» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
برای دیابتی‌ها شیرین کاشتیم


ام‌بی‌ای‌نیوز: آمار بیماران دیابتی روزبه روز بیشتر می‌شود. این بیماری خاموش شاید در کمین هر فردی باشد. اما همیشه راهی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد."برای دیابتی‌ها شیرین کاشتیم" این شعار تبلیغاتی کمپین شرکت حلوای عقاب بود که نظرم را به خود جلب کرد. شرکت حلوای عقاب با قدمتی 70ساله از آن دسته شرکت‌های حوزه مواد غذایی است، که سال‌هاست با ارائه محصولات نو و تازه سعی در ایجاد تحول در این حوزه بوده است. این‌بار این شرکت در اقدامی جالب محصولات بدون‌ شکر را با نظارت وزارت بهداشت ‌و درمان و تاییدیه انجمن دیابت ایران برای نیاز بیماران قندی و کسانی که نگران سلامتی خود هستند، روانه بازار کرده و برای معرفی این محصولات، کمپینی را برنامه‌ریزی کرده است. این کمپین توسط "شرکت تبلیغاتی اشاره" برنامه‌ریزی و اجرا شده است. به بهانه روانه شدن این محصولات به بازار و کمپین مرتبط با آن، به سراغ "دکتر محمدرضا اسحاقی معاونت طراحی و توسعه هلدینگ عقاب" و "نغمه فلورذبیحی مدیر واحد خلاقیت شرکت ارتباطات بازاریابی اشاره" رفتیم.

در مورد محصولات بدون‌ شکر شرکت حلوای عقاب توضیح بفرمایید؟
اسحاقی: یکی از انگیزه‌های شکل‌گیری این دسته از محصولات یکی ازمشتریان ما بود. در نمایشگاهی، فردی که خود مبتلا به بیماری دیابت بود به سراغ‌مان آمد ‌و گفت: من به محصولات شرکت عقاب علاقه‌مندم ولی به دلیل بیماریم امکان استفاده از آن‌ها را ندارم. همین موضوع انگیزه‌ اولیه ما را برای تولید این محصولات ایجاد کرد. البته قبل از آن شروع به تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه کرده‌ بودیم. همزمانی این موضوعات با یکدیگر باعث حرکت به سوی تولید محصولات بدون شکر حلوای عقاب شد. قبل از ایجاد این انگیزه، مشاوران شرکت در پیشنهاداتی خواستار جدایی محصولات و حتی نام شرکت از کلمه شکر بودند. در همین راستا شرکت حلوای عقاب (حلوا شکری عقاب) در جهت حذف کلمه شکر از نام شرکت پیش رفت. در نتیجه تولید محصولات بدون شکر، عاملی برای جدایی شرکت از حلوا شکری نیز بود. به دلیل اینکه شرکت قادر به تولید حلوای بدون شکر نیز خواهد بود. این عامل دلیل اصلی شکل‌گیری محصولات بدون‌شکر عقاب بود. شرکت عقاب دانش‌لازم را در زمینه تولید این محصولات، با تولید حلوای بدون شکر نزدیک به 8 سال پیش کسب کرده بود و این‌ بار کرم کنجد بدون شکر به بازار آمد. در بازار نیز از ورود این محصول تازه استقبال خوبی شد. در گروه محصولات کنجد ‌و ارده، شکر دیگر وجود ندارد. در مواردی برای شیرینی محصولات از شیره‌ی طبیعی استفاده شده است. استفاده از شیره ‌میو‌ه‌ها (انگور، خرما) حس سلامتی و تازگی را به محصولات مختلف عقاب خواهد داد. در واقع در تمامی محصولات هدف اصلی شرکت یعنی سلامت محوری لحاظ شده است.

استقبال بازار از این محصولات چگونه بوده ‌است؟
اسحاقی: استقبال خوبی از این محصولات در بازار شد. البته باید بگویم، استقبال به اندازه محصولات با شکر نیست، آن‌هم به خاطر حسی که میان مردم وجود دارد. مردم ما معمولا محصولات بدون شکر را مختص بیماران دیابتی می‌دانند، این حس در قشر کمی از جامعه وجود ندارد. یعنی افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. قشر زیادی از جامعه ما، از محصولات حلوا فقط حلوای شکری را شناخته و به آن توجه می‌کنند. اما آمار مبتلایان به بیماری دیابت کم نبوده و روز به روز نیز بیشتر می‌شود. گروه ما درجلسات توسعه بازار تمامی اطلاعات مربوط به بازار را جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات شامل: اطلاعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژی و ... است. براساس این اطلاعات به تولید محصولات مورد نظر گروه‌های مختلف جامعه اقدام‌ می‌کنیم. البته شاید یکی دیگر از دلایل فروش‌ پایین‌تر این محصولات نسبت به محصولات دیگر قیمت بالای آن‌ها است. این محصولات به دلیل میزان قند استفاده شده در آن‌ها از لحاظ قیمتی بالاتر از محصولات دیگر خواهند بود. با تمامی این موارد، مشتریان خاص خود را دارد.

این محصول هم برای افراد سالم و هم دیابتی‌ها تهیه و تولید شده‌ است، ولی در کمپین معرفی این محصولات، گروه هدف مورد نظر فقط دیابتی‌ها بودند. علت این عملکردچیست؟
ذبیحی: این موضوع چالشی برای ما شده بود. در جلسات با مشاوران شرکت حلوای عقاب عنوان ‌شد، گروه دیابتی‌ها برای آن‌ها در اولویت هستند. به دلیل اهمیتی که این محصول برای این گروه داشت، گروه هدف اصلی در این کمپین دیابتی‌ها را در نظر گرفتیم. البته این عملکرد به این منظور نیست که بقیه گروه‌ها هدف ما نیستند ولی از آنجایی که دیابتی‌ها همیشه دغدغه خوردن محصولات شیرین را دارند و شرکت‌های مواد غذایی عملا در فکر تولید محصولات مورد نظر آن‌ها نبوده‌اند، حال شرکت عقاب فعالیتی بزرگ در جهت تولید محصول مورد نظر آن‌ها کرده‌ است. در نتیجه گروه ‌اصلی ما دیابتی‌ها شدند. البته این آگهی به صورت سراسری اکران نشده و فقط در نشریات تخصصی به نمایش درآمده است. در نظر گرفتن نشریات تخصصی نیز به عنوان اطلاع رسانی به دلیل گروه مخاطب خاص ما بود.

آیا با انجمن‌های مرتبط با بیماران دیابتی همکاری داشته‌اید؟
اسحاقی: بله.این محصول تاییدیه انجمن بیماران دیابتی را دارد. بر روی هر دو محصول بدون شکر شرکت حلوای عقاب یعنی حلوای بدون شکر و کرم کنجد بدون شکر، لوگوی انجمن بیماران دیابتی درج شده است.

برای جلب اعتماد این گروه (دیابتی‌ها) چه عملکردی داشته‌اید؟
اسحاقی: به نظر من تاییدیه انجمن بیماران دیابتی برای جلب اعتماد این گروه نقش مهمی ایفا می‌کند. این انجمن نزدیک به سه میلیون نفر عضو دارد. وقتی لوگوی این انجمن بر روی محصول درج شد، ناخودآگاه مورد تایید این گروه نیز قرار گرفت. البته این جلب اعتماد برای محصول کرم کنجدی که به تازگی به بازار آمده، به دلیل حضور هشت ‌ساله حلوای بدون‌شکر عقاب راحت‌تر بود. افراد با مصرف محصول قدیمی راحت‌تر با محصول جدید ارتباط برقرار کرده‌اند.

کانسپت اصلی این آگهی از شیرین بودن می‌آید، شیرینی که بیماران دیابتی همیشه از نبود آن رنج می‌برند، این کانسپت چگونه شکل گرفت؟
ذبیحی: در ابتدای شکل‌گیری این آگهی بر روی دغدغه‌های اصلی بیماران دیابتی متمرکز شدیم. دغدغه اصلی این بیماران تمایل زیاد آن‌ها به دلیل سیستم بدنی‌ به مصرف محصولات قندی است. تمایل این افراد به مصرف محصولات شیرین بیشتر از افراد عادی است. موضوعی که همیشه باعث آزار آن‌ها شده‌ است. حال شرکت حلوای عقاب دغدغه اصلی این بیماران را با تولید محصولات بدون‌ شکر برطرف کرده است. گروه ما از تلفیق این دو موضوع (دغدغه اصلی بیماران و عملکرد خوب شرکت عقاب برای این بیماران) کنار هم به ایده "برای دیابتی‌ها شیرین کاشتیم" رسید. شیرین کاشتن از دو جهت در این آگهی استفاده شد، هم شیرینی مورد علاقه بیماران دیابتی و هم شیرین کاشتن شرکت حلوای عقاب برای جلب رضایت این بیماران.

در مورد توزیع ‌و پخش این محصولات برایمان توضیح بفرمایید؟
اسحاقی: این محصولات درحال حاضر به‌صورت سراسری توزیع شده‌ است. البته در آینده نزدیک کمپینی به منظور معرفی محصولات دیابتی درحال‌ آماده سازی است. در این کمپین این محصولات از سایر محصولات شرکت عقاب جدا شده‌ است. در این راستا کمپینی نیز برای محصولات با قند طبیعی (شیره انگور وخرما) درنظر گرفته شده ‌است. این محصول طبق روال همیشگی به عامل‌های فروش در تمامی استان‌ها داده شده و آن‌ها نیز اقدام به فروش می‌کنند. بسته‌بندی این محصولات از لحاظ رنگی با محصولات دیگر متفاوت است. رنگ غالب در بسته‌بندی این محصولات یاسی است. اما از لحاظ طعم، تفاوتی با محصولات با شکر نخواهند داشت.

بازخورد بازار نسبت به این محصولات چگونه بوده‌ است؟
اسحاقی: این محصولات نزدیک به سه ماه است که وارد بازار شده‌ است. هنوز برای دریافت بازخورد‌ها زود است. اما با توجه به کمپین ساده و صمیمی ولی هوشمندانه و جذابی که گروه اشاره تهیه کرده، منتظر بازخوردهای خوبی خواهیم بود. کمپینی که در آن شعاری با دو مضمون شیرین کاشتن عقاب برای این گروه مخاطب و به ارمغان آوردن محصولی شیرین برای این بیماران بود.

از برنامه‌های آینده برایمان بگویید؟
اسحاقی: درصدد ایجاد تنوعی در طعم و بسته‌بندی محصولات هستیم. برای مثال تولید محصول کرم‌ کنجد قهوه که به تازگی وارد بازار شده‌ است. تولید حلوا با شیره طبیعی انگور و خرما که جزء محصولات سالم خواهند بود، از هفته آینده به‌صورت آزمایشی شروع خواهد شد. سس ارده نیز از دسته محصولات سالم گروه شرکت حلوای عقاب است که به زودی وارد بازار خواهد شد. ترکیبات پایه‌ای شکل‌دهنده این سس کاملا از مواد سالم و ارده خواهد بود. تنوع ایجاد شده در بسته‌بندی‌ها نیز شامل تولید کرم کنجد در بسته‌بندی سی گرمی برای عرضه در هتل‌ها و رستوران‌ها و... است. به‌طور کلی هدف اصلی ما حرکت به سمت دو موضوع خواهد بود. اول: تولید محصولات بر پایه کنجد و دوم: تولید محصولات سالم و طبیعی. گروه عقاب محدوده عملکرد خود را بر اساس این دو موضوع تعیین و در همین محدوده نیز پیش خواهد رفت.
ذبیحی:به عنوان برنامه آینده باید به کمپین محصولات طبیعی شرکت عقاب که در سال آینده ارائه خواهد شد، اشاره کنم.

mbanews.ir _ واحد خبر _ نرگس فرجی
دوشنبه 12 اسفند 1392

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ورود"کرم کنجد" به بازار در سکوت تبلیغاتی
  • 70 سال فرآوری کنجد؛ دانه ای از بهشت
  • اوج سلامت با حلوای عقاب
  • فروشگاهی که قندخون مشتری را می‌سنجد
  • همراه اول حامی دیابتی‌ها شد
  • دراژه شکلاتی با طعم ضایعات انجیر ویژه دیا ...
  • داروسازی دکتر عبیدی، تحولی در صنعت داروی ...
  • واردات دارو از کشورهای دسته چندم دنیا
  • بازم یه فاز تازه ...
  • نستله؛ برای ترویج بهداشت و سلامتی
  •