پنجشنبه 25 مهر 1392

"شرکت داروسازی دکترعبیدی" به منظور معرفی محصولات جدید خود نمایشگاهی را در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار کرد. نمایشگاه در روزهای 18 و 19 مهرماه برگزار شد. برای بازدید از این نمایشگاه از تمامی داروخانه‌های سطح شهر تهران دعوت به عمل آمده بود. "آقای محسن فیاض دستجردی" مدیر ارشد محصول شرکت داروسازی دکتر عبیدی در گفتگویی اهداف این شرکت را از برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

هدف از برگزاری نمایشگاه چیست؟
شرکت داروسازی دکتر عبیدی بیش از 67 سال در زمینه تولید داروهای مختلف سابقه فعالیت دارد. داروهای تولیدی توسط این شرکت نه تنها برای متخصصین و دست‌اندرکاران صنعت دارو، بلکه برای تمامی مردم نیز نامی آشنا است. داروهای سرماخوردگی و گوارشی عبیدی از جمله داروهای پرمصرف عموم مردم است. با این وجود، شرکت خواهان تحولی جدید در مسیرحرکت خود است. این تحول جدید با تولید داروهای نو، باکیفیت و بسته‌بندی و طراحی‌های جدید شروع شده است. در همین راستا شرکت درصدد معرفی این تحول جدید از شیوه‌های مختلف به گروه‌های مخاطب خود می باشد.
"نمایشگاه روز عبیدی" به منظور معرفی داروهای جدید به دکتران داروساز و صاحبان داروخانه‌ها برپا شده است. این نمایشگاه در 5 بخش به معرفی این داروها و بسته‌بندی‌های جدید آن‌ها می‌پردازد. د رواقع داروهای ارائه شده در این نمایشگاه از لحاظ کیفیت و بسته بندی تفاوتی با همتایان خارجی خود ندارند.

در مورد بخش‌های مختلف این نمایشگاه برایمان بگویید؟
نمایشگاه شامل 5 بخش است. 3 بخش به معرفی داروهای تولید شده توسط شرکت داروسازی دکتر عبیدی مربوط بوده و 2 بخش به شرکت‌های همکار با شرکت داروسازی دکتر عبیدی اختصاص داده شده است.
این بخش‌ها شامل: بخش داروهای عفونی، غدد و داروهای مربوط به زنان، بخش OTC شامل داروهای سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان، ضد درد و داروهای گوارش، بخش داروهای قلبی و عروقی داروهای اعصاب و روان و دیابت است. بخش شرکت‌های همکار با شرکت داروسازی دکتر عبیدی شامل: شرکت پخش سراسری آدوراطب ( که مسوولیت پخش بخش عمده‌ای از محصولات شرکت دکترعبیدی را دارا می‌باشد) و شرکت بین‌المللی سانوفی (SANOFI ) که شرکت دکترعبیدی برخی ازداروهای این شرکت بین المللی را در ایران تولید می‌کند از جمله داروهای Telfast، Plavix و Stilnox.

در مورد داروها و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه برایمان بگویید؟
در این نمایشگاه دو دسته دارو معرفی و ارائه شده است. دسته‌ای از داروها به تازگی توسط شرکت تولید و دسته دیگر قبلا تولید ولی با نام تجاری جدید و طراحی بسته‌بندی جدیدی به مخاطبان معرفی می‌شوند. ازجمله داروهایی که به تازگی با فرمولاسیون جدید توسط شرکت داروسازی دکتر عبیدی تولید و عرضه شده اند می‌توان به آنتی بیوتیک تاوانکس (TAVANEX) که از دسته داروهای عفونی می‌باشد و داروی ضد درد کدیمال (کافئین موجود در این دارو موجب افزایش اثرضد دردی استامینوفن می‌شود) اشاره کرد. اما داروهایی که قبلا تولید ولی با نام تجاری جدید و بسته‌بندی های تازه ارائه شده‌اند می‌توان به خانواده داروهای سرماخوردگی کوریزان (CORIZAN FAMILY) اشاره کرد. در واقع داروی سرماخوردگی دکتر عبیدی برای تمامی اقشار شناخته شده بود. کوریزان با کیفیت بهتر و دسته‌بندی های متنوع‌تر به بازار مصرف ارائه شده است (کوریزان سرماخوردگی بزرگسالان، کوریزان روز و شب و کوریزان آنتی هیستامین دکونژستانت). شرکت با این دسته‌بندی حق انتخاب برای مصرف‌کنندگان این داروها با توجه به نوع علائم بیماری ایجاد کرده است. در یک‌سال اخیر شرکت بیش از 20 نوع داروی جدید که شامل داروهایی با فرمولاسیون کاملا جدید و یا با نام تجاری و بسته‌بندی‌های جدید به بازار ارائه کرده است.

شرکت داروسازی دکترعبیدی با چه هدفی خواهان ایجاد تحولی جدید می‌باشد؟
درحال حاضر در کشور، داروهای با کیفیت توسط برخی شرکت‌های داروسازی در حال تولید است، اما در ایران کمتر به بسته‌بندی و معرفی موثر محصولات با کیفیت دارویی توجه شده و معمولا این محصولات با بسته‌بندی‌های بی‌کیفیت و بدون معرفی موثر روانه قفسه داروخانه‌ها می‌شوند. این درحالی است که همین محصولات با بسته‌بندی زیبایی توسط کشورهای خارجی تولید و روانه بازار ایران می‌شوند. با اینکه در اغلب موارد این دو محصول (خارجی و داخلی) با یک کیفیت بوده، ولی به دلیل بسته‌بندی بهتر محصول خارجی و حجم بالای فعالیت‌های بازاریابی، در اکثر مواقع توسط مصرف‌کنندگان انتخاب می شوند. شرکت داروسازی دکتر عبیدی درصدد ایجاد تحولی نو در صنعت داروسازی کشو راست.این شرکت خواهان تولید داروهایی باکیفیت و با استاندارد بین‌المللی می‌باشد. اما در کنار این کیفیت، شرکت در حال تغییر ظاهر و بسته‌بندی محصولات خود برآمده و در جهت معرفی محصولات جدید خود، برنامه‌های مشخص و منسجمی را برای کلیه گروه‌های مخاطب خود تدوین کرده است.

در مورد طراحی بسته‌بندی این محصولات برایمان بگویید؟
در شرکت داروسازی دکتر عبیدی هم زمان با شروع تولید دارو، تحقیقات بازار نیز آغاز می‌شود. همزمان با تولید، طراحی بسته‌بندی متناسب با دارو، همراه با مطالعات و تحقیقات صورت می‌گیرد.

برای بازاریابی این محصولات جدید دارویی چه اقداماتی انجام شده است؟
برای این موضوع سه گروه هدف برای ما تعریف شده است. گروه اول، پزشکان و متخصصین است. شرکت برای این گروه، افرادی را به منظور ارائه اطلاعات علمی دقیق‌تر درمورد دارو و کیفیت آن‌ها در اختیار گرفته است. این افراد به پزشکان در مورد مزایای داروها با رویکرد کاملا علمی اطلاع رسانی خواهند نمود. گروه دوم، صاحبان داروخانه‌ها و داروسازان هستند که از طریق برپایی این نمایشگاه‌ها، کنگره‌ها و همچنین تماس مستقیم این محصولات به آنها معرفی می‌شود. این نمایشگاه از تهران شروع و به صورت سراسری ادامه خواهدداشت. در این نمایشگاه کلیه داروخانه‌های سطح تهران دعوت شده و به آن‌ها اطلاع رسانی شده است. گروه سوم، مصرف‌کنندگان بوده که طبق قوانین وزارت بهداشت ایران، ارائه هرگونه اطلاعات مستقیم دارویی به آن‌ها جایز نمی‌باشد. در نتیجه شرکت به‌طور غیر مستقیم از طریق برپایی کمپین‌های سلامتی داروها را به این گروه معرفی می‌کند. برای مثال کمپینی با موضوع ترک سیگار در پارک چیتگر تهران برگزار شد. در این کمپین به مردم فواید ترک سیگار و آدرس و شماره تلفن مراکز ترک سیگار شهرداری و مراکز بهداشت داده شد. مسلما در این مراکز متخصصین مربوطه با داروی ترک سیگار عبیدی (Wellban) ولبان آشنایی کامل دارند. شعار این کمپین "نفسی تازه کن، گامی نو بردار" بود. کمپین دیگر ما در زمینه معرفی داروهای سرماخوردگی بود. در این کمپین؛ ویژه نامه‌ی مشترکی در نشریه‌های مربوط به سلامت و بهداشت جامعه در مورد سرما خوردگی تهیه و نشر پیدا کرد. در این ویژه نامه در مورد شیوه‌های درمان و پیش‌گیری از سرماخوردگی به مردم اطلاع رسانی شد. اطلاعات مختلفی از قبیل درمان‌های خانگی سرماخوردگی، داروهایی که در روز یا شب در مورد سرماخوردگی می‌توان استفاد کرد، داده شده است. کمپین بعدی در زمینه بیمارهای گوارشی خواهد بود.

برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟
در حال حاضر رابطه تعاملی میان شرکت و متخصصین شکل گرفته است. بیماران با اعتماد به پزشکان، داروهایی که توسط پزشکان تجویز شده مصرف می‌کنند. شرکت با ارائه اطلاعات دقیق و علمی به پزشکان آشنایی آنان را با داروهای شرکت داروسازی دکتر عبیدی روز به روز بیشتر کرده و از سوی دیگر درصدد تولید باکیفیت‌تر محصولات خواهیم بود. هدف اصلی شرکت در آینده تولید داروهایی برای بیماران خاص (سرطانی و...) خواهد بود. شرکت داروسازی دکتر عبیدی تمامی تلاش خود را درجهت تولید داروهای با کیفیت با قیمت مناسب برای تمامی قشرهای جامعه ادامه خواهد داد.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • داروسازی دکتر عبیدی، پیشتاز در صنعت دارو ...
  • واکنش دکتر عبیدی به بحران مولکول والسارت ...
  • کیفیت برای سلامت با داروسازی دکتر عبیدی
  • ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان
  • 50درصد فروش اینترنتی دارو تقلبی است
  • اولين پرديس تفريحي بدون دخانيات در ايران
  • بازاریابی دارو در ایران تخصصی می شود
  • تبلیغ برای هیچ!
  • جریان در شریان
  • 500 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید دا ...
  •