» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
نقش تبلیغات محصولات غذایی رسانه‌ها در ترویج تغذیه ناسالم کودکان

دوشنبه 5 اسفند 1392

ایرنا- کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش تبلیغات محصولات غذایی رسانه ها در انتخاب تغذیه کودکان گفت: این گونه تبلیغات رسانه ای کودکان را به انتخاب تغذیه ناسالم تشویق می کنند.
«مریم زارعی» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اشتهای کودکان بعد از دیدن تبلیغات غذاهای صنعتی از تلویزیون افزایش یافته و به خوردن اینگونه محصولات تشویق می شوند درحالیکه مصرف آن برای کودکان بسیار مضر است.

وی با بیان اینکه سرگرمی های بی تحرک مانند تماشای تلویزیون می تواند یکی از عوامل مهم چاقی در کودکان باشد، خاطرنشان کرد: تحقیقات متعدد روی کودکان در کشورهای چین و آمریکا نشان داده است که تبلیغات محصولات تجاری غذایی شامل نوشابه های گازدار و چیپس های نمکی موجب می شود کودکان پول توجیبی های خود را صرف خرید این محصولات کنند.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اضافه کرد: تحقیقات دیگری در انگلیس نیز نشان داده است که این آگهی ها تمایل کودکان را به مصرف غذاهای چرب و شیرین افزایش می دهد.
زارعی با بیان اینکه آکادمی اطفال آمریکا بر ضرورت ممنوعیت پخش این قبیل آگهی های تبلیغاتی به عنوان راهکاری مناسب برای مقابله با چاقی در کودکان تاکید کرده است ، افزود:عوامل دیگری مانند همکاری والدین با کودکان برای تهیه غذاهای تبلیغ شده نیز در چاقی کودکان موثر است.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تبلیغات رنگارنگ تلویزیون و تغییر دیدگاه ...
  • قوانین بازاریابی سخت‌‌تر برای مقابله با ...
  • والت دیسنی و ممنوعیت تبلیغات تنقلات برای ...
  • صنایع در تبلیغات سلامت مواد غذایی حسن نیت ...
  • تبلیغات تلویزیونی و رواج عادات نادرست غذ ...
  • کمپین جدید نستله برای مبارزه با تغذیه ناس ...
  • استفاده از"کودکان کار" پیمانکار سامسونگ ...
  • قوانین تبلیغاتی جدید در والت دیزنی
  • رسانه‌های مبلغ اقلام مضر تا ۱۰ میلیون تو ...
  • محدودیت دسترسی کودکان به ویندوزفون
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر