» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
آگهی برای هیچی


ام بی ای نیوز: تبلیغی آوانگارد از بانک ملت در شهر در حال اکران است و اشتهایم را برای بررسی بیشتر آن تحریک می کند.
همه ی آنچه به عنوان تصویر کلیدی می توانم از آن یاد کنم، چیزی جز یک سطح سفید نیست و اتفاقا همین ماجرا را جذاب می کند.


بدون شک این یکی از خاص ترین آگهی هایی است که تا به حال اکران شده و بیش از آنکه به طراح آن و قابلیت هایش پرداخت، بایستی از جسارت سفارش دهنده یاد کرد و این نگاه متفاوتش را ستود. نگاهی که اتفاقا با واژه کلیدی بانک یعنی تغییر همخوانی بسیاری دارد.

در رابطه با ماهیت آگهی، اینکه با روشی خلاق، عدم وجود ریسک در بانک ملت نمایش داده می شود هم جالب توجه هست.
آگهی، رقابتی است بدون آنکه نامی از دیگران (دیگر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری) برده شود و آنها را کوچک کند. اما معلوم است که در اینجا صحبت از عدم وجود ریسکی (در سرمایه گذاری و یا انجام عملیات متنوع بانکی) است که بانک ملت آن را به عنوان نقطه قوتش می داند.
به هرحال، موضوع جالبی مطرح شده؛ اتفاقا به شخصیت این بانک و رفتارهای اخیرش هم می آید.
نکته قابل تامل دیگر اینکه، این بانک به ارتقاء کیفیت آگهی های بانکی (نه فقط با این آگهی) افزوده.

آگهی برای هیچی


کمی هم به مسیر ایده یابی بپردازم:
پیام: بانک ملت، بانکی معتبر است و سرمایه گذاری و انجام امور بانکی در آن، همراه با ریسک نیست.
مفهوم: نداشتن، نبودن (ریسک)
ایده کلی: نمایش عدم وجود مشکل (ریسک)/ نمایش ریسکی که وجود ندارد.
ایده بصری: نمایش صفحه ای سفید به نمایندگی از تمامی ریسک هایی که در این بانک هست؛ یعنی ریسکی نیست.
شعار: همه ی ریسک شما در یک بانک معتبر، همین است.
تکنیک های خلاقه برجسته بکار گرفته شده: تضاد (پارادوکس)، حذف

آگهی برای هیچی


جالب است که 4آذر و پس از اعلام تمدید مذاکرات ایران با طرف های خارجی موسوم به مذاکرات 5+1، روزنامه وطن امروز، نسبت به نتیجه ی حاصل شده تا آن زمان واکنش نشان داد و اتفاقا از همین مسیر خلاقه (البته با کمی اختلاف) در جهت ارسال پیامش عبور کرد.
آنها نیز ستون میانی صفحه اول خود را خالی کردند و نشان دادند که ظاهرا هیچ نتیجه ای از مذاکرات حاصل نشده. البته استفاده از عبارت "هیچ" به عنوان تیتر اصلی در این روزنامه، چیزی بود که در آگهی بانک ملت اصلا دیده نشد.

لازم به توضیح است، آگهی بانک ملت توسط تهمتن امینیان شکل گرفته است.

mbanews.ir - شهرام سیف هاشمی
جمعه 28 آذر 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • توجه به پتانسیل یک علامت برای نمایش اعتبا ...
  • باز هم پیامک های مشکوک بانکی
  • اعلام باجه‌های خدمات بانکی و همراه بانک ...
  • تبلیغات موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز د ...
  • 92، چه خبر از بانک و بیمه؟
  • تبلیغات موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز ب ...
  • فقط این بانک‌ها و موسسه‌های مالی مجاز به ...
  • شتاب دوگانه در کمپین بانک ملت
  • ممنوعیت تبلیغات بانک‌ها و موسسات مالی و ...
  • دستان گره خورده‌ی دو برند در یک آگهی برای ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 11 | نويسنده: آذر فرهاد پور | [ايميل] | تاريخ ارسال: 24/04/1394 - 12:57
     
    آقای سیف شما که سواد درست و حسابی نداری باید هم از این کار به عنوان آوانگارد یاد کنی ...
    سیستم بسیار ساده ست ...
    امینیان یه صفحه سفید برمیداره ، با استفاده از تبلیغات متداول بی ام و یا بنز که نمونه های زیادی از این کار رو انجام دادن
    یا کمپین بی قیمت مستر کارت راجع به چیزهایی که قیمت ندارن رو جمع و جور میکنه با دو سه تصویر
    اینو به بانک ملتی ها نشون میده ، اونا هم که بنده های خدا مشکل چای گلستان رو که فکر میکنه استکان اختراع خودشه ، فکر میکنن سکه و اسکناس یعنی یه عنصر عام مال پدرشونه ، اگر هم بگن این طرح به دردبخور نیست ممکنه متهم به نادون بودن بشن خیلی هم ازش تعریف و تمجید می کنن . تا این لحظه به امینیان ایرادی وارد نیست ، امینیان کارای خوب و شاخص برای بانک ملت انجام داده بماند که هیچکدوم توسط مخاطب واقعی این کمپین ها دیده نشدن... فقط ما طراح ها دیدیم و به به و چه چه کردیم ... بانک ملتی ها هم از ترس اینکه بهشون بگن نفهم مجبورن بگن اینا عالیه ... همونطور که اشاره کردم امینیان مشتریشو خوب شناسایی کرده و هر چرندی رو میتونه بهش قالب کنه . دمش گرم ، بیزینس من با استعدادی هم هست ....
    فقط این وسط شما که داری دنبال اسم برای تعریف و تمجید از این کار می گردی و با این همه ادعا و منم منم های عرصه تبلیغاتت ، ایده تکراری و به درد نخور امینیان رو براش قصه سرایی می کنی و می گی آوانگارد به نظر من جای بسی تاسف داره .... آقای سیف در دوره مدرن تبلیغات آینده کشور ، جایی برای آدم های کم سواد و پرادعایی مثل شما وجود نداره . گفتم که کمی فکر آینده ت باشی در حدی که به ما به عنوان قربانیان مقالات چرند شما در این سایت هستیم مربوط میشه .

    آقای نویسنده خوش به حالت والا.... دنیای کوچکی داری، با یک دل خجسته ...
    من جای مدیر این وب سایت بودم میفرستادم شما رو بری با تبلیغات دنیا بیشتر آشنا بشی ...
    گرچه فکر کنم این ساییت مال خود شماست وگرنه تا الان عذرتو خواسته بودن
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 10 | نويسنده: مریم | [ايميل] | تاريخ ارسال: 3/10/1393 - 08:13
     
    جسور ، شجاع ، خلاق و دوست داشتنی

    نام تهمتن برازنده این مرد رویایی تبلیغات ایران است.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 9 | نويسنده: سلطانی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 2/10/1393 - 10:21
     
    خیر! بنده علیرضا سلطانی که شما با او مشکل دارید نیستم. امیر حسین سلطاني نيا ام و نظرم هم ربطي به این کار و آوانگارد بودنش نداشت. من هم این کار را دوست ندارم. اما حرفم یک ایراد به کارکرد وب سایت و نوع مدیریتش بود که نتیجه اش همین نظرهای شما و دوستان دیگر است. نظرهایی که بدون ارتباط به خوبي و بدي کار، براساس دوري و نزدیکي شما به طراح و آژانس نوشته می‌شود. مثل همینکه ناگهان پای آقای علیرضا سلطانی و کیفیت کارهایش را به میان کشیدید تا کار تهمتن امنینیان را بکوبید!!!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 8 | نويسنده: سلطانی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 2/10/1393 - 00:00
     
    در مورد شما

    در مورد شما حسادت کودکانه صادق بود. فحش را بقیه داده‌اند.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 7 | نويسنده: علي همان بنده خدا | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/10/1393 - 22:44
     
    علی,
    منم مثل شما نامم علي ست... اينم جسارت ، حداقل به اندازه شما ، هم با آقاي امينيان همكار بوده ام و خيلي از كارهايشان راهم دوست دارم، هم با آقاي سيف هاشمي جلسات متعدد زيادي با آقاي سيف داشته ام و از ميزان آگاهي شون كه به از بين رفتن كار منجر شده و كتاب ها و مطالعاتشون اشراف دارم، دنياي تبليغات را سالها به عنوان منبع درآمدم برگزيده ام و در نوع خود هم به سفارش دهنده و هم به مخاطبم و سرمايه هايش خدمت كرده ام... خيلي خوب ميشناسم و خيلي خوب ميدانم.
    قبول دارم كمي در گفتارم بي انصافي كرده ام. هيچ كدام از ما بي سواد نيست ولي دور همي كار كردن و با هم مصاحبه كردن و از هم تعريف كردن هم كاري ندارد. يك بار بريف هاي بانك ملت را در دست بگيريد تا ببينيد حتي خودشان هم نميدانند چه ميخواهند، الحمدلله كه پشتوانه مالي هست كه قرار است مصرف شود و خوب به اين صورت هم دور ريخته ميشود.. مينيمال كار كردن را سالهاست همه برايش جنگيده ايم، همه اش را بلديم. كم كاري را هم ميشناسيم و خوب هم بلديم چگونه جاي پركاري قالبش كنيم... من گفتم دور هم خوش بگذرانيد، فقط كمي از اين آوانگارد و اين واژه عصباني شدم كه كاملا از گفتارم مشهود بود، براي اين سايت و مديرانش هم مثل آقاي سلطاني متاسف نيستم چون فحشي نداده ام و فقط نظرم را گفته ام. جرات و جسارت را هم با كم كاري و حماقت دو مقوله مجزا ميدانم، اين سايت هم حق دارد اشتباه كند... حق دارد طرح هاي گروه سيصد و شصت را در بوق و كرنا كند و بعد هم به اشتباه خود اعتراف كند... آقاي سيف را هم به عنوان فردي مطلع و دانا باور كند و نظرات او را در موزد دوستش به استحضار عموم برساند... دوستي هم البته كه مقوله ي مهمي است ... اينجا عرصه نمايش دوستي و رفاقت است، جاي ديگر هم جبران ميشود. رفقا بايد به فكر هم باشند ، يكي هم مثل شما لذت ميبرد و يكي هم مثل من خوشش نمي آيد.... باور كن وقت حسادت هم ندارم ولي با آگاهي حرف ميزنم... با اين افراد هم نفس بوده ام و رفاقت خود را نه در مقالات بلكه در ميدان كار و درآمد به تك تكشان صابت كرده ام . بيشتر از اين هم ذهن شما را خراب نميكنم تا از اين اثر آوانگارد و نقد بسيار موشكافانه و به درد بخورش و از اين همه جسارت لذت فراوان ببريد. شب خوش

