» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» اپل گوشی فقرا در چین
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان
» مشتریان‌ در تیم کدام سلبریتی قرار می‌گیرند؟
» امسال جان‌لوییس نتوانست اشک مردم را دربیاورد
» تدوین استراتژی‌های نوین بازاریابی در "عظیم خودرو"
» لاکوست و دیزنی با هم شمع های تولد را فوت می کنند

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
رقابت با آفتاب


ام بی ای نیوز: اجرای دقیق و خوب به اندازه ایده خوب مهم است و در برابر ایده های معمولی، مسئله ای که می تواند یک محصول بصری را زمین بزند یا آن را به اوج برساند، اجرای درست و فوق العاده است.
در میان آگهی های این روزها، گاهی کارهای خوبی حضور دارند که به علت محدود بودن رسانه و هیاهوی زیادی که در صنعت دیده می شود، خیلی به چشم نمی آیند. یکی از شرکت هایی که از محصولات بصری خوبی استفاده می کند ولی تنها در حد یکی دو بیلبورد در مسیر تهران کرج، شرکت پاکبان است.
پاکبان آگهی جدیدی را برای شیر غنی شده با ویتامین D اکران کرده است که با آن چه عادت داریم ببینیم متفاوت است. آگهی پر جزئیاتی که زمان زیادی برای خلق آن صرف شده است.

شقایق محمودی مدیر هنری این کار معتقد است که در نگاه تیم خالق این آگهی مسئله طراحی و اجرا بخش مهمی از کار محسوب می شود. اگرچه رسانه این آگهی گسترده نبود اما تلاش تیم بر آن بود که هم در استراتژی و هم طراحی کاری دقیق و درست انجام شود؛ و به خلاف رویه معمول در کارهای این روزها جزئیات در کار مسئله اصلی و مورد توجه بود. به همین علت برای این کار عکاسی با پروداکشن طراحی شده صورت گرفت.
مسئله اصلی مشتری در این کار، معرفی شیر غنی شده با ویتامین D3 بود. ویتامینی که کمبود آن یک مشکل جدی در مردم ایران است. محمودی روند رسیدن به ایده تصویری را کوتاه و ساده می داند. آن چه پیش مردم ایران به عنوان منبع طبیعی ویتامین D شناخته شده است، خورشید و نور آفتاب است. با توجه به این بینش، همراهی آفتاب و شیر پاکبان مسیر اصلی ایده پردازی شد. در این مسیر تصویر دیگری که در باور عمومی وجود دارد مورد توجه قرار گرفت: طلوع و غروب خورشید در افق دریا؛ و نهایتا این تصویر منتخب بود: همانطور که انگار آفتاب از افق دریا طلوع می کند، بسته شیر پاکبان هم از داخل دریای شیر بیرون می آید و البته خورشید در انتهای افق پیداست.

رقابت با آفتاب


برای ساختن تصویر این کار نزدیک به 200 فریم عکس گرفته شد و از میان آن ها 15 عکس منتخب در کار استفاده شد. در خلال انجام کار چند عبارت خوب برای کپی (متن) پیشنهاد شد. اولین آن ها با پشتوانه آفتاب یا با پشتیبانی آفتاب بود؛ چرا که در کنار تصویری که آفتاب پشت بسته بندی شیر قرار دارد دقیقا حس پشتوانه بودن آفتاب منتقل می شد. کپی دوم با طعم آفتاب بود. اما بعد مشتری این نکته را گوشزد کرد که در صنعت این اصطلاح بار منفی دارد و به محصولی گفته می شود که مدتی مانده باشد و مثلا در معرض تابش آفتاب قرار گرفته باشد: طعم آفتاب گرفته.

نهایتا دو پیشنهاد دیگر باقی ماند: رفیق آفتاب و رقیب افتاب. به اعتقاد تیم خلاقه، رفیق آفتاب بهتر بود. چرا که ارتباطی عاطفی بین مفهوم آفتاب (که در باور عمومی جذاب و دوست داشتنی و گرم است) با محصول برقرار می شد و این حس خوب را منتقل می کرد که رفقا چیزهای مشترکی دارند. اما مشتری معتقد بود که این محصول اساسا می تواند جایگزین آفتاب شود (در موضوع تامین ویتامین D) بنابراین انتخاب او رقیب آفتاب بود.
محمودی البته معتقد است که به عنوان مدیر هنری این کار می تواند ایرادی را نیز بر کار وارد بداند و آن اندازه لوگوی پاکبان است که بسیار بزرگ است و بخشی از کار را تحت تاثیر قرار داده است. اما به هر حال این نظر مشتری بود و چاره ای جز اعمال آن در اثر وجود نداشت.
کار، محصول ایماگرافیک (وابسته به گروه MCG) و عکاس آن وحید دشتیاری است.

mbanews.ir - مهدی پروین
پنجشنبه 13 آذر 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • یک لیوان آفتاب!
  • کقش های کتانی Converse با الهام از غروب آفتاب ...
  • کنسروی از دل دریا
  • آفتاب گرفتن از نوع روغنی!
  • كرم ضد آفتاب كي اف سي با طعم مرغ سوخاري
  • این آگهی چاپی فقط زیر نور آفتاب خواندنی م ...
  • شرکت آفتاب و مهتاب پاریز حامی مبارزه با گ ...
  • تقابل فقیر و غنی در کمپین اویلا
  • نشریه شبکه آفتاب با رویکرد خلاقیت محوری م ...
  • برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 4 | نويسنده: حسین | [ايميل] | تاريخ ارسال: 15/09/1393 - 19:35
     
    تصویرسازی پرکار و استفاده از خوب از تکنیک عکاسی و ترکیب تصاویر از نکات مثبت و کمیاب این کار است. جای این گونه کارها در تبلیغات ایران که معمولا از نظر تصویری کم مایه و سرسری هستند، خالی است. به دست اندرکاران آن تبریک می گم.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: بی نام | [ايميل] | تاريخ ارسال: 14/09/1393 - 13:07
     
    استفاده از غروب باعث شده تا رنگ شیر زرد بشه . انگار که شیر خراب شده . تصویر سازی زیبایی است اما به فروش محصول کمکی نمی کند .
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: حدیث | [ايميل] | تاريخ ارسال: 14/09/1393 - 12:48
     
    کار قشنگیه، اما واقعا حقیقت داره؟ یعنی پالم توی این شیر با سمومی که از علوفه به گاوهایی که تو شرایط بدی زندگی می کنند و در معرض داروهای شیمیایی هم هستند به دلیل همون شرایط بد و غیر استاندارد ... (البته مال همه گاوداری هایه ایرانه) و هزارتا تقلب صنعتی دیگه که تو ایران بی نظارت کافی انجام میشه، اون وقت آدمم باید آفتاب را ول کنه بیاد سراغ شیر؟؟؟ یعنی منبع زندگی منظومه شمسی در حدیه که یه بطری شیر می تونه باهاش رقابت کنه؟ پدران ما که گومیز را به سر و صورت می مالیدند و انتظار شفا داشتند هم انقدر برای گاو جایگاه قایل نبودند! درسته دنیا رو شاخش بوده و ادرارش پاکی میاورده، ولی شیرش رقیب مهر؟؟؟
    کاش روی جمله خودتون پافشاری می کردین، کاش توی تیم های صاحب رسانه مثل MCG به خاطر رسانه ، تیم های خلاق مجبور نباشن همش جلوی مشتری کوتاه بیان، کاشکی مدیران خلاقیت و کپی رایتر ها ، به عواقب هر چیزی فکر کنند... "رفیق آفتاب" به این قشنگی به این شیرینی... رقیب آفتاب شبیه شعار پر اغراق بانک ها ست... دروغ و خالی بندی است (فی نفسه)
    بپاکبانی های عزیز، تبلیغات هم همش عکس قشنگ نیست، مسئولیت هم هست صداقت هم هست وگرنه کم کم اعتماد مردم از بین میره...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: شاه‌مرادی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 13/09/1393 - 15:49
     
    استفاده از آفتاب و خورشید برای یک محصول لبنی اصلا هوشمندانه نیست. به این دلیل که گرما موجب فاسد شدن و خراب شدن شیر و لبنیات می‌شود. به همین دلیل هم در تابستان مصرف محصولات لبنی کم می‌شود.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0