» یک نفس یک زندگی همراه با "دی دی واتر"
» آگهی ترسناک شکلات های مارس را ببینید
» دانرو؛ پیک برتر موبایلی
» بررسی یک کمپین: دی‌کاپریو به نجات یک شهر برمی‌خیزد
» این آگهی مکدونالد به چشمتان صدمه می زند
» تویوتا تا فورد، موفق ترین کسب و کار های خانوادگی جهان
» بررسی یک کمپین: با گوگل، آناکارنینا بخوانید
» بررسی یک کمپین: اسکناس، رسانه‌ای که خانه‌های مردم را پس گرفت
» "با خودت هم مهربان باش"
» بلاّ؛ خاطره ساز دیروز، تازه نفس امروز

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
روغن ذرت فامیلا؛ خودشو نمی گیره!


ام بي اي نيوز: آگهی‌های تلویزیونی موزیکال، حال و هوای خوشان را دارند، معمولاً از قاب جادویی تلویزیون که بیرون می‌پرند، بر سر زبان‌ها می‌افتند و اگر حرف تازه‌ای داشته باشند، خودشان را در دل همه‌جا می‌کنند.
اما جاری شدن بر سر زبان‌ها، زمانی در معرفی کالاها و خدمات مؤثر است و جایگاه برند را تقویت می‌کند که از دل یک استراتژی ارتباطی و ملموس برای مخاطبان، بیرون آمده باشد و الا با یک موزیک ویدئو فرقی نخواهد داشت و بعد از مدتی هم دست‌مایه‌ی طنز و شوخی خواهد بود.

آگهی تلویزیونی «خودشو نمی گیره!» یکی از آگهی‌های موزیکال مبتنی بر استراتژی ارتباطی است، که در «شرکت تبلیغاتی بادکوبه» طراحی و اجرا شده است.

پای صحبت‌های «پویا بادکوبه» مدیر هنری این کمپین، نشستیم تا داستان روغنی را تعریف کند که «خودشو نمیگیره»:
پویا بادکوبه می‌گوید: وقتی برند فامیلا سفارش تدوین کمپینی برای معرفی روغن ذرت به ما داد، در قدم اول شروع کردیم به مطالعه و تحقیق در مورد کالا و فهمیدیم که این روغن ویتامین E و امگا 6 دارد و برای پیشگیری از سرطان، کنترل قند خون و یا درمان بیماری‌های پوستی و ... خواص فراوانی دارد درواقع متوجه شدیم روغن ذرت فامیلا کیفیت بالایی در رده‌ی سلامتی دارد و به‌نوعی حافظ سلامتی است.
اما «حافظ سلامتی» و سالم بودن یک روغن، حرف تازه‌ای نبود و تقریباً روغن‌های دیگر هم این ادعا را دارند؛ بنابراین ما احتیاج داشتیم که به یک نکته‌ی تازه دست پیدا کنیم.

او در مورد رسیدن به کانسپت این کمپین این‌طور ادامه داد:
تیم تحقیقات بادکوبه شروع کرد به مطالعه در مورد روغن‌های ذرت و ضمن استفاده از گزارش‌های واحد تحقیق بازار برند فامیلا، در مورد محصول، به سراغ تحقیقات داخلی و خارجی زیادی رفت و درنهایت به این ویژگی رسیدیم که روغن ذرت، در شرایط محیطی مختلف مثل سرما و ...، حالت مایعش را از دست نمی‌دهد و اصطلاحاً «نمیبنده» یا «نمی‌ماسه»، برخلاف خیلی از روغن‌های دیگر که حتی در طبقات فروشگاه‌ها هم حالت مایع را از دست می‌دهند و این «بسته شدن» روی غذاها هم خودش را نشان می‌دهد.

ایده‌ی اصلی کمپین زمانی در ذهن تیم اتاق فکر «بادکوبه» که با حضور کارفرما تشکیل شده بود، روشن شد که براساس نتایج تحقیقات و گزارشات کارفرما و تأییدیه‌های بهداشتی محصول، تصمیم گرفتیم با توجه به این موضوع که رسوب کلسترول باعث بسته شدن رگ‌ها می‌شود، و از سوی دیگر با توجه به اینکه روغن‌های ذرت نه تنها فاقد کلسترول بوده، بلکه کاهنده‌ی آن هستند، به سراغ داستان ترس افراد از بسته‌شدن رگ‌ها برویم.
از رابطه‌ای که بین بسته شدن روغن در محیط بیرون با شرایط عروق وجود دارد استفاده کردیم؛ چون مردم می‌توانند به‌راحتی این موضوع را تصویرسازی کنند؛ روغنی که بیرون می‌بنده، حتماً توی رگهامون هم می‌بنده!
بنابراین تصمیم گرفتیم این ایده را در قالب یک پیام به مردم منتقل کنیم.

آن‌طور که مدیرهنری این کمپین در مورد خلق پیام برایمان توضیح داد، بادکوبه‌ای‌ها تصمیم گرفتند به‌جای اینکه با این موضوع که در حوزه‌ی بهداشت و سلامتی است، به شکل جدی و با استراتژی ایجاد ترس برخورد کنند، آن را با فرمی کاملاً صمیمی و دوستانه، با تم طنز و با استفاده از یکی از اصطلاحات رایج جامعه، به مردم یادآوری کنند تا از جدی بودن و خشک بودن پیام‌های سلامتی و بهداشت به دور بماند؛ و به‌این‌ترتیب، تگ لاین «خودشو نمیگیره» خلق شد.

