» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد


ام بی ای نیوز: لیگ برتر فوتبال ایران شروع شد و امسال نگاه هایی غیر فوتبالی به نگاه های فوتبالی اضافه شدند. نگاه هایی که به حاشیه بیشتر از متن توجه می کنند. برای شروع بازی ها و نحوه عملکرد تبلیغات محیطی فوتبال، منتظر بودیم تا ببینیم اوضاع چطور است؟
آژانس تبلیغاتی ایران نوین که مجری این تبلیغات برای دوسال است، قبل از شروع مسابقات، مورد توجه بسیاری از همکارانش بوده و خیلی ها از نحوه قیمت گذاری رسانه (محیطِ فوتبال) و جذب مشتریانش سخن گفتند، اما با تماشای هفته اول و بررسی تبلیغات برندها در این هفته، توجه به سه نکته را جالب دیدم:

تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد

تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد

تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد


اول: حضور مشهود یک آژانس تبلیغاتی در استادیوم ها و نمایش نام و نشانش را فارغ از ایجاد احساس رقابت درون صنفی، در جامعه مثبت ارزیابی می کنم و معرفی این حرفه را به عنوان یک شغل قابل قبول، به نفع صنعت تبلیغات می بینم. آنها علی رغم معرفی آژانسشان، به هرحال تبلیغات و تبلیغاتچی را هم معرفی می کنند.

تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد


دوم: هرچند هنوز از چند لایه بودن تبلیغات حاشیه ای رنج می بریم، اما تبلیغات مینیمال و ساده (اکتفا به لوگو ها و رنگ های سازمانی برندها و دوری از نوشته های جور و واجور و ناخوانا در لایه نزدیکتر به زمین بازی)، مشابه آنچه در لیگ های اروپایی و جام های جهانی دیده ایم، کاری است که امسال در دور زمین ها به خوبی صورت گرفته.

تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد

تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد

تشکر: تبلیغ در فوتبال دیده شد


سوم: قدرت بازاریابی و چانه زنی ایران نوینی ها در این عرصه هم دیده شد و با حضور برندهایی همچون: ایرانسل، ایرتویا (لکسوس، تویوتا)، بانک سرمایه، لورچ، پاندا، طبیعت، کوکورو و... معلوم شد که ایشان در هدایت مشتریانشان به سمت فوتبال نیز موفق بوده اند.
آنچه تاکنون صنعت ما از آن نالیده است، حرف شنوی نداشتن برخی مشتریان از آژانس ها و برنامه ریزی یکجانبه آنها بدون ایفای نقش تبلیغاتچی هاست؛ اما ظاهرا در اینجا، مشتریان به حرف آژانس توجه کرده اند.

رفتارهای این مجری که نماینده ای از صنعت کوچک تبلیغات است، قطعا در این حضور، صاحب ضعف های ریز و درشتی خواهد بود، اما بد نیست همانطور که آنها را برمی شمریم، به نقاط قوتشان هم توجه کنیم.


mbanews.ir _ شهرام سیف هاشمی
یکشنبه 12 مرداد 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • فوتبال ببینیم یا تبلیغ؟
  • معرفی مجری تبلیغات محیطی لیگ در نشست خبری ...
  • زنی‌که‌با 160700000000تومان‌ وارد فوتبال‌ ا ...
  • پول فوتبال در جیب تلویزیون
  • تبلیغات فوتبال در ایران نیازمند ساماندهی ...
  • صدا و سیما برای هر ثانیه آگهی چقدر گرفت؟
  • نان فوتبالی مک دونالد
  • رفتار چهره ها و تاثیر بر محبوبیت برندها
  • پیش بینی رونق بازار تبلیغات در سال جاری
  • فوتبال خواهان سهم عادلانه تر از محل تبلیغ ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: ع م | [ايميل] | تاريخ ارسال: 10/06/1393 - 04:24
     
    با سلام
    پيشنهاد مي كنم پيش از قضاوت زودهنگام از چند مشتري ايشان سوالي بپرسيد كه مبلغي بابت تبليغ پرداخته اند ؟ بلكه ايشان مشغول چوب حراج زدن به تمام رسانه هاي تبليغاتي هستند و تنها به علت پولشويي براي عده اي به دنبال اينگونه رسانه هاي پرهزينه هستند ؟ اين شركت تبهر خاصي در بد عادت كردن مشتريان براي دريافت خدمات رايگان از سوي آژانسها هستند و مطمينا اين كار نه تنها حرفه اي نيست بلكه خيانت به اين صنعت است
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: ali | [ايميل] | تاريخ ارسال: 15/05/1393 - 16:41
     
    ba salam
    avalan agahi nadashtan yani kesi beheshon kar nadad vagarna az ghabl bishtar agahi mizashtan
    dovoman keifiat agahiha kheili bad bod khososan perespective ha ke bad tarahi shode bod va az ye zaviyehaiy aslan khonde nemishod baghiye felasha ham ke dide nemishod
    lotfan takhasosi tar bebinid
    ba tashakor
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0