    علي
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 6 | نويسنده: علی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/10/1393 - 16:31
     
    سلام دوست عزیز بنده خدا
    موضوع شانس نیست موضوع جسارت و شجاعت است که مطمئن هستم کارهایی که شما دارید همانند نام گذاری اسمتان دارای شجاعت و جسارت کمی است ، و باید بگم من هم تعدادی از کارهای آقای امنیان رو دوست ندارم ولی بد نیست به سایت ایشون یه سری بزنید تا متوجه بشوید تنها شانس نیست جسارت است جسارت ، و دوست دارم بدونم چند بار با شهرام روبرو شدید تا بفمید سواد یعنی چه ؟ چون خود من نیز بارها با شهرام سر کارهای مختلف مشکل داشته ام ولی چنان علمی و مسلط قانع شدم که می تونم بگم سواد تبلیغات دارند .

     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 5 | نويسنده: سلطانی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/10/1393 - 12:04
     
    چه فضای مسمومی بر ام‌بی‌ای نیوز حاکم شده. به جای نظر دادن، تبدیل شده است به فحش و حسادت‌های کودکانه. حتما رویکرد سایت و مدیرانش در این کامنت‌ها بی‌تاثیر نیست. مثل مجله‌های زرد.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 4 | نويسنده: متعجب! | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/10/1393 - 10:19
     
    واقعا بانک میخواسته که خودش رو روی بدون ریسک بودن پوزیشن کنه؟ مگه با بانکهای دیگه چه فرقی داره؟ بانگداری ایران یه فضای غیر رقابتیه که سرویسها همه مثل همند و ملت هم هیچ چیزی تا حالا ارائه نداده که آدم حس کن اینجا مطمئنه و جاهای دیگه نیست. به نظرم اولین مشاوره ای که باید به مشتری داده میشد اینه که چی بگه. اینکه چطوری بگه خودش جای بحث داره. حالا شما هنر کردی و این جمله رو با کله معلق به مردم گفتی کیه که باور کنه؟ وقتی تبلیغات دست گرافیستهاست نتیجه همینقدر سطحیه!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: علی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 30/09/1393 - 13:06
     
    آوانگارد یک اشاره مشخص به جریانی هنری دارد، این مدل کار سالها پیش در هنرهای بعد از جنگ جهانی اول، آوانگارد بود نه الان.

    این کار برای ما در ایران نو، متفاوت و پیشرو است. ولی حداقل مد 50 سال پیش است. یعنی آوانگارد ولی از مد افتاده است. در هنر معاصر ته این چیز ها را تا 1960 در آورده اند. مثلا 30 سال پیش آقای صالح علا هم از این کارها کردند...

    قصدم کم ارزش کردن این شاهکار در تبلیغات ناپخته ی این روزهای ایران نیست، واژه طوری به کار رفته که ممگن است آن نباشد که مد نظر بوده...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: يک مخاطب | [ايميل] | تاريخ ارسال: 30/09/1393 - 11:05
     
    در مورد این کمپین مي شود بسیار جدي تر و علمي تر صحبت کرد . آقای سیف در حد یک راننده گذري و برداشت آدمهاي عادي با مساله برخورد کرده اند و نه یک متخصص تبلیغات!!!!!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: م | [ايميل] | تاريخ ارسال: 29/09/1393 - 01:43
     
    سلام آقای سیف هاشمی
    با دیدن این تبلیغات اخیر احساس میکنم بانک درصدد تغییر شعارش باشه،دیگه صحبت از تغییر نیست، صحبت از اعتماد و اعتبار و... هست.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0