» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» آیا با آمدن مسعود اسعدی؛ صنعت تبلیغات اتحادیه دار می‌شود؟
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» زیبان؛ مسابقه عکاسی از زیبایی های تهران
» ادوارد برنیز؛ شیطانی که فکرها را دستکاری می‌کرد
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» اپل گوشی فقرا در چین
» آجیل اعتماد: طلوع خورشید نوید آغاز دوباره
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
خلاقیت بر مبنای متد: مبانی خلاقیت در تبلیغات


ام بی ای نیوز: به عقیده برخی، خلاقیت در حوزه تبلیغات و خلاقیت هنری دو مقوله جدا از هم هستند؛ چرا که هدف و انگیزه در تبلیغات ایجاد ارتباط با مخاطب مشخص و انتقال پیامی تعیین شده است و این در آثار هنری -به طور معمول- مد نظر نیست. با این نگاه و بر این مبنا پیشگامان صنعت تبلیغات به روش هایی دست پیدا کرده اند که مبنای خلاقیت در تبلیغات است. روش هایی که با استفاده از آن ها دیگر نیازی نیست که ساعت ها سر و ته راه برویم تا ایده ای برای آگهی تبلیغاتی پیدا کنیم و یا منتظر باشیم تا از آسمان ایده هایی بر ما نازل شود. کافی است کمی روی متدهای جهانی تمرین کنیم و بر آن ها تسلط پیدا کنیم؛ باقی مسیر دیگر یک فرایند تعریف شده و مشخص است که باید طی شود تا یک ایده خوب برای یک آگهی خلق شود.

کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات کتابی جامع برای خلق ایده های مناسب تبلیغاتی است. در این کتاب با استراتژی های خلاقانه دنیای تبلیغات آشنا می شوید و درک بهتری نسبت به مکانیزم آن ها پیدا می کنید.

خلاقیت بر مبنای متد: مبانی خلاقیت در تبلیغات


نویسنده در مقدمه کتاب این گونه می نویسد: از آن جا که تبلیغات یک تجارت رقابتی است، پیش از هر چیز بر روش های فرآیند طوفان ذهنی ایده های خلاقانه تاکید شده و تلاش بر یافتن آن ها بوده است. در مرحله بعد، تضمین آن که این ایده های ناب ذهن مخاطبان اصلی شما را نیز روشن خواهد کرد، مد نظر است. پس این کتاب می تواند برای اعضای گروه تبلیغاتی شما که خواهان ایده یابی، گسترش فضاهای ذهنی و یافتن تکنیک های نو هستند، مفید باشد. کتابی که هم اکنون در دست دارید می تواند مرجعی برای ایجاد خلاقیت در فکر و اندیشه شما باشد. تفاوت این کتاب با دیگر کتاب ها این است که تنها به طرح تئوری های این حوزه اکتفا نمی کند، بلکه با نمایش نمونه های موجود و چگونگی عملکرد آن ها فضای آموزشی را تکمیل می کند و تلاش افراد حرفه ای برای تبلیغات نمونه های مختلف محصول و خدمات را به بیننده نشان می دهد. از این رو کتاب حاضر اگرچه نظر به آموزش دارد، اما یک کتاب تئوریک صرف نیست و تمام تلاشش در این جهت است که ذهن شما را باز و خلاقیتتان را شکوفا سازد.

اعضای گروه تبلیغاتی، مدیران روابط عمومی، مدیران و کارشناسان ارشد رشته های مدیریت و بازاریابی و دیگر افراد علاقه مند به تبلیغات از مخاطبان اصلی این کتاب به شمار می آیند.

کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات؛ ایده ها و تکنیک هایی برگرفته از بهترین تبلیغات دنیا، نوشته ماریو پریکن و ترجمه کامیار شیروانی مقدم در 260 صفحه وزیری، چهار رنگ و با قیمت 28000 تومان در پاییز 1393 توسط انتشارات سیته منتشر شده است.

mbanews.ir - مهدی پروین
دوشنبه 19 آبان 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی کتاب: مثل یک چریک
  • معرفی کتاب: تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغ ...
  • کتاب: تبلیغات با بیان ساده
  • کتاب: «تبلیغات فرهنگی»
  • کتاب: انتشار کتاب تبلیغات و صنعت گردشگری
  • معرفی کتاب: ایده عالی مستدام
  • کتاب: کتاب «آینده‌پژوهی در تبلیغات» انتش ...
  • کتاب: ادبیات تبلیغ منتشر شد
  • کتاب: تبلیغات و فرهنگ
  • کتاب: چرا تبلیغات محیطی؟
  •