» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
لبخند سلامتی با پارگی صورت؟


ام بی ای نیوز: در بحث تبلیغات و خلاقیت، دعوای همیشگی ایده و اجرا پایان ناپذیر است؛ اینکه کدام مهم تر است و کدام یک، بار ضعف دیگری را به دوش می کشد. اما واقعیت آن است که این هر دو در تعامل با یکدیگر و تکمیل هم می توانند نتیجه بخش و اثرگذار باشند. شاید نتوان قضاوت کرد که کدامیک اثر گذارتر است اما آنچه بی تردید مقبول همگان است، قدرت نابودکنندگی هر کدام بر روی دیگری است. چه بسیار است ایده های خوب که قربانی ضعف اجرا شده اند و چه فراوان هستند اجراهای چشمگیر از ایده های دست مالی شده و کهنه.
از طرف دیگر در تبلیغات عموما استفاده از شناخته شده ها و متدهای مشخصی در خلق ایده یا انتقال مفهوم امری مقبول و صحیح است. اما نکته مهم تناسب «شناخته شده» مورد استفاده با مفهومی است که قصد انتقال آن را داریم.

لبخند سلامتی با پارگی صورت؟


گاهی توجه به نکات ساده ای می تواند از اتفاقات ناخواسته پیشگیری کند. در آگهی خمیردندان پونه که مدتی است اکران شده به نظر می رسد یک اشتباه رخ داده. این مسئله ناشی از ایده بوده یا اجرا، مهم نیست؛ آن چه اهمیت دارد اثر آن در ذهن مخاطب است. کافی است سعی کنیم آگهی را برای شخص ثالثی تعریف کنیم تا مشکل آگهی، خودش را عیان کند:
یک تصویر سیاه و سفید از صورت مرد جوانی که تصویر از وسط دهان او پاره شده است...
پاره شده است؟ بله همین جا متوقف می شویم. مسیرِ درستِ انتقال پیام در مرحله رمزگشایی متوقف خواهد شد و از همین جا به بیراهه می رود. قصد طراحان آگهی در این لحظه اهمیت زیادی ندارد. آنچه مهم است مسیری است که مخاطب طی می کند و در طول این مسیر به هدفی که طراح می خواسته نمی رسد. پارگی تصویر، کلیدی ترین نکته ایست که در این آگهی دیده می شود و بلافاصله با جهش چشم به سمت دیگر تصویر عبارات پونه و لبخند سلامتی به چشم می آیند.

لبخند سلامتی با پارگی صورت؟


حالا مفاهیم کلیدی این آگهی را در کنار هم بگذاریم و ببینیم آیا همان است که می خواستیم؟
آیا عبارت لبخند سلامتی و تصویر پارگی مرتبطند؟ آیا پاره شدن صورت - حتی برای رسیدن به سلامتی یا زیبایی- حس خوبی به ما می دهد؟
نکته قابل توجه این است که استفاده از «شناخته شده» کاغذی که در حال پاره شدن است با مفهوم شادابی و سلامتی و لبخند متناسب است یا اینکه باهم فاصله دارند؟

mbanews.ir - مهدی پروین
یکشنبه 16 شهریور 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • در خدمت و خیانت شاعرانگی
  • خمیردندان پونه: لبخند بزنید؛ شما مهمان خد ...
  • کپی کاری یا خلاقیت؛ یک نمونه برای بررسی
  • سه ثانیه حیاتی
  • دغدغه: ماجراهای آگهی‌های شبیه - درون دهان ...
  • لذت پاره کردن کاغذهای کادو؛ استفاده از بی ...
  • آگهی برای هیچی
  • دستان گره خورده‌ی دو برند در یک آگهی برای ...
  • رقابت با آفتاب
  • یک معما؛ کدام ال جی است و کدام سامسونگ؟
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: محمد | [ايميل] | تاريخ ارسال: 17/06/1393 - 17:17
     
    سلام

    دیدنش به من که حس خیلی بدی داد ، بسیار با شما موافقم
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر