» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» آیا با آمدن مسعود اسعدی؛ صنعت تبلیغات اتحادیه دار می‌شود؟
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» زیبان؛ مسابقه عکاسی از زیبایی های تهران
» ادوارد برنیز؛ شیطانی که فکرها را دستکاری می‌کرد
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» اپل گوشی فقرا در چین
» آجیل اعتماد: طلوع خورشید نوید آغاز دوباره
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنویسیم؟ (4)


ام بی ای نیوز: نوشتن یک بیانیه جایگاه برند بی نقص، نیازمند دقت و مهارت های فراوانی است. ترجمه سلسله بحث های مرتبط با این موضوع را چندی پیش شروع کرده ایم و اکنون با مطلبی تازه ادامه می دهیم. مطالب قبلی را می توانید از لینک های زیر پی بگیرید.

بیانیه جایگاه خشکشویی چلسی
قدم اول- شناخت دموگرافیک مشتری هدف
قدم دوم- نقش اطلاعات روانشناختی

برند خود را با تمرکز و انعطاف تعریف کنید

معمولا برای صاحبان کسب و کار کوچک بسیار سخت است که خودشان را تعریف کنند. طبیعتا آن ها می خواهند برای همه مردم همه چیز باشند. آن ها همه هدف و زندگی خود را افزایش رضایت دیگران قرار می دهند.
اما این موضوع بسیار مهمی است که نوع کسب و کاری را که در آن هستید، تعریف کنید تا به خوبی پیش مشتریان خود جایگاه پیدا کنید. اگر شما نتوانید کسب و کار خود را تشریح کنید، قاعدتا نمی توانید انتظار داشته باشید مشتریانتان به آن کسب و کار جذب شوند.
به هر حال محدود کردن کسب و کار در چارچوب یک تعریف، مهارت کمی نیست. تعادل ظریفی را باید رعایت کنید تا هم زمان صریح و در عین حال منعطف باشید.
صریح باشید. بر اساس مهارت هایی که به عنوان یک سازمان بنا کرده اید، باید در مورد کاری که انجام می دهید صریح و قاطع باشید. هرچه مشخص تر و معین تر کسب و کارتان را تعریف کنید، مشتریان شما بهتر خواهند فهمید چه کاری می توانید برای آن ها انجام دهید. شاید این مسئله شما را ناگزیر کند تنها یک موضوع را -که در آن توانمندترید- برگزینید؛ و این دقیقا اقدامی است که باید به آن بچسبید.
انعطاف پذیر باشید. علاوه بر صراحت، باید کسب و کار خود را با میزانی از انعطاف پذیری ذاتی تعریف کنید. جهان تجارت به واسطعه تغییر نیازهای مشتریان، دائما در حال تغییر است. شیوه ای که شما در تعریف کسب و کار خود انتخاب می کنید باید به اندازه ای انعطاف پذیر باشد که مدام و هم آهنگ با مشتریان شما تغییر کند.
تفاوت را درک کنید. عمل تعادل و هنر جایگاه سازی برند از حرکت روی خط باریکی بین تعریف دقیق کسب و کار و میزان انعطاف پذیری جهت تطابق شکل می گیرد.
به عنوان مثال از نگاه یک مشتری، Amtrak برند خود را در کسب و کار راه آهن مسافری تعریف کرده است. چرا که در خلال سال ها فعالیت این برند، وارد انواع دیگر حمل و نقل نشده است. شاید اگر Amtrak کسب و کار خود را حمل و نقل تعریف می کرد، تاکنون به انواع دیگر حمل و نقل مثل اتوبوس، خدمات اتومبیل، هواپیما و غیره نیز وارد شده بود؛ یا این که اگر به تعریف خود کمی انعطاف پذیری بیشتری می داد این برند را در راه آهن تجاری نیز می دیدیم. اما در واقع این برند به گونه ای تعریف شده تا دقیقا و کاملا بر کسب و کار راه آهن مسافری متمرکز باشد.
از طرف دیگر، والت دیزنی کسب و کار خود را صرفا در حوزه فیلم تعریف نکرده است و در خلال این همه سال فعالیت، شرکت او خود را به شخصیت های کارتونی محدود نکرده است. با انتخاب مفهوم گسترده تر «سرگرمی» به عنوان هسته اصلی کسب و کار، این شرکت قادر است پارک های ویژه برند خود، فروشگاه های کالاهای تجاری برند خود و کانال های تلویزیونی مختلفی را راه اندازی کند.
وقتی به کسب و کار و برند خود می پردازید، باید تعادل خوبی بین صراحت و انعطاف پذیری ایجاد کنید، به نحوی که شفافیت و وضوح برند خود و البته فرصت های پیش رویتان را به حداکثر برسانید.

مترجم: مهدی پروین
www.entrepreneur.com
سه شنبه 25 شهریور 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • چطور از مشتری‌مان تعریف و تمجید کنیم؟
  •