» تغییر سبک زندگی با استارت آپ "دکتر بادی"
» سرویس رایگان، فرش قرمز "شهرفرش" برای مشتریان
» لیوان های استارباکس ابزار تزئین درخت کریسمس
» یلدانه های تبلیغاتی
» بهترین کمپین های تعاملی خاورمیانه در سال 2016
» هدفمند ترین برندهای سال 2017
» Peugeot؛ کمپین حس‌های متقاطع
» تونس از زاویه‌ی دید لنزهای دوگانه‌ی Huawei P9
» ARLIAN؛ آبی که بطری اش تشنه تان میکند
» دیوار موسیقی 7UP

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
نقش تبلیغات محصولات غذایی رسانه‌ها در ترویج تغذیه ناسالم کودکان

دوشنبه 5 اسفند 1392

ایرنا- کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش تبلیغات محصولات غذایی رسانه ها در انتخاب تغذیه کودکان گفت: این گونه تبلیغات رسانه ای کودکان را به انتخاب تغذیه ناسالم تشویق می کنند.
«مریم زارعی» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اشتهای کودکان بعد از دیدن تبلیغات غذاهای صنعتی از تلویزیون افزایش یافته و به خوردن اینگونه محصولات تشویق می شوند درحالیکه مصرف آن برای کودکان بسیار مضر است.

وی با بیان اینکه سرگرمی های بی تحرک مانند تماشای تلویزیون می تواند یکی از عوامل مهم چاقی در کودکان باشد، خاطرنشان کرد: تحقیقات متعدد روی کودکان در کشورهای چین و آمریکا نشان داده است که تبلیغات محصولات تجاری غذایی شامل نوشابه های گازدار و چیپس های نمکی موجب می شود کودکان پول توجیبی های خود را صرف خرید این محصولات کنند.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اضافه کرد: تحقیقات دیگری در انگلیس نیز نشان داده است که این آگهی ها تمایل کودکان را به مصرف غذاهای چرب و شیرین افزایش می دهد.
زارعی با بیان اینکه آکادمی اطفال آمریکا بر ضرورت ممنوعیت پخش این قبیل آگهی های تبلیغاتی به عنوان راهکاری مناسب برای مقابله با چاقی در کودکان تاکید کرده است ، افزود:عوامل دیگری مانند همکاری والدین با کودکان برای تهیه غذاهای تبلیغ شده نیز در چاقی کودکان موثر است.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تبلیغات رنگارنگ تلویزیون و تغییر دیدگاه ...
  • قوانین بازاریابی سخت‌‌تر برای مقابله با ...
  • والت دیسنی و ممنوعیت تبلیغات تنقلات برای ...
  • صنایع در تبلیغات سلامت مواد غذایی حسن نیت ...
  • تبلیغات تلویزیونی و رواج عادات نادرست غذ ...
  • کمپین جدید نستله برای مبارزه با تغذیه ناس ...
  • استفاده از"کودکان کار" پیمانکار سامسونگ ...
  • قوانین تبلیغاتی جدید در والت دیزنی
  • رسانه‌های مبلغ اقلام مضر تا ۱۰ میلیون تو ...
  • محدودیت دسترسی کودکان به ویندوزفون
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر