» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
دستان گره خورده‌ی دو برند در یک آگهی برای تصحیح یک باور اشتباه


ام بی ای نیوز: آگهی "بیمه ما" و "بانک ملت" در یک قاب به منظور آگاهی بخشیدن نسبت به عملکرد این دو برند در حال اکران است. همین موضوع بهانه ای برای گفتگو با آقای علیرضا مساوات طراح گرافیک این آگهی از کانون تبلیغاتی کانون ایران نوین شد.

این آگهی با چه هدفی شکل گرفت؟
طراحی کمپینی به منظور برطرف‌ کردن، تصور اشتباهی که مردم نسبت به عملکرد بیمه ما و بانک ملت داشتند به واحد ما ارجاع داده شد. باور اشتباهی در سطح جامعه حتی در برخی افراد شاغل در بانک ملت نسبت به بیمه‌ی هم راستا با بانک ملت وجود دارد. در نتیجه قرار به طراحی کمپینی بزرگ به منظور برطرف‌ شدن این تصویر اشتباه و همچنین آگاهی‌ دادن نسبت به این دو برند به مخاطبان شد. هدف از برگزاری این کمپین آگاهی بخشیدن نسبت به همراهی و هم‌ راستایی بانک ملت و بیمه ما است. (تصور اشتباه، همراهی بانک ملت با بیمه ملت در سطح جامعه شکل گرفته است) جلسات بسیاری برگزار و قرار بر ارائه طرحی با حفظ ارزش و شان بیمه ما و بانک ملت شد. این طرح باید گویای عملکرد جداگانه ولی پیروی از یک هدف توسط بانک ملت و بیمه ما بود. در واقع هدف مشتری از این آگهی تایید شدن بیمه ما و بانک ملت از طرف یکدیگر بود.

در مورد شکل‌گیری ایده اولیه و مراحل اجرا بگویید؟
ایده‌های مختلفی مطرح و اتودهای بسیاری برای این آگهی زده‌ شد. سیاست‌ کاری ما به این شکل است که تصویر باید به طور کامل به کارفرما نشان داده شود. تصاویر مانند سناریو یک آگهی تلویزیونی نیست که با تعریف آن، کارفرما متناسب با تخیل خود آگهی را تصور کند. در نتیجه باید تصویر اجرا و براساس نظر مشتری مابقی کار پیش برده شود. اتودهای بسیاری زده‌ شد. برای مثال در طرحی، بیمه ما و بانک ملت هردو مانند کلیدی در یک جا کلیدی قرار گرفته بودند؛ یعنی هرکدام به واسطه کلید بودن خود، راهگشای یک سری از مشکلات بوده ولی به یک حلقه متصل هستند. بعد از برگزاری جلسات و اتود زدن طرح‌های مختلف به این نتیجه که کلا از فاز یکسان کردن دیزاین این آگهی با آگهی‌های بانک ملت خارج‌ شده و تعریف جدیدی را ارائه‌ دهیم.
ارائه تصویری که نه بانک ملت و نه بیمه ما از آن در آگهی‌های خود استفاده کرده‌ باشند، در دستور کار ما قرار گرفت. در نتیجه به طراحی آگهی با محوریت انسان و یکپارچه بودن یک فرد رسیدیم. طرح، بایستی بیانگر دست‌های گره‌خورده ای که از یک پیکر منشعب می‌شوند، می بود.
هدف آگهی، بیان عملکرد متفاوت ولی از یک ریشه بودن بیمه ما و بانک ملت بود.

نظر مخاطب در شکل‌گیری طراحی یک آگهی چقدر اهمیت دارد؟
در طراحی تمامی آگهی‌ها هدف ما جلب رضایت مشتری و ارائه طرحی‌ متفاوت که مخاطب با آن ارتباط خوبی برقرار کند، است. همیشه ارتباط با مخاطب در اولویت اول ایده پردازی قرار می گیرد.

بازخوردی نسبت به این آگهی از مخاطبان دریافت کرده‌اید؟
ارتباط یک آگهی با مخاطبش به عوامل مختلفی مانند استفاده از کدام رسانه تبلیغی، زمان اکران، مکان نصب آگهی، چند بار دیده شدن یک آگهی و ... بستگی دارد. اینکه تحقیقات میدانی بعد از اکران آگاهی انجام شده یا نه در جریان آن نیستم. اما بازخوردهایی که مستقیما به من منتقل شده، همگی مثبت و خوب بودند. شاید در هفته اول بازخوردی که انتظار آن را داشتیم از مخاطب دریافت نکردیم. ولی به مرور با دیده‌ شدن کار، مخاطبان با آگهی ارتباط بیشتری برقرار کردند.

دستان گره خورده‌ی دو برند در یک آگهی برای تصحیح یک باور اشتباه


درباره المان های استفاده شده در آگهی برایمان توضیح دهید؟
هدف، به تصویر کشیدن فردی با عملکرد دقیق در این آگهی بود. فردی منضبط که حتی به دکمه سردست خود نیز اهمیت می‌دهد و برای انجام امور بیمه ای و بانکی این دو برند را انتخاب کرده است. طرح‌های بعدی نیز بر همین اساس خواهند بود.

در مورد مراحل مختلف کمپین توضیح بفرمایید؟
زمان برگزاری این کمپین به مدت 6ماه خواهد بود. از مهرماه شروع و تاپایان سال ادامه دارد. در این کمپین از تمامی رسانه‌هابی که هم بیمه ما و هم بانک ملت در اختیار دارند، استفاده خواهد شد. رسانه‌هایی مانند بیلبورد، تلویزیون و تمامی رسانه های داخل شعب بانک‌.

در مورد شعار این آگهی برایمان بگویید؟
شکل‌گیری شعار نیز مانند تصویر آگهی، حاصل برگزاری جلسات متعددی است. شعاری که بعد از تصویر آگهی به آن رسیدیم. یعنی در ابتدا تصمیم بر نشان دادن همسو و هم جهت‌ بودن این دو برند با یکدیگر بود. سپس به این شعار "دست ما در دست ملت" رسیدیم. در ایده پردازی متن و تصویر، می خواستیم دو کفه ترازو را کاملا به موازات هم نشان دهیم.

در شکل گیری این آگهی چه کسانی همکاری کرده اند؟
شرکت تبلیغاتی: کانون ایران نوین
مدیریت آتلیه: دکتر محمدخرم
مدیریت اتاق فکر: محمدرضا هاشمیان
عکاس: نکتا ترک نژاد
گرافیست :علیرضا مساوات
به طور کلی 30 نفر در این آگهی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

mbanews.ir _ واحد خبر _ نرگس فرجی
دوشنبه 13 آبان 1392

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ... ناجی انسانهاست
  • 92، چه خبر از بانک و بیمه؟
  • آرامش پس از طوفان
  • آگهی بیمه؛ هر شهری خطرات خودش را دارد
  • آگهی برای هیچی
  • دکمه ورود به بانک
  • همراهی خندان بیمه با مخاطبان
  • صندوق های آرامش زا
  • لباسها مثل روز اول
  • «باشتاب سوخت بگیرید» چگونه خلق شد؟
  •