» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» اپل گوشی فقرا در چین
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان
» مشتریان‌ در تیم کدام سلبریتی قرار می‌گیرند؟
» امسال جان‌لوییس نتوانست اشک مردم را دربیاورد
» تدوین استراتژی‌های نوین بازاریابی در "عظیم خودرو"
» لاکوست و دیزنی با هم شمع های تولد را فوت می کنند

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
یک لیوان آفتاب!


ام بی ای نیوز: یک لیوان آفتاب آگهی تبلیغاتیِ تازه‌ی شرکت سن‌ ایچ برای معرّفی آب پرتقال غنی‌شده با ویتامین د و کلسیم است که در سطح شهر اجرا شده. درباره‌ی استراتژی تبلیغات و چگونگی شکل‌گیری این ایده با شیما حق‌شناس، مدیر پروژه‌ی تبلیغاتی سن ایچ، گپ زده‌ام:

چرا شرکت سن ایچ این آگهی را به شما سفارش داد؟
سن ایچ بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مشتری شرکت تبلیغاتی مدیا است. سال‌هاست شرکت مدیا در زمینه‌ی استراتژی پروژه‌ها، تبلیغات، طراحی و ایده‌پردازی و سایر امور مرتبط با تبلیغات با شرکت عالیفرد همکاری می‌ک‌ند.

با این آگهی می‌خواستید چه چیزی را به مخاطب بگویید؟
سن ایچ از سال‌های پیش تاکنون در تلاش است به سلامتی و تغذیه¬ی سالم کمک کند. تولید آب پرتقال غنی‌شده نیز هم‌سو با این هدف سن ‌ایچ است. ابتدا، آب پرتقال غنی‌شده با کلسیم تولید و نزدیک به دو سال پیش، ویتامین د هم به آب پرتقال غنی‌شده با کلسیم اضافه شد. ولی این محصول تاکنون تبلیغاتی نداشته است. در‌حال‌حاضر، سن ایچ قرار است نوعی آب پرتقال متفاوت را معرفی کند.

یعنی این تبلیغ قرار است مزیّت تازه‌ی آب‌ پرتقال سن ایچ را معرّفی کند؟
بله. ازلحاظ پزشکی و درمانی، همیشه درباره‌ی کمبود مواد مورد نیاز بدن در تغذیه‌ی عموم جامعه صحبت می‌شود و همه‌ی سازمان‌های مرتبط با بهداشت و سلامت درباره‌ی کمبود ویتامین د در بدن هشدار می‌دهند. شرکت سن‌ ایچ این نیاز و کمبود را مورد توجه قرار داده و با نوآوری در تولید آب پرتقال آن را به محصولات خود اضافه کرده است. چون ویتامین د در جذب کلسیم مؤثر است، کلسیم و ویتامین د باهم در این نوع آب پرتقال وجود دارد. شرکت سن ‌ایچ محصولی را تولید کرده که نه تنها تمام خواص یک آب پرتقال طبیعی را دارد که ویتامین د و کلسیم را هم تأمین می‌کند.

مفهوم اصلیِ موردنظرتان برای طراحی و اجرای این آگهی چه بود؟
فصل زمستان است و در این فصل میزان تابش خورشید کم است. نور خورشید موجب ساخت ویتامین د در بدن می‌شود. آب پرتقال هم که به‌طور طبیعی حاوی ویتامین ث است. در فصل سرما هم درصد ابتلا به سرماخوردگی افزایش می‌یابد. درنتیجه، نیاز به ویتامین ث هم بیشتر می‌شود. از طرف دیگر، به‌خاطر کمبود نور خورشید مدت در معرض آفتاب بودن کاهش می‌یابد. ما از این واقعیت‌ها استفاده کردیم تا بتوانیم یک بریف خلاق بسازیم.
درست است که خوردن آب پرتقال غنی‌شده با ویتامین د و کلسیم نمی‌تواند جای نور خورشید را بگیرد، ولی می‌تواند مکمل غذایی خوبی باشد و در فصل زمستان به تقویت قوای جسمی و سلامتی کمک کند. درواقع، نور خورشید برای جذب ویتامین د و کلسیم لازم است و در زمستان با نوشیدن آب پرتقال غنی‌شده می‌توان این کمبود را تا حد زیادی جبران کرد. با این اطلاعات علمی و پزشکی به مفهوم نهایی رسیدیم تا نیاز به محصول موردنظرمان را در ذهنِ مخاطب پررنگ کنیم. این مفهوم از هم‌فکری گروه ایده‌پردازی شرکت مدیا و بریف اولیه‌ی مشتری به‌دست آمد. البته مفاهیم متنوعی وجود داشت. این تردید در ذهن‌مان بود که بر تأثیر این ویتامین‌ها در استخوان‌بندی تأکید کنیم یا کمبود نور خورشید. درضمن، آگهی در فصل زمستان اجرا می‌شد که معمولاً ابتلا به بیماری ها در این فصل بیشتر می‌شود. بنابراین، رفع نیاز ویتامین ث با نوشیدن آب پرتقال هم در پرداختن به مفاهیم مستتر بود. خلاصه، مفاهیم کوچکِ بسیاری در کنار هم قرار گرفتند تا به یک مفهوم اصلی و جامع برسیم.

و این‌گونه بود که یک لیوان آفتاب را به مردم تعارف کردید.
در جلسه‌های گروه خلاقیت، به مفاهیم متعددی درباره‌ی آب پرتقال غنی شده و معرفی آن رسیدیم اما مفهوم جامعی که تمامی خواص محصول را برساند این شد: یک لیوان آفتاب. یک لیوان آفتاب به این معنا نیست که می‌تواند آب پرتقال غنی شده جای خورشید را بگیرد. ولی می‌تواند مکمل غذایی خوبی باشد. در فصل زمستان، آب‌ پرتقال غنی‌شده می‌تواند ویتامین‌های لازم را به بدن برساند. این‌گونه بود که ارتباط مستقیمی میان آفتاب و آب پرتقال غنی‌شده پیدا شد تا بتوانیم بر تأمین ویتامین د تأکید کنیم که در جذب کلسیم نقش دارد. کلسیم هم که در تقویت استخوان‌بندی مؤثر است. ویژگی خاص محصول سن‌ ایچ این است که مجموعه‌ای از چند ویتامین و مواد معدنی است. خب، این محصول تا الان معرفی نشده بود و ما فکر کردیم که با زمان و فصل زمستان تناسب بیشتری دارد. درباره‌ی آب میوه و نوشیدنی‌های مختلف بیش‌تر در فصل تابستان تبلیغ می‌شود، ولی آب پرتقال غنی‌شده به این فصل مربوط است.

ازنظربصری، در این آگهی دو رنگِ متضاد نارنجی و آبی در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ یک ترکیب جذاب که حرارت و گرما را منتقل می‌کند. این رنگ‌ها برگرفته از بسته‌بندی محصول است؟
این آگهی به آبی آسمان و نارنجی پرتقال اشاره دارد. این رنگ‌ها برگرفته از بسته‌بندی محصول نیز هست. طراحی بسته‌بندی این محصول پیش از این توسط شرکت مدیا انجام شده بود.

چرا آبی؟
برای نشان دادن ارتباط بسته‌بندی محصول با سلامت، بهداشت و درمان از رنگ آبی استفاده می‌شود. مثلاً آبی کم‌رنگ برای محصولات غذاییِ رژیمی و کم‌چرب مناسب است. این محصول با ویتامین د و کلسیم غنی‌شده برای تقویت و ارتقای سلامتی کاربرد دارد. درنتیجه، رنگ متفاوت آبی انتخاب شد تا از گروه‌های دیگر محصولات سن ایچ مجزا شود.

mbanews.ir - ربابه میرغیاثی
یکشنبه 12 بهمن 1393

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • رقابت با آفتاب
  • کمپین "اویلا" غنی شده با ویتامین "D"
  • پرتقال‌هایی که با معجزه‌ی تکدانه، به ال ...
  • تقابل فقیر و غنی در کمپین اویلا
  • بدون شرح: وقتی شیر با پرتقال رابطه برقرار ...
  • Diet Coke در سی سالگی: رمز جذابیت ماندگار آن چ ...
  • ستون ششم: عذرخواهی از شرکت داده پردازی رس ...
  • مولتی‌ویتا
  • ذخيره‌سازي حدود 50 هزار تن پرتقال در سال ج ...
  • گروه داده پردازی رسپینا؛ آب پرتقال، ایده ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: روزبه | [ايميل] | تاريخ ارسال: 17/11/1393 - 13:07
     
    به نظرم سن ایچ از تکدانه عقب افتاده... آخرین کار خوبش "سایه خنک لیموناد" بود، این کار نه حرف محکمی برای گفتن داره نه تصویری خیره کننده. ایده خوب، اینسایت درست و اجرای معمولی ولی از اون کمپین ضعیف و ناقص عکس و عکاسی تابستون خیلی بهتره... در کل مدیا شرکتیه که کار بد تا حالا نکرده، اما کار متوسط زیاد داره.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: ایرج امینی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 15/11/1393 - 17:09
     
    سن ایچ به عنوان رهبر بازار نوشیدنی های غیر گازدار همواره به کیفیت محصولات اهمیت بالایی قائل بوده و منافع مصرف کننده رو تامین کرده و علاوه بر آن در زمینه تبلیغات هم همواره خلاق بوده و پیشرو بوده است.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0    
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: pooria | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/11/1393 - 15:01
     
    کمپین جالبی بود ولی اون پرتقالی که جای خورشید رو گرفته در دید اول تداعی کننده خورشید نیست.طرح شباهت زیادی هم با کمپین رقابت با افتاب شرکت پاکبان دارد.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0