» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
مدادهایی که جادوی تبلیغ را می‌نویسند


ام‌بی‌ای‌نیوز: این روزها مطالب زیادی در مورد تبلیغات اثرگذار یا روش‌های مهم و مناسبی که مخاطب را جذب کند و مشکلات و چالش‌هایی که صنعت تبلیغات با آن دست به گریبان است، در رسانه‌های مختلف مطرح شده و ما نیز در گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که درج کردیم به این موضوع از ابعاد مختلف پرداخته‌ایم.
در گذر این مطالب گاهی برخی تبلیغات مورد نقد قرار گرفت و بعضی نیز به دلیل محتوا و ایده‌پردازی و گرافیک خوب مورد معرفی و موشکافی قرار گرفتند.
اما در این فضایی که اغلب کارشناسان و متخصصان به دلایل متعدد، رویکرد و عملکردهای برخی آژانس‌های تبلیغاتی و رسانه‌هایی که با عملکردشان رسالت اصلی تبلیغات را به کلی زیر سوال برده‌اند را مورد نکوهش قرار می‌دهند، می‌توان ایده‌هایی را یافت که هم بر پایه اصل مهم احترام به مشتری است و هم اینکه به‌خاطر طرح و ایده تازه و مبتکرانه‌اش به آرامی از قدرت نفوذ بالایی در میان این‌همه صدای بلند و گوش‌خراش برخوردار است.

روز جمعه هفته گذشته آزمون سراسری دکترای کلیه رشته‌های دانشگاه‌های دولتی برگزار شد. معمولاً حوزه‌های امتحانی مکان خوبی برای تبلیغ آموزشگاه‌ها و مراکز علمی و کتب کمک آموزشی و از این دست می‌باشد که مثل همیشه مطالب کلیشه‌ای و تکراری به مخاطبان عرضه می‌کنند.
اما در این میان یکی از مراکز آموزشی با توجه به این نکته که نیاز همه کسانی که در کنکور شرکت می‌کنند در هنگام برگزاری آزمون مداد و پاک‌کن است در اقدامی کاملاً سنجیده در برخی حوزه‌ها، مدادی مشکی به همراه تبلیغ موسسه خود را اهداء کرده بود. البته کسانی که برای شرکت در آزمون دکترا به محل برگزاری آمده بودند با خود قلم و سایر وسایل مورد نیاز را همراه داشتند اما اینکه مخاطب احساس کند کسی به فکر نیاز احتمالی‌اش در موقعیتی سرنوشت‌ساز بوده، حس خوبی است که نشان دهنده تبلیغ آگاهانه و تاثیرگذار است.

تراکت‌ها و اعلان‌های زیادی در موقعیت‌های مختلف نظیر سفر و خرید و... در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد اما آن دسته از این تبلیغ‌هایی که مخاطب و نیازهایش و حریم شخصی که مهمترین موضوع است را محترم بداند و رفتاری که نشانه چنین رویکردی است نیز نشان دهد، محتوایشان نیز مورد توجه مخاطب واقع شده و در مرحله بعد مراتب تاثیر و نفوذ و... اتفاق می‌افتد.
بنابراین در صنعت تبلیغات جایگاه گفتار و رفتاری که مبتنی بر اصول باشد و سرمنشاء تغییر و تاثیر فراتر از تفکر ساده لوحانه در مورد مخاطب و ترغیب او به اقدامی خواهد بود که مورد نظر صاحبان تبلیغ محسوب می‌شود.

mbanews.ir _ واحد خبر _ مریم غضنفری
جمعه 23 اسفند 1392

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تبلیغ اثربخش، پاسخگوی نیاز مخاطبان است
  • برنده شده اید؛ واژه ای برای ترغیب به خوان ...
  • رپورتاژهایی به قیمت از دست دادن مخاطب
  • تراکت‌ها هدفمند نباشند، تاثیرگذار هم نی ...
  • تبلیغ خوب، مخاطب را به خرید می کشاند
  • تبلیغات کم اثر یارانه ای، نتیجه ی ارسال پ ...
  • تبلیغات کف خیابانی
  • تبلیغات غیرخلاق، نتیجه ضعف عملکرد سازندگ ...
  • تحقیق و پژوهش، اساس یک تبلیغ موثر است
  • جشنوراه ملی تبلیغات با رویکردی علمی و آمو ...
  •