 - 19:12
     
    سلام مراسم قرعه کشی از کدوم شبکه پخش میشه
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 9 | نويسنده: زهرا | [ايميل] | تاريخ ارسال: 19/09/1392 - 12:44
     
    اگر کد محصول به نام کسی در قرعه کشی در بیاید شما با او تماس میگیرید؟
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 8 | نويسنده: شاهی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 13/09/1392 - 12:42
     
    من تصمیم دارم که اگه خدا لطف کرد و این جایزه به نام کد ما انتخاب شد، با اینکه خودمون خیلی به این پول احتیاج داریم، میخوام یه بخشی از این پول رو به یکی از آشناها که به شدت نیاز به پول داره، قرض بدم و یه بخشی رو هم به یکی از حسنیه هایی که در اطراف یزد واقع شده، کمک کنم چون اون ده گازکشی شده اما مسجد و حسینیه اش رو به خاطر هزینه بالای گازکشی نتونستن گازکشی کنن و دلم می سوزه که عزادارهای اباعبدالله بوی ناخوشایند گاز رو استشمام کنن. بخش دیگر این پول رو میخوام به همسرم بدم تا بتونه قسط هاش رو بپردازه و پول باقی مانده، البته اگه چیزی باقی بمونه، برای خودم. امیدوارم خدا از نیات من راضی باشه.

    آمین
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 7 | نويسنده: ستاره | [ايميل] | تاريخ ارسال: 10/09/1392 - 01:38
     
    چرا قرعه کشی کشی رو تو یکی از برنامه های تلوزیون تو ی روز و ساعت مشخص پخش نمیکنید.همون اعلام نتایج قرعه کشی تون هم نامشخص(اخه تو زیر نویس اون هم 30 ثانیه ای) .از کجا بفهمیم راست میگین ما رو سرکار نذاشته باشین.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 6 | نويسنده: نیلوفر | [ايميل] | تاريخ ارسال: 30/08/1392 - 23:31
     
    منم به این پول خیلی نیاز دارم کاش ببرم.تا تو این برف نخوایم با موتور بریم

    مروز یخ کرده بودم برف شدیدی میومد واقعا آرزو کردم ببرم تا حداقل یه پیکان بتونیم بخریم......
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 5 | نويسنده: میهمان | [ايميل] | تاريخ ارسال: 30/08/1392 - 08:07
     
    من دیروز کد محصولتون رو اس کردم دعا دعا میکنم این سری شانس من باشه چون اگه باشه من به اون پول واقعا احتیاج دارم اگه نشه مجبوریم عصای دست شوهرم که ماشینه شو با اون پول در میاره رو بفروشیم
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 4 | نويسنده: چکار به نامم دارین | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/08/1392 - 11:32
     
    والا ما که میگیم قرعه کشی دلپذیر دروغه اگه صحت داشت مثل محسن بطور زنده اعلام میشد چون دلپذیریا بخوان جایزه بدن دادار دودور نکنن!!!!!!!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: نغمه | [ايميل] | تاريخ ارسال: 9/08/1392 - 17:44
     
    سلام اگه قرعه کشی شما درست هست پس چرا تو تلویزیون مثل قرعه کشی چای محسن نشان نمیدهید من شاید 100 تا کد فرستادم حتی 1000 تومن هم برنده نشدم
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: علی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 2/08/1392 - 14:13
     
    "براساس تحقیقات بازار 98 درصد ایرانیان با برند دلپذیر آشنایی کامل (Brand Awareness) دارند"
    مردم از خدا هم 98 درضد آگاهی کامل ندارند، این بابا ظاهرا نمی دونه تحقیقات بازار یعنی چی یا 98 رو از 100 دقیق متوجه نیست یا تو ایران نیست و نمی فهمه 98% ایران یعنی کیا و کجای ایران... 98% میدونن الان رئیس جمهور کیه؟؟؟
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: دوست | [ايميل] | تاريخ ارسال: 28/07/1392 - 08:09
     
    فکر نمی کنید برای باورپذیر کردنش زمان رو از دست دادید؟!!!! فشار تبلیغاتتون هم کم شده...فاصله های بین اجرای بخشهای مختلف این کمپین مناسب نبود!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر