» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
 تبلیغات خدمات پزشکی توسط صدا وسیما، خلاف قانون است

یکشنبه 28 مهر 1392

عضو شورای عالی انجمن پریودنتولوژی ایران با هشدار نسبت به تبلیغات خدمات پزشکی که اخیرا از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، گفت: ورود صدا و سیما به تبلیغات پزشکی و دندانپزشکی خلاف قانون و تهدید کننده سلامت جامعه است.
به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، دکتر امیر رضا رکن که در آستانه برپایی "سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران" که 8 تا 10 آبان ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می شود، سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: براساس قوانین موجود، تبلیغات گروه پزشکی در ایران ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه با وجود این ممنوعیت قانونی، شاهد تبلیغات خدمات پزشکی در مجلات و برشورهای تبلیغاتی هستیم، یادآور شد: بدتر از تبلیغات در این رسانه ها، تبلیغات خدمات پزشکی در صدا و سیماست که از آن به عنوان رسانه ملی یاد شده با بودجه بیت المال و بودجه عمومی دولت اداره می شود.
به گفته دکتر رکن بعضی از برنامه های صدا و سیما، مطالبی را ارایه می کنند که نه تنها براساس هیچ منطق علمی قابل دفاع نیست که با ارایه اطلاعات غلط و آگاهی نادرست به مردم، سلامت آنان را در معرض تهدید قرار می دهد.

وی خاطرنشان ساخت: طی سال‌های اخیر صدا و سیما که با توسعه کمی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی با کمبود اعتبار مواجه شده، برای جبران بخشی از کسری بودجه خود با دعوت از کارشناسان پزشکی از آنان می خواهد در قبال پرداخت وجه به این سازمان به معرفی خدمات و کلینیک شخصی خود بپردازند.
عضو شورای عالی انجمن پریودنتولوژی ایران با اغوا کننده خواندن این قبیل اطلاع رسانی ها به مردم که در حقیقت نوعی تبلیغ در امور پزشکی به حساب می آید و مخاطبان از آن بی اطلاع هستند، افزود: متاسفانه صحت و سقم اطلاعات ارایه شده از سوی این افراد در هیچ مرجعی ممیزی نمی‌شود و ملاک تنها پرداخت وجه به این سازمان از سوی پزشکان یا کارشناسان است.

دکتر رکن با ابراز تاسف از این موضوع اظهار داشت: تماس با دندانپزشکان و شرکت‌های وارد کننده ایمپلنت نیز طی یک سال اخیر از سوی صدا و سیما افزایش چشمگیر داشته، تماس گیرندگان که به گفته خودشان شرکت‌های طرف قرارداد با این سازمان هستند، بر حسب معروف و صاحب نام یا گمنام بودن دندانپزشکان از آنان می خواهند با پرداخت مبالغی میلیونی در برنامه های رادیو – تلویزیون حضور یابند.

به گفته کارشناس انتظامی سازمان پزشکی قانونی، اخیرا تعداد پرونده های شکایت شده در زمینه ایمپلنت به طور چشمگیری افزایش یافته که می توان تبلیغات فریب دهنده در مورد ایمپلنت را یکی ازعلل اصلی افزایش این شکایت ها دانست.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • هیچ نظارتی بر تبلیغات ایمپلنت در کشور نیس ...
  • هرنوع تبلیغ پزشکی غیرقانونی است
  • نظارت بر تبلیغات پزشکی وظیفه وزارت ارشاد ...
  • آیا تبلیغات تلویزیونی کرم حلزون ادامه می ...
  • ساماندهی و رصد آگهی‏های پزشکی، بهداشتی و ...
  • عدم همکاری وزارت ارشاد برای نظارت بیشتر ب ...
  • افراد تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای، تصمیم ب ...
  • چاپ آگهی پزشکان بدون مجوز خلاف است
  • صداوسیما و استفاده از ابزارهای جدید تبلی ...
  • «دکتر گوگل» از راه رسید
  •