» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
فروشگاهی که قندخون مشتری را می‌سنجد


ام‌بی‌ای‌نیوز:در دنیای‌ کسب‌وکار، کسانی‌ که‌‌ ایده‌های‌خلاقی‌ برای‌ مشتریان‌ و مصرف‌کنندگان‌ خود داشته‌ باشند ماندگار خواهند ماند.
ارائه محصول‌های ویژه و تمرکز شدید روی کیفیت خدمات باعث ارزشمند شدن محصول از نظر مشتری و موجب وفاداری آن‌ها می‌شود. با توجه به اهمیت نقش مشتری مداری در امر بازاریابی، مهم‌ترین ضعف ممکن می‌تواند عدم برقراری ارتباط موثر و استمرار این ارتباط با مشتریان باشد. این نوشتار در مورد بررسی عملکرد فروشگاهی با ارائه محصولات و خدماتی خاص است. فروشگاهی که در کنار فروش محصولات غذایی خدمات پزشکی نیز ارائه می‌دهد.

وقتی وارد فروشگاه رژیمی شدم، خانمی با روپوشی سفید به مانند پرستارها به استقبالم آمد و شروع به توضیح در مورد محصولات فروشگاه که همگی رژیمی برای بیماران دیابتی و کسانی که این روزها دغدغه آن‌ها رژیم غذایی است، به من داد. همین نحوه برخورد این فروشنده (با تحصیلات تخصصی پرستاری) انگیزه برای گفت‌وگو با مسوولین این فروشگاه رژیمی شد. حمید عطری (مدیرمالی و اسپانسر) و داود غلامی (قائم مقام و اسپانسر) که هر دو از دبیران رسمی آموزش وپرورش بودند در این گفت‌وگو من را همراهی کردند.

ایده شکل‌گیری این فروشگاه از کجاست؟
غلامی:خیلی اتفاقی در زمان تدریس در یکی از دبیرستان‌های غیرانتفاعی با دکتر امیدی (مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی) آشنا شدم. ایشان پیشنهاد شکل‌گیری این مجموعه را به من داد. بعد از در میان گذاشتن با همکارم آقای عطری به این نتیجه که فعالیت در این زمینه از هر دو جنبه مادی و معنوی سودآور است رسیدیم.

فروشگاهی که قندخون مشتری را می‌سنجد


در مورد خدماتی که در این فروشگاه ارائه می‌دهید برایم توضیح دهید؟
غلامی: در ابتدا ما اصلا دید فروشگاهی نسبت به این مرکز را نداشتم. نگاه ما بیشتر در جهت خدمات رسانی و کنترل دیابت بیماران این منطقه بود. بعد از بررسی به این ایده‌ که در کنار ارائه خدمات درمانی، فروشگاه مواد غذایی را برای این افراد که متفاوت از افراد معمولی بودند رسیدیم. در این مدت نیز خدمات خوبی را در زمینه پزشکی، تزریقات، مشاوره تغذیه و... به این گونه بیماران داده‌ایم.

از شروع کار چه مراحلی را طی کرده‌اید؟
غلامی: برای شروع کار نزدیک به 6ماه تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه بیماران دیابتی انجام دادیم. در حین تحقیق به مراکز مشابه مراجعه و ایده‌هایی نیز از آن‌ها گرفتیم. البته باید بگویم، هیچ مرکزی به مانند ما فعالیت گسترده‌ای ارائه نمی‌دهد. در این زمینه خانم چائیچی مدیر مرکز که قبلا با انجمن فعالیت داشت، حمایت زیادی را برای شروع و همکاری با ما انجام داد.

آیا این مرکز شعبه‌های دیگر نیز دارد؟
در منطقه جنوب تهران ما اولین مرکز هستیم ولی از شعب دیگر پیشنهادات زیادی را دریافت کرده، که هنوز چون خودمان به طور کامل شکل نگرفته‌ایم موافقیتی در این زمینه صورت نگرفته است.

ترکیب فروشگاه مواد غذایی در کنار مرکز ارائه خدمات پزشکی چه نام‌گذاری می‌شود؟
در حال حاضر یکی از دغدغه‌های جامعه کاهش قندخون و کاهش وزن افراد است. در نتیجه تغذیه افراد باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند هر دو این موارد را کنترل کند. در نتیجه به نظر من این دو کنار هم جوابگوی مشتری خواهند بود. کلیه مواد غذایی ارائه در این فروشگاه یا قند آن‌ها فوق‌العاده پایین است و یا قند آن‌ها بی ضرر است. در مورد میزان چربی نیز این مواد غذایی به همین صورت است. بسیاری از شرکت‌ها درخواست ارائه محصولات مختلف خود را به فروشگاه ما دادند، اما چون بسیاری از محصولات در راستای هدف ما نبود پذیرشی از سمت ما صورت نگرفته است.

مشتریان شما چه کسانی هستند؟
عطری: زمانی که بحث درمان بیماران دیابتی را شروع کردیم؛ متوجه ابعاد دیگری از این بیماری مانند چربی خون، اسید اوریک و حتی مشاوره‌های مختلف تغذیه به بیماران و خانواده‌ها نیز شدیم. در نتیجه سعی به ارائه مجموعه کاملی برای این بیماران از جمله: متخصص پوست، روانشناس و... غیره کردیم. در فروشگاه ابتدا با محصولات دیابتی شروع کرده و بعد متوجه نیازهای دیگر بیماران دیابتی شده، محصولات دیگر نیز به مجموعه اضافه شد. در نتیجه مرکز ترکیبی از فروشگاه و مرکز درمانی شد. ولی هرگز به سمت اینکه این فروشگاه به شکل یک سوپرمارکت معمولی باشد نرفته و نخواهیم رفت.

فروشگاهی که قندخون مشتری را می‌سنجد


در این زمینه شرکت‌های مواد غذایی دیگر به شما کمکی کرده‌اند؟
شرکت‌های لبنی پگاه‌ و کاله در سبد کالایی خود محصولات رژیمی‌ داشتند. حال از هر دو این شرکت‌ها تقاضا کردیم، محصولات متناسب با بیماران دیابتی و یا کسانی که خواهان رژیم غذایی هستند را به ما ارائه کنند.

آیا محصولات تولید خود را در این فروشگاه ارائه می‌دهید؟
غلامی: در آینده نزدیک درصدد انجام این کار هستیم. قصد داریم عرقیجاتی را با همکاری یکی ازشرکت‌های خاص برای بیماران دیابتی تولید کنیم. نام محصولات جدید ما "دیاکات" خواهد بود. همچنین تهیه کفش‌های مخصوصی برای این بیماران و تولید عسل مخصوص این بیماران از برنامه‌های آینده ما است.

چه برنامه‌ای برای جذب مشتری دارید؟
در این مجموعه همه کارکنان با تمام انرژی و توان در حال خدمات رسانی هستند. وقتی که وارد فروشگاه می‌شوید، همکاران بدون در نظرگرفتن خریدار بودن یا نبودن، با شما همراهی کرده و زیان آور بودن شکر و نمک و مفید بودن محصولات رژیمی را کاملا به شما توضیح می‌دهند. این فعالیت برای ما، زمان‌برخواهد بود ولی اگر مشتری برای بار اول اطلاعات را بگیرد برای بار دوم محصول مورد نظر راشناخته و مورد استفاده قرار می‌دهد. چون مشتری ما خاص است درنتیجه پرسنل نیز باید تخصصی و ویژه باشد.

فروشگاهی که قندخون مشتری را می‌سنجد


این فروشگاه ازچه زمان شروع و در موردنام فروشگاه توضیح دهید؟
از 20 شهریور ماه این مرکز شروع به کار کرده است. اول اسم فروشگاه سلامت انتخاب شد. در نزدیکی ما شرکت پگاه با همین اسم فروشگاهی را دایر کرد. در نتیجه اسم عام‌تری به نام رژیمی را انتخاب کردیم. این فروشگاه، برای انجمن حمایت بیماران دیابتی کشور به مدیرعاملی دکتر امیدی بوده که دفتر مرکزی جنوب تهران به عهده ما است.

در تبلیغات چه عملکردی داشته‌اید؟
از طریق تراکت، بروشور، پوستر به معرفی پرداخته‌ایم.از سیستم پیامک به‌طور گسترده‌ای استفاده کرده‌ایم. همچنین با همکاری وزارت آموزش‌ و پرورش طرح غربال‌گیری دیابت را به‌صورت رایگان آغاز کرده ایم. از طریق همین شیوه مجموعه را در حال معرفی هستیم.

از آینده فعالیت برایم بگوید؟
غلامی: تصمیم داریم یک مرکز قوی‌ و تخصصی دیابت در این مکان ایجاد کنیم. در واقع مرکزی که از صفر تا صد خدمات دیابت را برای بیماران انجام دهد.
عطری: قصد ایجاد شعب دیگری در نقاط مختلف تهران را (غرب و شرق) داریم. در همین راستا شعبی نیز توسط انجمن در تاجیکستان راه‌اندازی که ایده هایی را از ما گرفته‌اند. در آینده فعالیت بین‌المللی نیز خواهیم داشت. در جامعه حال حاضر هفت و نیم میلیون نفر بیمار دیابتی وجود دارد. یعنی 12درصد جامعه و بسیاری از افراد حتی نمی‌داند دیابت دارند. در تهران نزدیک 20 درصد مبتلا به دیابت هستند. جامعه آماری بالایی گرایش نسبت به این بیماری را دارد. با توجه به این موارد در آینده نزدیک فعالیت‌های گسترده‌ای از ما را مخاطبان شاهدخواهند بود. ما دنبال محصولاتی هم رژیمی و هم از لحاظ‌ طعم و مزه قابل قبول مصرف‌کننده هستیم. اگر وارد فروشگاه ما شوید، حتما از میزان قندخون خود مطلع خواهید شد.

mbanews.ir _واحد خبر _ نرگس فرجی
پنجشنبه 9 آبان 1392

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • برای دیابتی‌ها شیرین کاشتیم
  • همراه اول حامی دیابتی‌ها شد
  • فروشگاهی برای ارتقای فرهنگ مصرف محصولات ...
  • واردات دارو از کشورهای دسته چندم دنیا
  • نستله؛ برای ترویج بهداشت و سلامتی
  • اس ام اسی برای انجام خدمات دندانپزشکی رای ...
  • دراژه شکلاتی با طعم ضایعات انجیر ویژه دیا ...
  • بازی جدید آیفون و بیماران سرطانی
  • فعالیت های یک هایپرمارکت در جهت توسعه خدم ...
  • کمپین حمایت از بیماران مبتلا به پارکینسو ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: مختار ایزدگشسب | [ايميل] | تاريخ ارسال: 25/12/1396 - 19:50
     
    سلام لطفا آدرس فروشگاه را برام بفرستید و من چگ.نه می توانمک با شما همکاری داشته باشم
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: سبحان | [ايميل] | تاريخ ارسال: 22/01/1394 - 19:48
     
    سلام. خیلی ممنون بخاطره مطلب جالبتون. خواستم خواهش کنم اگر امکانش هست آدرس دقیق این فروشگاه مخصوص افراد دیابتی رو قرار بدین. با تشکر
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0