بادکوبه در مورد این تگلاین می‌گوید:
این اصطلاح برای همه‌ی ما آشناست و ضمن بازی با داستان متواضع بودن، ویژگی مایع بودن همیشگی روغن ذرت فامیلا در شرایط و جاهای مختلف حتی در رگ‌ها و عروق بدن را هم یادآوری می‌کند.
مدیرهنری این کمپین در ارتباط با انتخاب تم موزیکال توضیح داد:
با توجه به این موضوع که روغن در گروه محصولات FMCG قرار دارد و ما باید یک پیام بهداشتی را منتقل می‌کردیم، به این نتیجه رسیدیم که تم موزیکال، هم جذابیت و اثربخشی بیشتری دارد و هم یک موضوع بهداشتی و پزشکی را با لحن صمیمانه مطرح می‌کند.
از طرف دیگر مخاطبان این محصول هم بیشتر در طبقه‌ی B و C1 هستند، بنابراین تیم استراتژی خلاقه، برای ارتباط با این گروه تصمیم گرفت از یک آگهی تلویزیونی موزیکال که نشان‌دهنده‌ی سبک زندگی شاد و مرفه است استفاده کنیم.

او در پایان به ادامه‌ی این کمپین در رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: امروزه بیشتر مشتریان دغدغه‌ی حضور در رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون و بیلبوردها را دارند و متأسفانه، کمتر سراغ رسانه‌های دیگر می‌روند اما کمپین خودشو نمیگیره، یک کمپین 360 درجه است و در حوزه‌ی دیجیتال و برند اکتیویشن هم فعالیت داشته که به‌زودی شاهد فعالیت‌های آن در رسانه‌های دیجیتال خواهیم بود.

از آژانس بادکوبه، درخواست کردیم در صورت امکان بریف این کمپین را در اختیارمان قرار دهند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

روغن ذرت فامیلا؛ خودشو نمی گیره!

روغن ذرت فامیلا؛ خودشو نمی گیره!

روغن ذرت فامیلا؛ خودشو نمی گیره!


دست اندرکاران:

كارفرما: گلبرگ بهاران
برند: فاميلا

آژانس تبليغاتي: آژانس تبليغاتي بادكوبه
توليد شده در واحد توليد بادكوبه
مدير پروژه: مينا رضايي فرخ
مدير هنري: پويا بادكوبه
تيم ايده پردازي: رضا دلاور، رضا سعيدي، نرگس درخشان

عوامل توليد آگهي تلويزيوني
كارگردان: اميرعلي نوايي
فيلمنامه: رضا سعيدي
مدير توليد: محمد سعيدي
دستيار كارگردان: رضا اكبري
طراح صحنه: ياشار شير محمدي
موسيقي: حميد خنجري
تدوين: سپيده اديب زاده
جلوه هاي ويژه بصري: محمد ثاني



mbanews.ir - نرگس کشاورز نیا
چهارشنبه 23 دي 1394

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • آفتاب گرفتن از نوع روغنی!
  • فامیلا این بار در جمع فامیل‌ها
  • کمپین "اویلا" به نگرانی پالم پایان داد
  • روغن زیتون رودبار یکی از با کیفیت‌ترین ر ...
  • کنسروی از دل دریا
  • صبخامه؛ صبحانه با خامه
  • تحصیل کرده ها در سبد غذایی خود روغن مایع ر ...
  • تفاوت در صید است
  • لباسها مثل روز اول
  • مصرف روغن جامد 7 درصد کاهش یافت
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: نام شما | [ايميل] | تاريخ ارسال: 6/11/1394 - 10:20
     
    Sali,
    به شدت موافقم
    .
    فقط شعارش جذاب بود...
    بقیه تیزر الکی و مسخره بازی است...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: Sali | [ايميل] | تاريخ ارسال: 29/10/1394 - 12:24
     
    استفاده از شعار "خودشو نمیگیره" برای روغن مایع، ظریف و بانمک بود اما شاید بشه گفت تنها نقطه قوت این تبلیغ فقط و فقط همین مساله بود و باقی مسائل که در مقاله بهش اشاره شده مثل موزیکال بودنش و ترسیم یه فضای شاد و پر رنگ و لعاب و... خیلی چنگی به دل مخاطب عام نمی زد. شعر و آواز و ترانه اینچنینی و استفاده از اونها توی تبلیغات مدتهاست که نه تنها منِ جوون تغییرطلب رو جذب نمی کنه بلکه یه گوشه خاکستری از ذهن نوستالژیک مخاطبِ من گونه (که کم هم نیستیم) رو که توش از "اشک ها و لبخندها" ی زمان بچگی گرفته تا ترانه های تکراری و یه نواخت مشابه تلنبار شده لمس می کنه که نه اونقدر هیجان انگیزه که ذهنمون رو مدتها درگیر نگه داره و نه اونقدر خلاقانه که وقتی داریم از جلوی تلویزیون رد میشم نگهمون داره یا حتی سرعت عبورمون رو کم کنه...
    به نظرم به غیر از همون مساله "خودشو نمی گیره" باقی پارامترها همچنان همون المان های شسته رفته و الکی شادِ همیشگی هستن... کاش به لحاظ بصری هم تغییرات تفکرانگیز بیشتری توش میدیدیم.
    نهایتاً اینکه "خودشو نمی گیره" رو روی بیلبوردهای شهر بیشتر میپسندم... اما مدیوم تلویزیون باید حرف بیشتری برای گفتن در این رابطه می داشت...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: shakiba | [ايميل] | تاريخ ارسال: 27/10/1394 - 08:40
     
    سپاسگزارم از گزارش خوب و کامل ام بی ای. smile
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر