» شوخی تبلیغاتی طنان با اتفاقات روز
» بررسی 12 مدل تبلیغات
» ارائه نوشیدنی های گیاهی استارباکس علیه کاهش فروش
» خشم طرفداران نوتلا از تغییر محرمانه فرمول ساخت آن
» داخل لباس های زارا دوخته شد: ما حقوق نگرفته ایم
» حل معما و شرکت در آزمون رانندگی در اتاق فرار آئودی
» گوسفند با کت چرمی و شلوار جین، مبلغ جدید Diesel
» کرِمی که برای فروش به نوسازی زمین بازی نیاز داشت
» پوستر های ساده دستور تهیه غذا با امکان پخت در فر
» پپسی با طعم کیک و استقبال از کریسمس

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
معرفی انواع تبلیغات در بازی های موبایل

یکشنبه 21 تیر 1394

شارا: تصور غلطی که اکثراً دیده می شود، این است که تبلیغات درون بازی، گونه ای از تبلیغات است که کاملاً مستقل بوده و تنها یک سطح قیمتی برای آن تعریف می شود. چند نوع اندک از تبلیغات درون بازی وجود دارد که در مطلب زیر، هر کدام را معرفی خواهیم کرد. البته خیلی وارد بحث قیمت گذاری و هزینه های تبلیغات درون بازی نمی شویم.

تبلیغات دینامیک درون بازی
مسلماً رایج ترین نوع تبلیغات درون بازی، تبلیغات دینامیک است. تبلیغات دینامیک درون بازی، تا کنون آسان ترین نوع تبلیغات برای اجرا و جا دادن درون یک بازی است. تبلیغات در محیط بازی بر روی بیلبوردها، پوسترها، ایستگاه های اتوبوس و ... نمایش داده می شوند و در هر زمان می توانند توسط توسعه دهنده بازی یا تبلیغ دهنده، به محیط بازی حذف یا اضافه شود. تبلیغات دینامیک درون بازی نیاز دارد که گیمر به اینترنت متصل باشد (آنلاین بازی کند)، که همین موضوع توضیح دهنده این است که چرا تبلیغات می توانند به بازی اضافه یا حذف شوند. مشخصات تبلیغات دینامیک درون بازی خیلی به تبلیغات آنلاین شبیه است و عموماً در آن از بنرهای jpg یا فلش یا gif در سایز های 90×728، 600×160، 250×300 و... استفاده می شود.

تبلیغات دینامیک درون بازی می تواند در بازی های Xbox 360، PS3، نینتندو، موبایل و بازی های آنلاین جا داده شود.

تبلیغات ثابت (استاتیک) درون بازی
تبلیغات استاتیک درون بازی نوع دیگری از تبلیغات درون بازی است که مستقیماً درون بازی برنامه نویسی می شود. این تبلیغات در خط داستانی بازی جا داده می شود و در حین توسعه و کدنویسی بازی ساخته می شود. این تبلیغات را می توان با جایگاه تبلیغ در فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی مقایسه کرد، چراکه اگر تبلیغ محصول یک بار در تبلیغات درون بازی جا داده شود، تا ابد همانجا باقی می ماند.

آماده شدن برای تبلیغات استاتیک درون بازی به آسانی فرستادن بنر کمپانی به آژانس تبلیغاتی نیست. گاهی اوقات نیازمند این است که توسعه دهندگان بازی، محصول یا برند شما را به طور اختصاصی در محیط مجازی بازی بسازند. مثالی برای این نوع تبلیغات، اسکیت بورد سواری است که در یک بازی اسکیت بورد، برند خاصی از کفش را در کل بازی پوشیده است. یا مثال دیگر این است که رستوران های مک دونالد را به گونه ای در همان بازی اسکیت بورد سواری جا دهیم، مثلاً شاید مسیر اسکیت بورد سوار، به دور یکی از رستوران های مک دونالد باشد.

همانند گونه قبل، تبلیغات استاتیک درون بازی نیز در بازی های 360، PS3، نینتندو، موبایل و بازی های آنلاین جا داده می شوند.

بازی های تبلیغاتی
بازی های تبلیغاتی گونه ای از تبلیغات درون بازی است که یک بازی تماماً کاربردی برای یک هدف معین به منظور پروموت کردن یک کمپانی، برند یا محصول ساخته و پرداخته می شود. بازی های تبلیغاتی سخت ترین نوع از لحاظ آماده سازی و اجرا هستند، اما اگر به خوبی اجرا شوند، سود دهی بالایی نیز در بر خواهند داشت.

بازی های تبلیغاتی برای کمپانی هایی که ابزاری را در اختیار دارند که بازی تبلیغاتی را در یک پروموشن جا دهند، یا می توانند بازی را از طریق دیگر کانال های تبلیغاتی پروموت کنند، بسیار مناسب است.

بازی های تبلیغاتی نیز می توانند برای هر پلتفرم بازی ای ساخته شوند.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • افزایش24 درصدی فروش کالا با تبلیغ در بازی ...
  • بیلبوردهای جادویی برای معرفی فستیوال شعب ...
  • جنگ برندها برای حضور در آتش‌بازی پایان س ...
  • حالا تمیز کردن به یک بازی تبدیل می‌شود
  • بازی موبایلی «سونیک در شهر» منتشر شد
  • World of Warcraft پرفروش‌ترین بازی رایانه‌ای دن ...
  • بازی زامبی در خیابان
  • بخش سرگرمی‌های سونی فروخته شد
  • بازی آنلاین Playmobil
  • کاربران snapchat به طور متوسط 78 ثانیه را بازی ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر