» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان شناخته شدند

شنبه 10 اسفند 1392

خبرگزاری تسنیم: شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای مدرن ارتباطی در جامعه مبتنی بر اطلاعات و ابزارهای ارتباطی به شمار می‌رود که محبوب‌ترین آن‌ها را در قالب شش شبکه دسته‌بندی کرده‌اند.
به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی این روزها بیشترین نقش را در اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباطات فردی دارند و علی‌رغم اینکه رسالت تمامی آن‌ها واحد است اما تخصص‌گرایی منجر به شکل‌گیری انبوهی از این شبکه‌ها و تفکیک آن‌ها شده است.
در این میان شش شبکه اجتماعی پینترست، توئیتر، فیس‌بوک، اینستگرام، گوگل پلاس و لینکد‌این بیشترین اعضاء را به خود اختصاص داده و به نوعی محبوب‌ترین شبکه‌ها به شمار می‌روند.
در زیر گذری به اوضاع هر کدام از این شبکه‌ها تا پایان 2013 هر چند به صورت مختصر داریم:

1.پینترست:
• 70 میلیون کاربر فعال دارد.
• این شبکه اجتماعی در زمینه کشف و خلاقیت فعال است و فرصتی برای پیوست مطالب و عکس‌ها به تابلو بردهای مجازی را فراهم می‌کند.
• بیشترین موضوعات آن پیرامون دکور، کودکان، شیوه آشپزی و مد است.
•32 درصد کاربران آن مرد و 68 درصد زن هستند.

2.توئیتر:
• 560 میلیون کاربر فعال دارد.
• میکرو بلاگی اجتماعی است که پست‌های ارسالی را به 140 کاراکتر محدود می‌کند.
• در هر ثانیه 5 هزار و 700 توئیت بر روی این شبکه ارسال می‌شود.

3.فیس‌بوک:
• شبکه اجتماعی که بیش از یک میلیارد عضو دارد.
• بزرگترین فرصت ارتباطی و تبلیغاتی برای جذب مشتری بدون مزاحمت و درد سر برای آن‌هاست.
• کاربران این شبکه روزانه 2.5 میلیارد قطعه محتوایی را به این شبکه الصاق می‌کنند.

4.اینستگرام:
• 150 میلیون کاربر فعال دارد.
• شبکه‌ای برای ارسال محتوای تصویری و ویدئویی 15 ثانیه‌ای است.
• بسیاری از برندها با استفاده از کلیپپ‌های جذاب و نیازسنجی شده به امر تبلیغاتی در این شبکه می‌پردازند.
• برند MTV بیشترین پیروان را در این شبکه دراد.

5.گوگل پلاس:
• 400 میلیون کاربر فعال دارد.
• شبکه‌ اجتماعی که توسط گوگل توسعه یافته است.
• شاید حضور برندهای تبلیغاتی در این شبکه به اندازه دیگر شبکه‌ها نباشد اما در کل جذابیت بسیاری برای کاربران دارد و بر این اساس تمایل برخی برندها به سمت تبلیغات در این شبکه جذب شده است.
• نرخ رشد روزانه این شبکه، 925 هزار کاربر جدید است.

6.لینکداین:
• 240 میلیون کاربر جدید دارد.
• شبکه اجتماعی با موضوعیت کسب‌وکار است.
• مکانی برای تبادل اطلاعات تجاری و جذب نیروهای ایده‌آل مد نظر برندها و شرکت‌ها است.
•79 درصد از اعضای این شبکه را افرادی با سن و سال 35 به بالا تشکیل می‌دهد.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بزرگترین شبکه های اجتماعی معرفی شدند
  • گوگل پلاس به رکورد ۶۲ میلیون کاربر رسید
  • آمار و ارقام جالب از شبکه اجتماعی اینستاگ ...
  • شبکه اجتماعی فیس‌بوک جدیدترین آمار کارب ...
  • توییتر؛ سریع‌ترین شبکه اجتماعی در حال رش ...
  • تعداد کاربران لینکدین از ۳۰۰ میلیون گذشت
  • اینستاگرام از مرز ۳۰۰ میلیون کاربر فعال د ...
  • ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قس ...
  • ۷۱ درصد برندهای معتبر دنیا عضو اینستگرام ...
  • اینفوگرافیک: اینستاگرام برای کسب‌وکارها ...
  •