» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
سه ثانیه حیاتی


ام بی ای نیوز: تابلوهای شهری باید در سه ثانیه کار خودشان را انجام بدهند. فقط سه ثانیه وقت دارند تا مهم ترین دارایی مخاطب را بگیرند؛ مهم ترین دارایی مخاطب، توجه اوست. برای همین لازم است در آگهی ها تنها یک نکته اصلی نمایش داده شود و بقیه اجزا حول همان نکته بماند، تا همه چیز به دیده شدن آگهی و جلب توجه مخاطب بیانجامد.
با این تفسیر نگاهی به آگهی اینترنت «های وب» بیندازیم؛ تابلوهایی که مدتی است در تهران اکران شده، اما آیا دیده شده است؟
با شلوغی متن و تصویر و با در نظر گرفتن زمان سه ثانیه، احتمالا دو چیز به چشم می آید: یکی نام های وب و دیگری دستی با پنج انگشت باز. این مسئله ممکن است به خاطر ابعاد این دو باشد؛ و باز به همین خاطر چشم مخاطب روی هیچ کدام متمرکز نمی ماند. کافی است مخاطب سه ثانیه در این رفت و آمد بصری باقی بماند؛ از تابلو عبور می کند بی آنکه پیامی از آن دریافت کند. شاید اگر یکی از این دو عنصر کوچک تر بود و طراح آن به یکی از آن ها اهمیت بصری بیشتری می داد، لااقل سردرگمی مخاطب این قدر زیاد نمی شد.

سه ثانیه حیاتی


اما نکته مهم دیگر در طراحی این آگهی، حجم اطلاعات است. مخاطب در حال عبور چند بار به این آگهی نگاه می کند و چه مطالبی را در آن می بیند؟ با هم این اطلاعات را می شمریم:
های وب؛ اینترنت پر سرعت؛ www.hiweb.ir؛ تلفن سراسری؛ 1565؛ بسته High-Five؛ 72 گیگ؛ مودم وایرلس رایگان؛ سرعت اتصال تا 8Mbps ؛ 12 ماه اینترنت؛ آنتی ویروس(یکساله)؛ bitdefender؛ 210000 تومان؛ تابستان کوتاهه؛ مهلت خرید تا 31 شهریور.

38 کلمه در یک آگهی. حال سوال اینجاست که آیا مخاطب با عبور از مقابل این آگهی، و حتی عبور مکرر، همه این اطلاعات را دریافت می کند یا این که سردرگمی او در دیدن موضوع اصلی آگهی باعث می شود دیگر به این آگهی توجهی نکرده و در نتیجه هیچ پیامی از آن دریافت نکند؟

mbanews.ir - مهدی پروین
چهارشنبه 12 شهریور 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • یک معما؛ کدام ال جی است و کدام سامسونگ؟
  • لبخند سلامتی با پارگی صورت؟
  • در خدمت و خیانت شاعرانگی
  • هر ثانیه آگهی در برنامه 90 برابر 80 میلیون
  • تشکر: 50 کلمه شد 12 کلمه
  • نگاه طعنه آمیز پپسی به آگهی کوکاکولا
  • سومین مرحله کمپین تبلیغاتی مک دونالد
  • پیراهنی سفید با لکه‌ای از انار
  • بیشترین سرعت اینترنت در دنیا چقدر است؟
  • صدا و سیما برای هر ثانیه آگهی چقدر گرفت؟
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 5 | نويسنده: ناشناس | [ايميل] | تاريخ ارسال: 27/06/1393 - 18:35
     
    ناشناس,
    ناشناس,
    شما که نوشتید کاملا" مخالفی و ... شما حتما توو بخش تبلیغاتشونی یا خودت طراح این کاری wink
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 4 | نويسنده: َشراره | [ايميل] | تاريخ ارسال: 15/06/1393 - 08:12
     
    کاملا با این انتقاد موافقم
    این آگهی اصلا جذاب نیست و من خودم تا حالا چندین بار رو بیلبردها دیدمش ولی هیچ وقت نتونستم کلش رو بخونم.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: علی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/06/1393 - 17:30
     
    تابستان کوتاهه، رو واسه چی دستمالی کردن؟ یکی نیس بگه زاخار، منو تو فرق داریم مثله سمند و کاین
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: ناشناس | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/06/1393 - 16:44
     
    کاملا مخالفم
    انقدر تبلیغاتش زیاده که ناخودآگاه تو چند موقعیت همه تابلو رو میفهمی
    در مجموع شرکت خیلی خوبیه


    ..کلا اینترت خوب و خووش فکریه
    من که دیدم فهمیدم چی نوشته
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: saeed | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/06/1393 - 13:37
     
    دقیقا یک ساعت پیش طرح رو جایی دیدم و به همین نتیجه رسیدم
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر