» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
افراد تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای، تصمیم به جراحی زیبایی نگیرند

دوشنبه 11 آذر 1392

ایرنا - دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با هشدار مبنی براینکه مردم از انجام جراحی های زیبایی غیر ضروری اجتناب کنند گفت : افراد تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای به خصوص تبلیغات ماهواره ای ورسانه ای جراحی زیبایی انجام ندهند.
به گزارش ایرنا دکتر سید جواد امیری زاد با بیان اینکه رشته تخصصی تحت عنوان متخصص جراحی زیبایی، اساسا وجود ندارد، گفت: عناوینی که با عنوان جراحی پلاستیک صورت، پلاستیک بینی، پلاستیک سینه و شکم در تبلیغات پزشکی به کار می رود، همگی تبلیغات غیر واقعی و کذب است.

امیری زاد اظهار داشت: بر اساس قوانین وزارت بهداشت، هر گونه اقدامی در زمینه جراحی زیبایی منوط به گذراندن دوره های آموزشی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. برای مثال اعمال جراحی زیبایی بینی به لحاظ قانونی می بایست، توسط افرادی انجام شود که در دوره آموزش آنها، آموزش این جراحی قید شده باشد.
دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: حیطه فعالیت جراح را در دوره های آموزشی، برنامه درسی (کوریکولوم آموزشی) بر اساس اینکه یک پزشک قرار است پس از فارغ التحصیلی چه وظایفی را انجام دهد، مشخص و معین می کند و پزشک به طور قانونی حق دارد تنها بر اساس مواردی که آموزش دیده است، اقدام به اعمال جراحی کند.

امیری زاد ادامه داد:طبق قانون، پزشکان موظفند، تنها موارد ذکر شده در دانشنامه فارغ التحصیلی را که در پروانه مطب آنان نیز قید شده بر تابلوی معرفی خود ارایه کنند.
وی یادآور شد: استفاده از عناوین غیرواقعی و کذب در تابلو مطب و در تبلیغات پزشکی غیر قانونی است.
دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اضافه کرد : به علت برخورد نکردن مستمر مراجع قانونی ذیربط مانند وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی سوء استفاده در این زمینه تاکنون ادامه یافته است.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت ...
  • تغییر واژه «تبلیغات» به «اطلاع‌رسانی»
  • فروش داروهای بنجل از طریق تبلیغات شبکه‌ه ...
  • استفاده از گوگل گلس در اتاق عمل جراحی برا ...
  • تبلیغات ایمپلنت واقعی نیست
  • رواج تبلیغات غیرعلمی در کاربرد لیزر
  • هرنوع تبلیغ پزشکی غیرقانونی است
  • چاپ آگهی پزشکان بدون مجوز خلاف است
  • نظارت بر تبلیغات پزشکی وظیفه وزارت ارشاد ...
  • تهدید سلامت شهروندان با تبلیغات غیرمجاز
  •