» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
دکمه ورود به بانک


ام بی ای نیوز: آگهی‌های بانک ملت درباره‌ی خدمات الکترونیکی را دیده‌اید؟ آگهی‌هایی که به نیّتِ تقویت تبلیغاتِ قبلی و یادآوری دوباره‌ی خدمتی که همه می‌شناسند، با ساختارِ جذابی طراحی و اجرا شده است. با اینکه محتوای پیام این آگهی‌ها حرف تازه‌ای نیست، ولی ساختار آن متفاوت و ماندگار است؛ یک نگاه تازه به عناصر و مؤلفه‌های تکراری. با کیانوش هاتفی، مدیر خلاقیت آژانس تبلیغاتی تمام خدمت بادکوبه، درباره‌ی این آگهی های ساده، خلاق و گویا گپ زده‌ام:

هدف بانک از سفارش این آگهی چه بود؟
وقتی به کمپین برندینگ خدمات الکترونیک بانک ملت دعوت شدیم، برای خدمات الکترونیک بریف شدیم. همه با برندینگ بانک ملت آشنا هستند و موضوع اصلی یادآوری و دوباره بر سر زبان آوردن نامِ بانک ملت بود. درواقع، این هدف اصلی کمپین است که سالانه انجام می‌شود و قرار نیست جایگاه جدیدی معرفی شود. این کمپین یادآوری خدمتی به نام خدمات الکترونیکی است تا بازهم در اولویت ذهن مردم قرار داشته باشد. بانک می‌خواست خدمات الکترونیکش را دوباره تبلیغ کند. خدمات الکترونیک هم خدمت جدیدی نیست. چند سالی است که آمده و بانک‌های دیگر هم گفته‌اند. بانک ملت هم چندبار این کمپین را اجرا کرده است.

مهم‌ترین دغدغه‌تان در مرحله‌ی ایده‌پردازی چه بود؟
ما باید حرف جدیدی می‌زدیم که هم تکراری نباشد و هم جذاب باشد. درعین‌حال، پیامی را به مردم برساند و آن‌ها را به استفاده از خدمات الکترونیک تشویق کند. در مرحله‌ی ایده‌پردازی، دغدغه‌ی اصلی ما این بود که آگهی هم خلاق باشد و هم عموم مردم بتوانند آن را درک کنند. ما می‌خواستیم کاری که می‌کنیم، نسبت به رسانه‌ای که داریم و نسبت به مخاطب گسترده و متنوعی که داریم - هم خلاق باشد و هم درک‌شدنی و هم با جایگاه بانک ملت متناسب باشد و هم در ذهن مردم ثبت شود و هم پیام آن کاربردی باشد.

دکمه ورود به بانک

دکمه ورود به بانک

دکمه ورود به بانک


چگونه به ایده‌ اصلی برای شعار و تصویر رسیدید؟
با همه‌ی این چالش‌ها و فکرها، وقتی ایده‌پردازی شروع شد، ابتدا درباره‌ی فایده‌های خدمات الکترونیک صحبت شد. اینکه خدمت الکترونیک چه می‌کند؟ زندگی را راحت و سریع‌تر می‌کند. راحت‌تر کردن استفاده از خدمات بانکی و افزایش سرعت استفاده، از مهم‌ترین مزیت‌های خدمات الکترونیک است. این خدمت هم در دنیای مدرنیته تعریف می‌شود که با فناوری و تکنولوژی همراه است. ذات تکنولوزی هم برای سرعت و راحتی است. پس، چیزی که باید درباره‌اش حرف می‌زدیم همین سرعت و راحتی بود. یعنی اصلی‌ترین مزیت‌های خدمات الکترونیکی. خدمت الکترونیک برای این است که از خدمات بانک استفاده کنیم، بی اینکه به بانک برویم. درواقع، به‌خاطر خودمان داریم از این خدمت استفاده می‌کنیم. برای این‌که وقت نداریم به بانک برویم. ازاین‌رو، خدمات الکترونیک یعنی در کم‌ترین زمان بهترین خدمت را به ساده‌ترین شکل دریافت کردن.

شعار «دکمه‌ی ورود به بانک» از کجا آمد؟
این فکرها اصل و پایه‌ی کار ما شد و بعد از آن خیلی گفت‌وگو کردیم و ایده‌های بسیاری طرح شد؛ این‌که سریع به بانک برسیم یا راحت به بانک برسیم و... درنهایت، به این رسیدیم که سه گزینه‌ی موبایل بانک و تلفن بانک و اینترنت بانک یعنی خدمات الکترونیک و دنیای مدرنیته دارد به این سمت می‌رود که همه‌چیز با یک حرکت انجام ‌شود. این یک حرکت در این سه وسیله فقط شامل فشار دادن یک دکمه است. یعنی با فشار دادن یک دکمه، که مهمترین دکمه است. این‌طوری بود که شعار دکمه‌ی ورود به بانک به ذهنمان رسید. شعاری که ظرفت خوبی دارد و می‌گوید به‌راحتی و به‌سرعت با یک حرکت به بانک برویم و از دغدغه‌‌ی مشتری حرف می‌زند که می‌خواهد بانک کناردستش باشد.

درباره‌ی انتخاب و طراحی تصاویر هم بگویید.
اما درباره‌ی تصویر... روشن بود وقتی داریم درباره‌ی تکنولوژی حرف می‌زنیم، تصویر باید مدرن باشد. در مرحله‌ی بعد، باید به تصویر دکمه فکر می‌شد؛ دکمه را چطور ‌ببینیم که هم اتصال آن به بانک مشخص شود و هم مردم درک کنند این دکمه برای چیست. برای نشان دادن تلفن همراه و رایانه و تلفن از تصاویر خطی استفاده شد و سپس، مهم‌ترین دکمه – یعنی دکمه‌ی Call و Enter - تصویرسازی سه‌بعدی و رئال طراحی شد. برای اجرای آگهی‌ها هم ابتدا رسانه‌های مختلف مانند بیلبورد، مجله و ... را دسته‌بندی کردیم و هرآگهی را نسبت به سایز و شکل رسانه انتخاب کردیم تا بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد. برای نمونه، آگهی کی برد برای بیلبوردهای افقی اجرا شد.

چرا رنگ قرمز را انتخاب کردید؟
برای اینکه رنگ قرمز در فضای شهری به‌شدت به چشم می‌آید و از نظر بصری جلب توجه می‌کند. هم‌چنین، خدمات الکترونیک پرانرژی است و قرمز می‌توانست تداعی خوبی از ظرفیت این خدمت باشد. علاوه ‌براین، رنگ لوگوی بانک ملت هم است.

کمپین بانکداری الکترونیک
سفارش دهنده: بانک ملت

آژانس تبلیغاتی: بادکوبه
مدیر خلاقیت: کیانوش هاتفی
مدیر هنری ارشد: کیانوش هاتفی
دستیار مدیر هنری: مصطفی مرادی
کپی رایتر: نگار سرخوش
گرافیک دیزاینر: مصطفی بیگلو
تصویر ساز سه بعدی: مصطفی بیگلو
مدیر پروژه: مهرنوش حسنی

mbanews.ir - ربابه میرغیاثی
سه شنبه 9 دی 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • رونمایی از خدمت جدید بانک شهر در نمایشگاه
  • ارایه خدمات بانک اقتصادنوین در نمایشگاه ...
  • توجه به پتانسیل یک علامت برای نمایش اعتبا ...
  • سر درهای بانک مسکن نوسازی می شود
  • انتقال پیام به راحتی آب خوردن!
  • بانک انصار جشنواره تبلیغاتی راه انداخت
  • صندوق های آرامش زا
  • بام؛ به همین نزدیکی
  • جدیدترین دستاوردهای بانکداری الکترونیک
  • چهارراهی که بانک تجارت پیش پای مشتریانش م ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 5 | نويسنده: سیزده! | [ايميل] | تاريخ ارسال: 11/10/1393 - 19:57
     
    اینجور که چهار میگه گرافیک ساده و روز دنیا زاده ی آقای امینیانه. دوستان مواظب باشن جوری کار نکنن که شبیه کارهای مدرن باشه. اونوقت پخته دستانه میشه!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 4 | نويسنده: چهار | [ايميل] | تاريخ ارسال: 11/10/1393 - 19:51
     
    یه کپي خام دستانه از کار هاي تهمتن امنينيان ...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: امیراشکان کلیشادی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 9/10/1393 - 15:44
     
    فکر خوب و اجرایی خوبه داشته ، موفق باشند
    از اون "بیلبورد سفید های متحیرالعقول ریسک بانکی" که بهتره ..... خیلی خوبه که نخواستند توی آگهی هاشون " شاخ غول بشکنن " ... خیلی خوب و خیلی موفق ...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: محمد | [ايميل] | تاريخ ارسال: 9/10/1393 - 14:05
     
    اين آگهي رو كه ديدم خيلي به نظرم جذاب و خوبه و مورد تقديره

    دوست عزيز لحن شما بيشتر به پشت كوهي ميخوره اين نشون از غير حرفه اي بودن شما ميكنه
    هر كاري در جاي خودش مورد احترامه ، اين كار كه جاي خود داره
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: نه | [ايميل] | تاريخ ارسال: 9/10/1393 - 12:24
     
    آقایان فکر کرده‌اند همه مخاطبان بانک ملت مثل خودشان از پشت کوه آمده‌اند...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر