» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
... ناجی انسانهاست


ام‌بی‌ای‌نیوز: آگهی ساده و روشن است. تیوپ نجاتی که نوارِ زرد رنگِ اعلامِ محلِ خطر را دربرگرفته؛
در رابطه با شکل‌گیری روند آگهی "بیمه معلم" با آقای علیرضا مساوات مدیر هنری این آگهی تبلیغاتی، از کانون ایران نوین گفت‌وگویی انجام دادم.

هدف از شکل‌گیری آگهی چیست؟
هدف بیمه معلم از این آگهی، اطلاع‌رسانی نسبت به حوزه عملکرد خود بود. اینکه مخاطبان بیمه معلم، فقط معلم‌‌ها نبوده‌ و تمامی قشرهای مختلف جامعه را شامل می‌شود. تصور اشتباهی نسبت به این برند به خاطر نامش وجود دارد. اکثر افراد به خاطر نام بیمه معلم، فقط فرهنگیان را تحت پوشش این بیمه می‌دانند، درصورتیکه به این شکل نبوده و همه افراد جامعه امکان استفاده ازاین بیمه را دارند. حال بیمه معلم به منظور رفع این ابهام، سفارشی را به گروه ما ارجاع داد. برهمین اساس جلسات اتاق فکر ما شروع شد. گروه زمان کمی برای ایده‌پردازی و اجرای این آگهی داشت. این آگهی فقط از رسانه‌های محیطی استفاده کرده است. هدف اولیه ما دیده‌ شدن و حفظ تازگی اولیه آگهی در هربار مشاهده بود. تمرکز زیادی روی این موضوع انجام شده، امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

در مورد مراحل طراحی آگهی بیمه معلم بگویید؟
در طراحی این آگهی نیز مانند کارهای مشابه دیگر، جلسات ایده‌پردازی و بعد از آن اتاق فکر تشکیل شد. برای شکل‌گیری آگهی فرم خاصی را نمی‌توان بیان کرد. اما برخی مسائل و موضوعات به مانند اینکه بیمه مورد نظر در چند سال گذشته عملکرد خود را چگونه به نمایش گذاشته و یا اینکه حوزه‌های کاری بیمه چیست و یا چه زمانی بیمه وارد عمل می‌شود، برای ما حائز اهمیت بود. بیمه براساس ماهیت خود زمانی که حادثه‌ای رخ داد، وارد عمل می‌شود و قبل از آن نقشی را ایفا نمی‌کند. در ایده‌پردازی این آگهی، زمان عکس العمل بیمه نسبت به حادثه را محور کار خود قرار دادیم. در ایده‌پردازی به این نتیجه که باید محل خطر را نشان دهیم، رسیدیم. در نتیجه از المان "نوار زرد" که تداعی محل وقوع حادثه بود استفاده کردیم. همانطور که می‌دانید، زمانی که اتفاقی به وقوع پیوسته و یا در حال اتفاق‌ افتادن‌ است، از نوار زرد خطر استفاده‌ می‌شود. نوار زرد خطر؛ تداعی‌کننده خطر همیشه در کمین‌ است خواهد بود. حال ما باید از المان خنثی کننده این خطر استفاده کنیم. در واقع المان خنثی کننده؛ نشان از بیمه معلم است. در نتیجه از المانی که نجات دهنده و نقش منجی داشته باشد استفاده شد. نکته جالب اینکه، این المان تا به حال برای آگهی‌های بیمه استفاده نشده بود. المانی که بعد از مراحل مختلف به آن رسیدیم، تیوپِ نجات غریق بود.

به‌طور کلی المان‌های نجات دهنده در آگهی‌ها محدود است، ولی استفاده درست و به‌جا از آن‌ها باعث تمایز آگهی‌ها از یکدیگر می‌شوند. بنابراین این المان به دلایل عنوان شده انتخاب شد. مرحله بعدی نشان دادن این المان در آگهی بود. بنابر ایده‌های موجود و سفارش مشتری اکثر بیلبوردهای مورد استفاده در این آگهی به‌صورت افقی بود. در نتیجه آگهی بر روی بیلبوردها به‌صورت افقی و المان (تیوپ) بنا بر مدیا یا وسط طرح و یا در آخر آن قرار گرفت. استفاده از المان نجات دهنده در بیلبوردها متفاوت بود. در یکی از گوشه کادر و در دیگری از پایین و یا بالا این تیوپ از کادر بیرون می‌زد.

... ناجی انسانهاست


در مورد استفاده از کلمه خطر در این آگهی برایمان بگویید؟
در اکثر آگهی‌ها، خوشایندی حضور بیمه بعد از اتفاق را به تصویر می‌کشند. ما نیز برحسب فرهنگ موجود در جامعه بر اتفاق ناخوشیاندی که باعث حضور بیمه شده تمرکز نکردیم. ولی درصدد القاء جمله "خطر همیشه در کمین است"، بودیم. در نتیجه بار منفی کلمه خطر را با رنگ آبی و تیوپ نجات از بین بردیم.

در مورد شعار استفاده شده در این آگهی توضیح بفرمایید؟
همانطور که می دانید، در مورد ایده پردازی آگهی ها، به دوصورت عمل می‌شود؛ یا بر اساس شعار، آگهی تصویر می‌شود و یا بر اساس تصویر آگهی، شعار نوشته می‌شود. در مورد آگهی بیمه معلم ابتدا به ایده تصویری رسیده و بعد به شکل‌گیری شعار پرداختیم. در مورد شعار دو نکته برای ما اهمیت داشت:

1.باید تداعی کننده حوزه فعالیت بیمه معلم و دربرگیرنده تمامی اقشار جامعه باشد.
2.بیمه همیشه نجات دهنده است، مخصوصا اگر معلم نیز باشد.

در زندگی‌ همه افراد، معلمان نقش کلیدی و منجی را ایفا می‌کنند. در نتیجه عواملی مانند تصویر آگهی، نام بیمه، منجی بودن معلم، اتاق فکر را به سمت شعار "معلم ناجی انسان‌هاست" رساند. همانطور که می بینید، در شعار از کلمه "بیمه" صرف نظر شده. به این دلیل که آگهی به‌ صورت یک مجموعه (متن و تصویر) دیده می‌شود. در نتیجه وقتی مخاطب مجموعه آگهی را کنار یکدیگر قرار می‌دهد، بیمه معلم ناجی انسانهاست، برای او تداعی می‌شود، ضمنا این دوپهلو صحبت کردن (بیمه معلم و شغل معلمی) نیز، تکنیکی است که موضوع را جذاب می کند.

در مورد رسانه استفاده شده در این آگهی بگویید؟
در اجرای یک کمپین موفق، انتخاب رسانه از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است. در مورد این آگهی، در رسانه‌های محیطی، به دلیل محدودیت زمانی رویت آگهی توسط مخاطب، قدرت مانور کمتری داشتیم. به همین دلیل، در این رسانه، اطلاع‌رسانی کمتری به‌صورت نوشتاری انجام شد. در واقع، در اینجا قصد داشتیم تا با تصویر و در لحظه‌، مخاطب را به سمت آگهی جذب کنیم.
در این کمپین از رسانه‌هایی مانند، پوستر، روزنامه، بیلبوردها و پل‌های عابر پیاده استفاده شد. شروع این آگهی از مهرماه و به مدت 2ماه برنامه‌ریزی شده است.

گروه شما علاوه بر طراحی آگهی "بیمه معلم"، طراحی آگهی "بیمه ما" را نیز در دستور کار داشت، این موضوع تداخلی برای شما ایجاد نکرد؟
حتما زمانی که برای دو مشتری از یک صنف، آگهی طراحی می شود، شرایط سختی خواهد بود. اما طراحی آگهی "بیمه ما"، مرداد ماه به اتمام رسید. کمپینی که دستاورد کاری گروهی و مسنجم بود. در واقع طراحی آگهی های این دو بیمه در یک زمان نبود، هر چند زمان اکران آن‌ها با هم یکی شد. به نظر من انجام دو پروژه تبلیغاتی برای دو برند مختلف از یک صنف، البته در دو زمان مختلف، توانایی آژانس تبلیغاتی را می‌رساند.

افراد حاضر در این پروژه را معرفی بفرمایید؟
شرکت تبلیغاتی: کانون ایران نوین
مدیریت آتلیه: دکتر محمد خرم
مدیریت اتاق فکر: محمدرضا هاشمیان
گرافیست: علیرضا مساوات

mbanews.ir _ واحد خبر _ نرگس فرجی
سه‌شنبه 14 آبان 1392

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • دستان گره خورده‌ی دو برند در یک آگهی برای ...
  • همراهی خندان بیمه با مخاطبان
  • پیش از وقوع حادثه، به فکر بیمه باشید
  • آرامش پس از طوفان
  • دغدغه: بیمه از حادثه جلوگیری نمی کند
  • 20 درصد تخفیف بیمه توسعه به مناسبت روز کار ...
  • بیمه‌معلم؛ سپربلا شده است
  • دغدغه: ماجراهای آگهی‌های شبیه - مثل فنر
  • 92، چه خبر از بانک و بیمه؟
  • دغدغه: ماجراهای آگهی های شبیه- عمقِ نگاه ی ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: احمد محمدی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 18/08/1392 - 10:36
     
    با سلام
    از کانون آگهی و تبلیغات آفتاب گرافیک در گیلان - رشت
    منابع اطلاعاتی از کمپین های شرکت های مختلف بسیار عالی و جامع است.خوشحال میشم اگه بتونم صحبتی باهاتون داشته باشم .ممنون
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0