» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنویسیم؟ (2)


ام بی ای نیوز:
قدم اول- شناخت دموگرافیک مشتری هدف

مطلب قبلی در مورد چگونگی نوشتن بیانیه جایگاه به شیوه کلاسیک را به قلم جیم جوزف خواندیم. (مسئله ابزار: بیانیه جایگاه خشکشویی چلسی) در این مقاله با اولین قدم برای نوشتن بیانیه جایگاه – شناخت دموگرافیک مشتری- آشنا خواهیم شد.

هرچه مشتری خود را بهتر بشناسید، جایگاه بهتری برای برند خود خواهید ساخت
بازاریابی باید با مشتری شروع شود و با مشتری پایان یابد؛ همین قاعده برای ساخت بیانیه جایگاه سازی برند صادق است. جایگاه سازی برای هر برندی باید با مشتری آغاز شود و با مشتری پایان پیدا کند.
به همین علت است که شیوه جایگاه سازی کلاسیک – که در این مجموعه مقالات ساختار آن را بررسی می کنیم – با کلمه «برای» آغاز می شود؛ عبارتی که باید مشتری هدف شما را از نظر دموگرافیک توصیف کند. سن، جنسیت، محل جغرافیایی، درآمد خانوار، تحصیلات، تعداد فرزندان، نمونه هایی از ویژگی های دموگرافیک مشتری هدف شماست. این ها واقعیت هایی هستند که باید از آن ها برای توصیف مشتریان هدف استفاده کنید.
قبل از این که تعریف بیانیه جایگاه برندتان را بنویسید، باید ببینید کدام یک از ویژگی های دموگرافیک، بهترین توصیف کننده مشتری هدف شماست. قبل از این که بتوانید جایگاهی برای برندتان در ذهن مشتری هدف بسازید، باید آن ها را بشناسید. برای مثال، در نظر بگیرید که قصد دارید زنان 18 تا 54 ساله را هدف قرار دهید. این گستره وسیع می تواند شروع خوبی باشد؛ اما هر چه بازار هدفتان مشخص تر باشد، بیانیه جایگاه معنادارتری خواهید ساخت. کدام بخش از آن محدوده سنی محتمل تر است که تبدیل به مشتری خوبی شوند؟ آیا این زنان ازدواج کرده اند؟ آیا فرزند دارند؟ میزان درآمد خانوارشان چه مقدار است؟ آیا در مرکز شهر زندگی می کنند یا در اطراف شهر و شهرهای حاشیه ای؟سطح تحصیلات آن ها چقدر است؟

هرچه لایه های بیشتری از اطلاعات دموگرافیک را بتوانید پوشش دهید، بیانیه جایگاه سازی غنی تری خواهید داشت. هر چه دقیق تر بتوانید مشتری خود را توصیف کنید، جایگاه سازی دقیق تری برای آن ها خواهید داشت، و سرانجام، تجربه دقیق تری از برندتان برای مشتریان ایجاد خواهید کرد.
علاوه بر این ها، روانشناسی هم می تواند ابعاد دیگری به موضوع بدهد که به آن خواهیم رسید؛ اما اکنون روی ساختن بهترین توصیف از خصوصیات دموگرافیک مشتریان تمرکز می کنیم تا به بهترین شکل درک کنیم آن ها که هستند و زندگی خود را کجا می گذرانند.
اخیرا صاحب کسب و کار کوچکی را دیدم که به نظر می رسید از نظر دموگرافیک، مشتری هدف خود را می شناسد. او مالک زنجیره ای کوچک از سالن های آرایش است و در مورد محله هایی که در آن کار می کند اطلاعات بسیار دقیقی دارد؛ او زنان محلی، با درآمد بالا (که خودشان کار می کنند) و موهای مجعد دارند را هدف قرار داده است.

در این حالت، مسائل گفته شده برای ایجاد تجربه برند (Brand Experience) کافی است؟ نه هنوز. برای این کار باید تمام فرمول را به سرانجام برسانیم؛ اما امیدوارم فهمیده باشید که درک خوب ویژگی های دموگرافیک مشتریانتان آغازی است برای شکل گیری ارتباط با آن ها. شما در این مورد خاص، برای آن ها در سطح همسایگی جاذبه خواهید داشت، با محرک هایی که از درون برنامه ریزی های شلوغشان آغاز می شوند. محرک هایی که به آن ها نشان می دهد چگونه سرمایه گذاری برای مدیریت موهای مجعدشان می تواند تغییر عمده ای در زندگیشان ایجاد کند.
حالا دیگر برای یک شروع عالی آماده هستید!

مترجم: مهدی پروین
www.entrepreneur.com
دوشنبه 3 شهریور 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: بیانیه جایگاه خشکشویی چلسی (1 ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: مهدی پروین | [ايميل] | تاريخ ارسال: 18/06/1393 - 00:13
     
    هومن

    دوستان عزیز ممنون از اظهار لطف شما.

    نظرات شما ما رو دلگرم می کنه و برای ادامه مسیر و تولید و ارائه مطالب بهتر به ما انگیزه می ده. امیدوارم بتونیم همیشه مطالب مفید ارائه کنیم.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: علی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 15/06/1393 - 23:01
     
    من هم تشکر می کنم، لطفا کاری کنید، آژانس ها هم، مخصوصا بزرگترین هاشون، این گونه مطالب را بخوانند... در کنار نظرات شخصی کارشناسی سایت شما که جذابیت خودش را دارد، این مطالب ترجمه ای که خوب و مفید هستند و واقعا بدرد می خورند، شاید کمی کمتر ترفیع فروش و نوه عمو یادگار ببینم و کمی بیشتر تبلیغات.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: هومن خدابخش | [ايميل] | تاريخ ارسال: 15/06/1393 - 11:26
     
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز و بزرگوار و گرامی من حدودا چند ماهی میشه باسایت شما اشنا شدم خواستم بگم خدا قوت خیلی سایت خوبو و پر بار جذابیه من دانشجوی کارشناسی مدیریت تبلیغات هستم و از سایت شما خیلی چیز یاد گرفتم و این سایت خیلی برام جذابتر از کلاس های دانشگاهمه برای همین بر خود واجب دونستم از شما تشکر کنم. و در این مدت همش استرس این موضوع رو من بود که نکنه دیگه سایت آپ نشه/ نکنه سایت جمع شه و .... خیلی عوامل دیگه ولی خدار و شکر هرو روز میبینم پر بارتر و پر توانتر در پیش هستین در ضمن من بر خود واجب میبینم این سایت شما رو به هر کی که علاقه مند به حوزه هست معرفی کنم بازم ممنون و خسته نباشید ببخشید پر حرفی کردم....
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0