۵ شیوه برای تأثیرگذاری بیشتر بر مردم » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
۵ شیوه برای تأثیرگذاری بیشتر بر مردم


ام بی ای نیوز: هر چقدر هم در کارتان مهارت داشته باشید، اگر نتوانید به‌خوبی با مردم ارتباط برقرار کنید، موفق نخواهید شد.
داشتن روابط عمومی قوی باعث پیشرفت کارها می‌شود. بدون بازخورد از طرف اجتماع انسان در محدوده‌ی اطلاعات خود درجا می‌زند و به تجربیات شخصی‌اش بسنده خواهد کرد.
به زبان ساده یعنی کنترل احساسات مهم است. آخرین باری که توانستید با شخصی عصبانی و یک‌دنده گفتگو کنید را یادتان می‌آید؟ من که فکر نمی‌کنم.

اگر می‌خواهید دایره‌ی اعتبار خود را گسترش دهید باید یاد بگیرید چگونه با مردم برخورد کنید. در اینجا برای اینکه مهارت‌های اجتماعی‌مان را افزایش بدهیم ۵ پیشنهاد داریم:

۱. جمله‌تان را با «شما» شروع کنید.
بسیاری از مردم هم‌دردی را با هم‌دلی اشتباه می‌کنند. هم‌دردی کردن یعنی شریک شدن در احساس دیگران. اما هم‌دلی یعنی از زاویه‌ی دید مخاطب به ماجرا نگاه کردن. جمله‌های دلسوزانه از گوینده شروع می‌شود مثل «از شنیدن این خبر متأسفم.» یا «صمیمانه عذر می‌خواهم.» در حالی‌که جمله‌های هم‌دلانه مخاطب را هدف قرار می‌دهد مثل «شما باید به این موضوع افتخار کنید.» اگر می‌خواهید روابط را گسترش دهید، هم‌دلی را امتحان کنید.

۲. از گفتگوهای معمول و ربات‌گونه بپرهیزید.
به‌جای پرسش و پاسخ‌های معمولی نظیر «حال شما چطور است؟» «خوبم، شما چطور؟» سعی کنید احساس واقعی خود را بیان کنید. بعد از اینکه کسی حالتان را پرسید می‌توانید پاسخ بدهید «مثل روزهای قبل خوب نیستم. دیشب کلی پول از دست دادم و چیزی جز جیب خالی برایم نمانده است.»
مثال‌های زیادی برای یک گفتگوی مناسب وجود دارد.

۳. سؤال بپرسید، خودتان را مشتاق نشان دهید.
مردم علاقه دارند درباره‌ی چه موضوعی حرف بزنند؟ خودشان. پس هر چه بیشتر به حرف‌های آنها توجه کنید، بیشتر به شما علاقه‌مند خواهند شد. بنابراین وقتی کسی با شما حرف می‌زند، شما خودتان را بی‌توجه نشان ندهید.

۴. سکوت کنید و شنونده باشید.
یکی از چیزهایی که مرا آزار می‌دهد این است که مخاطب در میان صحبت‌های گوینده حرف بزند. این حرکت نشان می‌دهد که مخاطب توجهی به حرف‌های گوینده ندارد و فقط می‌خواد جواب او را بدهد. در این مواقع من سرعت حرف زدن خودم را کم می‌کنم تا ببینم طرف مقابل با من همراهی می‌کند یا نه!
درست این است که در لحظه با سکوت حضور داشته باشید و پس از پایان صحبت‌های گوینده، پاسخ بدهید.

۵. تن صدایتان را کنترل کنید.
اگر فکر می‌کنید که صدای بلند و ملایم فرقی نمی‌کنند به تفاوت این دو جمله دقت کنید «باورم نمی‌شه تو این کار را کرده باشی» با صدایی ملایم و بی‌حس و « باورم نمی‌شه تو این کار را کرده باشی» با صدایی بلند و شگفت‌زده، هر دو تعجب را نشان می‌دهند اما با هم متفاوتند. فقط اینکه چه چیزی می‌گویید مهم نیست، اینکه آن را چگونه بیان می‌کنید هم مهم است.

این پنج مورد را در برخوردهای بعدی رعایت کنید، تأثیر اجتماعی آن را خواهید دید.

نویسنده: جف باس
مترجم: فؤاد صادقیان
www.entrepreneur.com
دوشنبه 12 مرداد 1394

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • چطور ایده‌های‌مان را بفروشیم؟
  • یک کارآفرین اجتماعی موفق باشید
  • مشتری دوست دارد با او چگونه رفتار شود؟
  • جلسات فروش را چگونه برگزار کنیم؟
  • چگونه با مشتریان ناراضی برخورد کنیم؟
  • می‌خواهید به حرفتان گوش کنند سکوت کنید
  • پنج نکته حیاتی درباره بازاریابی از آنتون ...
  • اهمیت آموزش فروش و بهترین مربیان فروشندگ ...
  • چگونه یک مطلب را ویرال کنیم؟
  • چطور از مشتری‌مان تعریف و تمجید کنیم؟
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر