» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
کتاب: مدیریت استراتژیک؛ اصول و شیوه‌های عمل


ام‌بی‌ای‌نیوز: کتاب "مدیریت استراتژیک؛ اصول و شیوه‌های عمل" در پی یافتن پاسخی برای این سه سوال است: در حال حاضر در کجا قرار داریم؟ به کجا می‌خواهیم برویم؟ چگونه می‌خواهیم به آنجا برسیم؟
این کتاب توسط آرتور تامپسون و جان گمبل نوشته شده و با ترجمه دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم نیکومرام توسط انتشارات مبلغان به بازار عرضه شده است.
فصل اول کتاب به تعریف استراتژی و تلاش برای دستیابی به مزیت رقابتی می‌پردازد و سه آزمون را برای سنجش یک استراتژی موفق معرفی می‌کند. فصل دوم درباره رهبری و فرآیند مدیریت استراتژیک است. در این فصل مفاهیمی از قبیل تفاوت چشم‌انداز استراتژیک و بیانیه رسالت، منافع یک چشم‌انداز استراتژیک اثربخش و نقش مدیرعامل در فرآیند مدیریت استراتژیک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موضوع فصل سوم کتاب، صنعت و تجزیه و تحلیل رقابتی است و به موضوعاتی چون عملکرد شرکت و محیط کلان، نیروی رقابتی کالاهای جایگزین و تازه‌واردان بالقوه، شناسایی نیروهای محرک یک صنعت، ارزش نقشه‌های گروه استراتژیک و پیش‌بینی حرکات رقبای صنعت پرداخته می‌شود.
فصل چهارم کتاب درباره تجزیه و تحلیل محیط بیرونی و ارزیابی منابع، جایگاه هزینه و قدرت رقابتی یک شرکت است و فصل پنجم به استراتژی رقابتی و مزیت در بازار می‌پردازد. در این فصل موضوعاتی چون جست‌وجوی فرصت‌های تمایز و پیشامدهای بد احتمالی استراتژی تمایز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سایر گزینه‌های مهم استراتژی کسب و کار از جمله پیوندهای استراتژیک و همکاری‌های مشارکت‌جویانه، دلایل عدم موفقیت برخی از ادغام‌ها و تملک‌ها در دستیابی به نتایج مورد انتظار، انتخاب مبنای تهاجم رقابتی و زمانبندی اقدامات استراتژیک یک شرکت نیز در فصل ششم بررسی می‌شود.
فصل هفتم استراتژی‌هایی را برای رقابت در بازارهای بین‌المللی معرفی می‌کند و فصل هشتم به طراحی استراتژی برای موسسات دارای کسب و کارهای متعدد می‌پردازد. فصل نهم درباره استراتژی‌های اخلاقی کسب و کار، مسوولیت اجتماعی شرکتی و پایداری محیطی است و در آخرین فصل کتاب نیز بحث اجرای عالی استراتژی به عنوان مسیر دیگری به سوی مزیت رقابتی تشریح می‌شود.

از مزیت‌های این کتاب می‌توان به این نکته اشاره کرد که بخش اعظم مفاهیم مورد نظر نویسندگان از طریق تصاویر و نمودارهای متعدد به خواننده منتقل شده و در پایان هر فصل نیز به طور مختصر به نکات کلیدی آن فصل اشاره شده است.
از دوستان علاقه‌مند به این حوزه خواهشمندیم که کتاب را تهیه کرده و مورد مطالعه قرار بدهند و نظرات ارزشمند خود را ذیل این مطلب به باقی علاقه‌مندان و فعالین این حوزه منتقل کنند.

mbanews.ir _ واحد خبر _ مریم عربی
پنجشنبه 26 دی 1392

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی منتشر شد
  • معرفی کتاب: از چرتکه تا استراتژی؛ راهکاره ...
  • کتاب: بازاریابی از صفر تا صد
  • معرفی کتاب: مدیریت استراتژیک بازار
  • معرفی کتاب: تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغ ...
  • کمپین تبلیغاتی بازرگانی؛ از ایده تا اجرا
  • کتاب: استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای ...
  • برگزاری دوره های آموزشی کاربردی مدیریت ا ...
  • آزمون حرفه‌ای استراتژیست ها
  • کتاب اصول بازاریابی و فروش مسکن منتشر شد
  •