» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
تلویزیون به خاطر تبلیغ ماکارونی باید متهم شود؟!

شنبه 24 خرداد 1393

مدیر شبکه دو در پاسخ به اینکه تاکنون دستور قطع اسپانسرها از برنامه‌های کودک چقدر عملی شده است؟ تصریح کرد: به محض اینکه دکتر دارابی (معاون سیما) دستور آقای ضرغامی را در این خصوص ابلاغ کردند، ما تمامی برنامه‌هایی که جذب اسپانسر داشتند را لغو کردیم.
علی بخشی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در توضیح مطلب بالا عنوان کرد: در حال حاضر تمام برنامه‌های کودک تلویزیون بدون اسپانسر روی آنتن هستند و تبلیغ اسپانسرها بعد از دستور رییس سازمان صداوسیما بلافاصله قطع شد.

*** قبول کنیم که به اقتصاد در رسانه توجه نکردیم
وی در عین حال اظهار کرد: ما باید قبول کنیم که سال‌های سال به اقتصاد در رسانه توجه نکردیم؛ ضمن اینکه در حال حاضر هم بودجه سازمان صداوسیما از طریق نهاد اجرایی در حال تأمین است و مسلما زمانی که به هر دلیل سازمان صداوسیما که سازمانی پویاست، مورد کم‌لطفی واقع شود، بر اساس اقتضاعات عمل می‌کند و در نهایت شرایطی که برای سازمان به وجود آمد به شکل اقتضاعی تصمیم گرفته شد که به هر کیفیت برنامه‌ها با پیوند مشارکت حتما روی آنتن بروند، ولی زمانی که سازمان از لحاظ مالی تأمین شود دیگر دلیلی ندارد ما به دنبال اسپانسر برویم.

این مدیر تلویزیون در ادامه در دفاع از حضور برخی اسپانسرها در برنامه‌های کودک مثل شرکت‌های تولید‌کننده ماکارونی، خاطرنشان کرد: من نسبت به قضیه اسپانسرها در تلویزیون از جمله کالای ماکارونی دفاع دارم؛ به عنوان مثال مگر ما در برنامه «عمو پورنگ» که آنقدر مورد هجمه قرار گرفت، نوشابه‌های مضر و چیپس و پفک تبلیغ کردیم که از سوی برخی اطبا‌ء و پزشکان مورد انتقاد قرار گرفتیم؟! ما در برنامه محصول ماکارونی را تبلیغ کردیم که خودمان هم حداقل هر 10 روز یک بار از این کالا در منزل استفاده می‌کنیم. من بارها در صحبت‌هایم تأکید کردم و باز هم تأکید می‌کنم که آیا ماکارونی غذای ناسالمی است؟

*** چون ماکارونی تبلیغ کردیم باید متهم شویم؟
بخشی‌زاده همچنین گفت: من اخیرا شنیده‌ام شرکتی که در برنامه کودک، ماکارونی‌هایش را تبلیغ می‌کردیم، به دلیل تقاضا‌های زیاد مجبور شد تا به واحدهای تولیدی خودش بیفزاید، این اتفاق یعنی بازار کشش دارد اما نمی‌تواند تأمین کند. آیا ما با این اتفاق به اقتصاد مقاومتی کشورمان کمک نکردیم؟

وی به گفته‌هایش افزود: اخیرا هم شنیده‌ام که همین شرکت ماکارونی، ماکارونی‌هایش را به خاطر کیفیت بالا به کشور ایتالیا که خود بانی و مولد اصلی تولید ماکارونی است، صادر می‌کند. آیا ما به خاطر اینکه در برنامه‌هایمان ماکارونی تبلیغ کردیم باید در جایگاه متهم قرار بگیریم؟

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • وقتی یک شرکت تولید ماکارونی، اسپانسر برن ...
  • دیگر در برنامه‌های کودک ماکارونی تبلیغ ن ...
  • برخی تبلیغات در برنامه‌های کودک فاجعه‌ ...
  • تنوع در محصولا ت جدید ، برنامه توسعه بازا ...
  • قیمت انواع ماکارونی ۱۸ درصد افزایش یافت
  • کم مانده بین اخبار تلویزیون هم تبلیغ کنی ...
  • تجارت کتابخانه ای در برنامه عمو پورنگ
  • پارسیلا ماکارونی شیر سویا را روانه بازار ...
  • اسپانسر؛ کلید حل مشکلات مالی تلویزیون؟
  • برگر میگو و ماکارونی مک‌دونالد در ژاپن
  •